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企業レポート
商品コード
1189565
Microsoft Corp. - デジタルトランスフォーメーション戦略Microsoft Corp. - Digital Transformation Strategies |
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Microsoft Corp. - デジタルトランスフォーメーション戦略 |
出版日: 2022年12月21日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 35 Pages
納期: 即納可能
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Microsoft Corp.(Microsoft)は、ソフトウェア製品、サービス、デバイスの開発、ライセンス、サポートを行っている技術系企業です。同社は、オペレーティングシステム、サーバーアプリケーション、ビジネスソリューションアプリケーション、ビデオゲーム、トレーニング・認証サービスを提供しています。
当レポートでは、Microsoft Corp.について調査し、同社のデジタルトランスフォーメーション戦略や、技術の動向、投資と買収の動向などの情報を提供しています。
Microsoft Corp. (Microsoft) is a technology-based company that develops, licenses, and supports software products, services, and devices. The company offers operating systems, server applications, business solution applications, video games, and training and certification services. Microsoft operates its business and reports its financials through three segments: 1) Intelligent Cloud, 2) Productivity and Business Processes, and 3) More Personal Computing. The Intelligent Cloud segment comprises cloud services as well as public, private, and hybrid server products. The Productivity and Business Processes segment includes Office Commercial, Office Consumer, LinkedIn, and Dynamic business solutions. The More Personal Computing segment comprises Windows, devices such as Surface and PC accessories, gaming such as Xbox hardware and content, and search advertising. Microsoft has five engineering groups: 1) AI and Research, 2) Cloud and AI, 3) Experiences and Devices, 4) LinkedIn, and 5) Gaming. AI and Research is engaged in developing AI-driven solutions. Cloud and AI develops AI cognitive services, cloud infrastructure, server, database, CRM and business process applications. Experiences and Devices develops Office, Windows and Surface. LinkedIn runs the linkedin.com website, and Gaming develops gaming hardware, content, and services.
The report provides information and insights into Microsoft's tech activities, including -