表紙:購入までの道のり消費者調査:Audio Tech Lifestyles
市場調査レポート
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1714897

購入までの道のり消費者調査:Audio Tech Lifestyles

Audio Tech Lifestyles - Path to Purchase Consumer Survey


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購入までの道のり消費者調査:Audio Tech Lifestyles
出版日: 2025年04月01日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
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概要

Futuresource Consultingの「Audio Tech Lifestyles消費者調査」は、ヘッドフォンとサウンドバーを購入する消費者の小売動向に関する詳細な洞察と分析を提供します。

この調査は中国、フランス、ドイツ、英国、米国の5市場を対象としています。

7,861人以上の回答者に基づく分析を含む当レポートは、パーソナルおよびホームオーディオ技術市場に関心を持つあらゆる企業に戦略的枠組みを提供します。

市場動向

回答者の半数以上が過去12ヶ月間に標準的なヘッドフォン(50ドル以上)を購入。ゲーム用ヘッドフォンと子供用ヘッドフォンもよく売れており、同期間にそれぞれ10人に4弱と3分の1強が購入しました。

TWSヘッドフォンは、回答者の半数以上が購入しており、依然として最も人気のあるヘッドフォンのフォームファクターです。

回答者のほぼ半数が、直近6ヶ月以内に直近のヘッドホンを購入しています。夏と秋は、他の時期よりも購入率がやや高いです。

調査対象

  • ヘッドホンやサウンドバーなどの製品の使用状況、欲求、ニーズ、主な特徴
  • 小売店シェア
  • 主要小売店とのブランドポジショニング
  • 製品購入動向
  • 価格帯
  • 購入場所(オンライン/オフライン)
  • 所有レベル


ご存知でしたか?

Futuresourceは過去30年にわたり、コンシューマーエレクトロニクスの動向を追跡、調査、コンサルティングしてきました。本書は一連の調査レポートの1つであり、市場の全体像を企業に提供するために作成されました。

当レポートは、ホームオーディオ分野および関連分野で事業を展開する企業にとって、特に有益なものとなるでしょう:

  • メーカーとそのサプライヤー
  • 仲介業者とサプライチェーン
  • 小売業者
  • CE市場のストラテジスト、マーケティングおよびセールスの専門家
  • 投資家

目次

  • 包括的なPDFレポート
  • エグゼクティブサマリー
  • イントロダクションと調査手法
  • エグゼクティブサマリー
  • 製品の所有権
  • ヘッドフォンの機能
  • 購入までの道のり
  • ブランドの普及と認識
  • 小売業者
  • サウンドバー
  • 主な調査結果
  • 付属のExcelスプレッドシート
目次

Futuresource Consulting's "Audio Tech Lifestyles consumer research" provides in-depth insights and analysis on the retail journey of consumers buying headphones and soundbars.

This research covers five markets, including China, France, Germany, UK and USA.

Containing analysis based on more than 7,861 respondents, this report provides a strategic framework for any enterprise with interests in the personal and home audio technology markets.

Market Trends:

Well over half of the respondents purchased a standard pair of headphones (costing over $50) in the last 12 months. Headphones for gaming and dedicated kids' headphones were also well represented, purchased by just under 4 in 10 and just over a third respectively over the same period.

TWS headphones remain the most popular headphones form factor, purchased by over half of respondents.

Almost half of respondents purchased their most recent pair of headphones within the last 6 months. The Summer and Autumn periods showed slightly higher purchasing rates than other times of the year.

Areas Explored:

  • Usage, wants, needs and key features of products such as headphones and soundbars.
  • Retailer share
  • Brand positioning with leading retailers
  • Product purchase journey
  • Price point
  • Purchase location (online/offline)
  • Ownership levels


Did you know?

Futuresource has been tracking, researching and consulting on the consumer electronics landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.

Any business operating within the home audio space and related sectors will benefit from this report, particularly:

  • Manufacturers and their suppliers
  • Intermediaries and supply chain
  • Retailers
  • CE market strategists, marketing and sales professionals
  • Investors

Table of Contents

  • Comprehensive PDF reports
  • Executive summaries
  • Introduction and methodology
  • Executive summary
  • Product ownership
  • Headphones features
  • Purchase journey
  • Brand uptake and perceptions
  • Retailers
  • Soundbars
  • Key findings
  • Accompanying Excel spreadsheets