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市場調査レポート
商品コード
1630563
銀行・金融・保険(BFSI)業界におけるCXの成長機会、2024年~2025年CX Growth Opportunities in the Banking, Financial, and Insurance (BFSI) Industry 2024 to 2025 |
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銀行・金融・保険(BFSI)業界におけるCXの成長機会、2024年~2025年 |
出版日: 2024年12月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 44 Pages
納期: 即日から翌営業日
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顧客の視点
BFSIセクターは、顧客のニーズとテクノロジーが急速に進化する中で、破壊的な状態にあります。不透明な経済状況は、財務上の意思決定をより不安定なものにしています。Frost & Sullivanの世界360o調査チームによると、「世界のヘッドラインインフレ率は2023年の6.9%から2024年には5.8%に低下するが、コアインフレ率は持続します。先進国は2024年後半に利下げを開始するが、新興国はそれより早く開始すると思われます。"
金利が下がれば、消費者の購買力は高まります。BFSI業界では、これは住宅や自動車などの高額商品のための消費支出の増加に影響し、多くの場合、ローンや保険が必要となります。BFSIのコンタクト・センターは、チャネルを超えたより多くのインタラクションに備える必要があります。BFSIのコンタクトセンターは、チャネルをまたいだインタラクションの増加に備える必要があります。また、より多くの顧客を惹きつけるキャンペーンを実施し、エージェントがローンを成約できるようにするため、アナリティクスに投資する必要があります。
フィンテックやビットコインのような新しい銀行や投資の選択肢は、従来の銀行機関に、シームレスな取引を確保するためのさらなる近代化を迫ります。
オープン・バンキングや中央銀行デジタル通貨(CBDC)といった動向は、銀行がより利益率の高い商品でサービスを拡大する市場機会を生み出します。また、取引に関わる企業やプラットフォームが増えることで、ネットワーク・セキュリティへの継続的な投資が必要となり、新たな脅威も生まれています。
世界中で規制状況が変化しているため、顧客情報が非公開のまま維持され、誤った情報が顧客と共有されないよう、組織内のさまざまなチャネルやプラットフォームを移動するデータを継続的に監視する必要があります。
この調査の主な目的は、銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界のコンタクトセンター環境におけるインタラクション・チャネル、アプリケーション、ソリューションの実装計画を決定し、購入動向を把握することです。また、製品選択に影響を与える要因についても調査します。
BFSIコンタクトセンターの意思決定者および購入決定影響者(合計n=135)を対象に、CXO、マネージング・ディレクター、オーナー、上級管理職、中間管理職、その他を含む業務部門にわたって調査を実施しました。調査対象国は、オーストラリア/ニュージーランド、ブラジル、ドイツ、インド、メキシコ、フィリピン、英国、米国。
Customer Perspectives
The BFSI sector is in a disruptive state as customer needs and technologies rapidly evolve. Uncertain economic conditions make financial decisions more volatile. According the Frost & Sullivan's Global 360o Research Team, "Global headline inflation will fall from 6.9% in 2023 to 5.8% in 2024, while core inflation will persist. Advanced economies will start cutting interest rates in H2 2024, but emerging economies will start earlier than that."
When interest rates drop, consumers have more buying power. In the BFSI industry, this impacts growth in consumer spending for big-ticket items, such as houses and cars, often requiring loans and insurance. BFSI contact centers need to be ready for more interactions across channels. They will also need to invest in analytics to create campaigns to attract more customers and empower agents to close the deal on loans.
New banking and investment options such as fintech and bitcoin pressure legacy banking institutions to further modernize to ensure seamless transactions.
Trends such as open banking and central bank digital currencies (CBDC) generate market opportunities for banks to expand their services with higher-margin products. It also creates new threats, with more businesses and platforms involved in transactions, requiring continual investment in network security.
Changing regulatory landscapes around the globe necessitate continuous monitoring of data that moves across various channels and platforms in the organization so that customer information remains private and misinformation is not shared with customers.
The primary goals of this study are to determine implementation plans of interaction channels, applications, and solutions in the contact center environment in the banking, financial services, and insurance (BFSI) industry and to understand purchase trends. It also investigates the factors that influence product selection.
Decision-makers and purchase decision influencers of BFSI contact centers (total n=135) were surveyed across business functions including CXOs, managing directors, owners, senior management, middle management, and others. Countries include Australia/New Zealand, Brazil, Germany, India, Mexico, the Philippines, the U.K., and the U.S.