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市場調査レポート
商品コード
1773294
ハラール経済の世界市場の台頭、2030年までの動向と成長機会The Rise of the Global Halal Economy, 2030 Trends and Growth Opportunities |
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ハラール経済の世界市場の台頭、2030年までの動向と成長機会 |
出版日: 2025年07月03日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ハラール経済は、2030年までに 9兆5,000億米ドル~10兆5,000億米ドルに成長する見込み
ハラール経済は、ニッチから新興セクターへと変貌を遂げようとしています。ハラール食品、モデストファッション、ハラールツーリズムなどを網羅するハラール経済は、政府の政策支援、消費者のハラール意識、主流ブランドによるハラール統合など、さまざまな要因によって牽引されています。その結果、ハラール経済は2030年までに9兆5,000億米ドル規模の市場へと成長すると予想されています。成長シナリオが加速すれば、2030年までに10兆5,000億米ドルに達する可能性さえあります。
過去数年間に見られた世界的な不安定さ、そして貿易戦争によるさらなるボラティリティを考慮すると、製品と地域の多様化は回復力と持続可能な成長を促進する鍵となります。企業は、新たな収益源を構築し、東南アジア、湾岸協力会議(GCC)、そしてその先の未開拓市場を獲得するために、ハラールソリューションへのポートフォリオを拡大する可能性が高まっています。このレポートでは、ハラール食品、ハラール医薬品、イスラム金融、ハラール観光、モデストファッション、ハラール化粧品の企業の成長戦略と多角化による成長機会を捉えています。
各国はまた、ハラール需要の可能性、政策と規制の枠組み、ハラールサプライチェーンとロジスティクスの強みに関して、ハラール経済の競争力をベンチマークしています。評価対象国にはサウジアラビア、ナイジェリア、マレーシア、アラブ首長国連邦が含まれ、国別のハラール競争力スコアカードを俯瞰することができます。例えばサウジアラビアは、石油以外の多様化に向けた取り組みの一環として、ハラール経済を積極的に推進しています。一方ナイジェリアは、ハラール認証と規制のエコシステムを改善するにはまだ長い道のりがあります。
このハラール経済に関するレポートは、ハラール経済の動向と市場の可能性の概要を、特定のサブセクターの洞察とともにビジネスに提供するために作成されました。国別のスコアカードは、市場参入戦略を策定する前に、ハラールエコシステムの展望を提供します。
Halal Economy to Grow to $9.5-$10.5 Trillion by 2030
The halal economy is on the cusp of transforming from a niche to an emerging sector. Encompassing halal foods, modest fashion, halal tourism, and more, the halal economy is being driven by a combination of factors, including government policy support, halal-consciousness amongst consumers, and halal integration by mainstream brands. As a result, the halal economy is expected to become a $9.50 trillion market by 2030. An accelerated growth scenario could even push the halal economy to $10.50 trillion by 2030.
With the global volatility seen over the past few years, and more so now from trade wars, product and geographic diversification is key to driving resilience and sustainable growth. Companies could increasingly broaden their portfolio to halal solutions to build new revenue streams and capture untapped markets across Southeast Asia, the Gulf Cooperation Council (GCC) and beyond. This thought leadership piece captures corporate growth strategies and diversification growth opportunities for halal foods, halal pharmaceuticals, Islamic finance, halal tourism, modest fashion, and halal cosmetics.
Countries have also been benchmarked for their halal economy competitiveness with regards to halal demand potential, policy and regulatory frameworks, and halal supply chain and logistics strength. Countries assessed as part of the scope include Saudi Arabia, Nigeria, Malaysia, and the UAE, providing a bird's-eye view of country-specific halal competitiveness scorecards. Saudi Arabia, for example, is actively promoting the halal economy as part of its efforts to diversify beyond oil. Nigeria, on the other hand, has a longer way to go in improving its halal certification and regulation ecosystem.
This halal economy thought leadership piece has been designed to give businesses an overview of halal economy trends as well as market potential, with specific sub-sectoral insights. Country scorecards provide a landscape of the halal ecosystem before framing go-to-market strategies.
Key Questions Answered: * How are governments actively supporting the halal economy through policy support?