市場調査レポート
商品コード
1116965

ナルコレプシー:上市薬とパイプライン薬の評価、臨床試験、競合情勢

Narcolepsy Marketed and Pipeline Drugs Assessment, Clinical Trials and Competitive Landscape

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 73 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ナルコレプシー:上市薬とパイプライン薬の評価、臨床試験、競合情勢
出版日: 2023年05月30日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2022年、16の上市薬市場においてナルコレプシーと診断された有病例は1,600万人を超えると予想されています。ナルコレプシーの治療薬として、現在4つの主要な上市薬が販売されています。パイプライン薬開発は控えめで、フェーズIIIに2つ、フェーズIIに5つの候補があるのみです。臨床試験開発は商業スポンサーが中心で、米国がナルコレプシーの試験実施における主要国として台頭してきています。

当レポートでは、世界のナルコレプシー市場について調査分析し、疾患の情勢、上市薬・パイプライン薬・臨床試験の評価、取引情勢、市場企業のほか、パイプライン製品および技術のレビュー、市場を形成/牽引する動向、競合情勢などに関する情報を提供しています。

目次

目次

第1章 序文

  • コンテンツ
  • 調査範囲
  • 図表一覧
  • 略語

第2章 調査結果

第3章 疾患の情勢

  • 疾患の概要
  • 疫学の概要
  • 治療の概要

第4章 上市薬の評価

  • 主要な上市薬
  • 概要:作用機序別
  • 概要:投与経路別
  • 概要:分子タイプ別
  • 上市薬プロファイルと売上予測

第5章 パイプライン薬の評価

  • 後期パイプライン薬
  • 概要:開発段階別
  • 概要:作用機序別
  • 概要:投与経路別
  • 概要:分子タイプ別
  • 薬剤固有の相転移成功率(PTSR)および承認の可能性(LoA)
  • 治療領域および適応症固有のPTSRおよびLoA

第6章 臨床試験の評価

  • 過去の概要
  • 概要:フェーズ別
  • 概要:ステータス別
  • 概要:進行中/計画中の試験段階別
  • 仮の成分による試験
  • 地理的概要
  • 単一国試験と多国籍試験:地域別
  • 内訳付き上位20のスポンサー:フェーズ別
  • 内訳付き上位20のスポンサー:ステータス別
  • 概要:評価項目ステータス別
  • 概要:人種と民族別
  • 登録データ
  • 試験サイトの上位20か国
  • 世界の上位20サイト
  • 実現可能性分析 - 地理的概要
  • 実現可能性分析 - ベンチマークモデル

第7章 取引情勢

  • 合併、買収、戦略的提携:地域別
  • 最近の合併、買収、戦略的提携

第8章 商業的評価

  • 主要な市場企業

第9章 将来の市場カタリスト

第10章 付録

  • 調査手法
  • 調査手法 - PTSRおよびLoA分析
  • 著者について
  • 連絡先
  • 免責事項
目次
Product Code: GDHC114CL

Abstract

This reports provides a data-driven overview of the current and future competitive landscape in Narcolepsy therapeutics.

  • There will be more than 900,000 diagnosed prevalent cases of narcolepsy in 2023 in the 16 countries covered in GlobalData's epidemiology forecast.
  • The majority of marketed drugs for the treatment of narcolepsy are transport inhibitors and receptor agonists.
  • The narcolepsy pipeline consists of only 26 pharmaceuticals spanning all stages of development.
  • Commercial sponsors dominate clinical trial development in narcolepsy, with the US emerging as the key country for conducting Phase III trials in narcolepsy.
  • Globally, deals involving licensing agreements were the most common type of deals involving companies developing narcolepsy assets.

Scope

GlobalData's Narcolepsy: Competitive Landscape combines data from the Pharma Intelligence Center with in-house analyst expertise to provide a competitive assessment of the disease marketplace.

Components of the report include -

  • Disease Landscape
  • Disease Overview
  • Epidemiology Overview
  • Treatment Overview
  • Marketed Products Assessment
  • Breakdown by Mechanism of Action, Molecule Type, Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Pricing and Reimbursement Assessment
  • Annual Therapy Cost
  • Time to Pricing and Time to Reimbursement
  • Pipeline Assessment
  • Breakdown by Development Stage, Mechanism of Action, Molecule Type, Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Late-to-mid-stage Pipeline Drugs
  • Phase Transition Success Rate and Likelihood of Approval
  • Clinical Trials Assessment
  • Breakdown of Trials by Phase, Status, Virtual Components, Sponsors, Geography, and Endpoint Status
  • Enrolment Analytics, Site Analytics, Feasibility Analysis
  • Deals Landscape
  • Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • Overview of Recent Deals
  • Commercial Assessment
  • Key Market Players
  • Future Market Catalysts

Reasons to Buy

  • Develop and design your in-licensing and out-licensing strategies through a review of pipeline products and technologies, and by identifying the companies with the most robust pipeline.
  • Develop business strategies by understanding the trends shaping and driving the Narcolepsy market.
  • Drive revenues by understanding the key trends, innovative products and technologies, market segments, and companies likely to impact the global Narcolepsy market in the future.
  • Formulate effective sales and marketing strategies by understanding the competitive landscape and by analyzing the performance of various competitors.
  • Identify emerging players with potentially strong product portfolios and create effective counter-strategies to gain a competitive advantage.
  • Organize your sales and marketing efforts by identifying the market categories and segments that present maximum opportunities for consolidations, investments, and strategic partnerships.

Table of Contents

Table of Contents

1 Preface

  • 1.1 Contents
  • 1.2 Report Scope
  • 1.3 List of Tables and Figures
  • 1.4 Abbreviations

2 Key Findings

3 Disease Landscape

  • 3.1 Disease Overview
  • 3.2 Epidemiology Overview
  • 3.3 Treatment Overview

4 Marketed Drugs Assessment

  • 4.1 Leading Marketed Drugs
  • 4.2 Overview by Mechanism of Action
  • 4.3 Overview by Route of Administration
  • 4.4 Marketed Drugs Profiles and Sales Forecasts

5 Pricing and Reimbursement Assessment

  • 5.1 Annual Therapy Cost
  • 5.2 Time to Pricing and Reimbursement

6 Pipeline Drugs Assessment

  • 6.1 Phase III Pipeline Drugs
  • 6.2 Overview by Development Stage
  • 6.3 Overview by Molecule Type
  • 6.4 Overview by Mechanism of Action
  • 6.5 Overview by Route of Administration
  • 6.6 Drug Specific Phase Transition Success Rate (PTSR) and Likelihood of Approval (LoA)
  • 6.7 Therapy Area and Indication-specific PTSR and LoA

7 Clinical Trials Assessment

  • 7.1 Historical Overview
  • 7.2 Overview by Phase
  • 7.3 Overview by Status
  • 7.4 Overview by Phase for Ongoing and Planned Trials
  • 7.5 Trials with Virtual Components
  • 7.6 Geographic Overview
  • 7.7 Single-Country and Multinational Trials by Region
  • 7.8 Top 20 Sponsors with Breakdown by Phase
  • 7.9 Top 20 Sponsors with Breakdown by Status
  • 7.10 Overview by Endpoint Status
  • 7.11 Overview by Race and Ethnicity
  • 7.12 Enrollment Data
  • 7.13 Top 20 countries for Trial Sites
  • 7.14 Top 20 Sites Globally
  • 7.15 Feasibility Analysis - Geographic Overview
  • 7.16 Feasibility Analysis - Benchmark Models

8 Deals Landscape

  • 8.1 Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • 8.2 Recent Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances

9 Commercial Assessment

  • 9.1 Key Market Players

10 Future Market Catalysts

11 Appendix

  • 11.1 Methodology
  • 11.2 Methodology - Sales Forecast
  • 11.3 Methodology - Pricing and Reimbursement
  • 11.4 Methodology - PTSR and LoA Analysis
  • 11.5 About the Authors
  • 11.6 Contact Us
  • 11.7 Disclaimer