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市場調査レポート
商品コード
1610982
エネルギー産業におけるCXの成長機会(2024年~2025年)CX Growth Opportunities in the Energy Industry 2024 to 2025 |
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エネルギー産業におけるCXの成長機会(2024年~2025年) |
出版日: 2024年11月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
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顧客の視点
この調査の主な目的は、業界を超えたコンタクトセンター環境におけるインタラクションチャネル、アプリケーション、ソリューションの導入計画を決定し、購入動向を把握することです。また、製品選択に影響を与える要因についても調査しています。
コンタクトセンターの意思決定者および購入決定影響者を対象に、CXO、常務取締役、オーナー、上級管理職、中間管理職、その他を含む業務部門にわたって調査を実施しました。
調査対象国は、オーストラリア/ニュージーランド、ブラジル、ドイツ、インド、メキシコ、フィリピン、英国、米国です。
以下のような85のエネルギー関連企業の意思決定者が参加しています:
生成AI(Gen AI)は、エネルギー組織のデジタル戦略にとって不可欠となります。焦点は、バックオフィスとフロントオフィスにまたがる採用の事例です。会話AIベースの製品は、プロバイダーの燃え尽き症候群に対処するために市場にあふれました。多様な課題に取り組むために、さまざまなAIモデルを活用することが焦点となりました。
2024年におけるエネルギー業界のコンタクトセンター組織の上位目標は、ブランド認知度の向上、顧客ロイヤルティの向上、従業員体験(EX)と顧客体験(CX)を向上させるためのAI技術の導入、人材の獲得と維持などです。
最も重要なCXの優先課題は、顧客の信頼構築とセキュリティの確保です。
オムニチャネルのカスタマージャーニーを実現している組織は20%未満で、顧客の期待とポジティブな顧客体験の間に大きなギャップがあります。
著名なテクノロジープロバイダーによるケーススタディも含まれています。
Frost & SullivanのCX調査プラクティスは、360度の視点から統合的なアプローチを提供します:
Customer Perspectives
The primary goals of this study are to determine implementation plans of interaction channels, applications, and solutions in the contact center environment across industries and to understand purchase trends. It also investigates the factors that influence product selection.
Decision-makers and purchase decision influencers of contact centers were surveyed across business functions including CXOs, managing directors, and Owners, senior management, middle management, and others.
Countries include Australia/New Zealand, Brazil, Germany, India, Mexico, Philippines, U.K, and United States.
Decision makers from the 85 energy organizations such as:
Generative Artificial Intelligence (Gen AI) will be integral to a energy organization's digital strategy. The focus will be on adoption across back and front office use cases. Conversational AI-based products flooded the market to address provider burnout. The focus was on utilizing different AI models to tackle diverse challenges.
Top energy contact center organization goals in 2024 include improving brand awareness, customer loyalty, deploying AI technologies to improve employee experience (EX) and customer experience (CX), and attracting and retaining talent.
The most significant CX Priorities are building customer trust and ensuring security.
Less than 20% of organizations deliver omnichannel customer journeys, leaving a huge gap between customer expectations and positive customer experiences.
Cases studies are included from prominent technology providers.
The CX research practice at Frost & Sullivan provides an integrated approach with a 360-degree perspective, including: