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市場調査レポート
商品コード
1763039
戦略的インサイト - インテリジェントネットワークオートメーションStrategic Insights-Intelligent Network Automation |
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戦略的インサイト - インテリジェントネットワークオートメーション |
出版日: 2025年06月04日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即日から翌営業日
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統合AIによるネットワーク機能の自動化と変革
インテリジェントネットワークオートメーションは、企業のネットワークインフラとネットワークの管理・最適化の方法を変革しています。ネットワークサービス業界の参入企業は、さまざまなネットワーク運用プロセスやタスクを自動化するAI技術を開発し、統合しています。ネットワーク運用と管理は複雑であり、自動化されたネットワーク機能は、手作業のプロセスを減らし、時間とリソースを節約し、より迅速で正確な意思決定を可能にします。NSPは、個々に、あるいはOSS/BSS企業と協力してAIドリブンのソリューションを統合し、さまざまな分散プロセスを合理化して、運用効率とサービス品質を向上させています。また、ネットワーク機器プロバイダーは、先端の自動化・管理機能を備えたAI対応のネットワーク製品を開発・提供し、進化するネットワークインフラ情勢の実現に積極的に貢献しています。
このインサイトでは、Frost & Sullivanは、NSP、OSS/BSS企業、機器プロバイダーを、製品やサービスにAIモデルを開発・統合することで変革を進めるネットワークオートメーションエコシステムの主要な参入企業として大きく分類しています。この分野の調査に多大な貢献をしてくれた参入企業は、Lumen、AT&T、Telefonica、NetCracker、Amdocs、Ciena、Intrawayです。
Integrated AI Automates and Transforms Network Functions
Intelligent network automation is transforming the enterprise network infrastructure and how networks are managed and optimized. Network services industry participants are developing and integrating AI technologies to automate various network operation processes and tasks. Network operation and management are complex, and automated network functions reduce manual processes, save time and resources, and allow quicker and more accurate decision-making. NSPs are working individually and with OSS/BSS companies to integrate AI-driven solutions to streamline various distributed processes while increasing operational efficiency and service quality. In addition, network equipment providers are developing and providing AI-ready network products with advanced automation and management capabilities, actively contributing to the evolving network infrastructure landscape.
In this insight paper, Frost & Sullivan broadly categorizes NSPs, OSS/BSS companies, and equipment providers as key participants in the network automation ecosystem that are moving the needle by developing and integrating AI models in their products and services. Frost & Sullivan thanks the following participants for their invaluable help researching this area: Lumen, AT&T, Telefonica, NetCracker, Amdocs, Ciena, and Intraway.