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市場調査レポート
商品コード
1568901

医薬品商業化ソリューションとサービス産業、世界、2024-2029年

Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Industry, Global, 2024-2029


出版日
ページ情報
英文 89 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.69円
医薬品商業化ソリューションとサービス産業、世界、2024-2029年
出版日: 2024年09月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

SaaSベースのサービス・プラットフォームに支えられた革新的なプレシジョン・マーケティングとプログラマティック・マーケティングのアプローチが医薬品の商業化を促進する

患者中心の医療提供アプローチへの嗜好が高まる中、製薬業界は、市場利害関係者、セグメント、上市後の予測を明確に理解し、シームレスな市場参入戦略を構築することで、市場商業化に向けた確固たるステップ・バイ・ステップのアプローチに従っています。地域ごとに刻々と変化する市場情勢に対応するため、製薬企業はサードパーティロジスティクスと連携し、二重調達、備蓄、高度なシナリオプランニングなど、適応性の高いサプライチェーン戦略を採用する一方、流通リスクや混乱の状況を回避するため、既存の流通パートナーの能力を活用しています。その結果、マーケティング・販売戦略は、製薬会社が利害関係者、規制機関、エンドユーザー、その他のテクノロジーベンダーという大海原を航海できるように設計されています。製薬会社のマーケティングは、製品の認知度を高め、その後の薬剤摂取を促進するために、科学的データや証言、その他多くの情報を用いて、HCP(医療従事者)の間で薬剤採用に対する肯定的なイメージと信頼を生み出します。製薬企業は、製品の価値提案に基づくターゲット市場の特定から、エンドユーザーの視点の変化の理解、競合優位性を維持するための必要な変更まで、すべてを含む商業市場参入に向けた段階的アプローチを採用する必要があります。自動化とAI、ML、クラウド・ソリューションの活用は、製薬会社の商業業務の拡大に役立つと思われます。これらのツールは、市場セグメンテーション、コンテンツのパーソナライゼーション、リードの特定とスコアリング、その後の市場アクセスのために予測分析を使用し、それによってより良い製品の取り込みと収益を確保します。製薬会社とベンダーは、商業化の成功を向上させる業界横断的なコラボレーションに注目しなければならないです。この分析では、HEORソリューション、テーラーメイド/精度の高いオムニチャネル・マーケティング戦略、支払者とPBM向けの統合薬価の市場機会を深く掘り下げ、サービスモデル/契約タイプ別に予測を分類しています。

目次

成長環境:医薬品商業化ソリューションとサービス分野の変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 医薬品商業化ソリューションとサービス業界におけるトップ3戦略インパータスのインパクト

成長環境:医薬品商業化ソリューションとサービス分野のエコシステム

  • 分析範囲
  • 市場の定義、範囲、セグメンテーション
  • 商業サービスモデル/パートナーシップタイプによるセグメンテーション
  • 医薬品商業バリューチェーン-商業アナリティクスの概要
  • 市場動向分析
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長環境:医薬品商業サービス

  • 医薬品の上市-主な業務と利害関係者
  • 医薬品のマーケティングと販売の主な側面
  • 医薬品市場参入プロセスの主な側面
  • ベンダーのエコシステム

成長環境:医薬品商業サービス

  • 利害関係者による商業化のためのデジタルソリューション
  • 製薬企業の商業活動におけるテクノロジー活用
  • バリューチェーンにおけるAIの活用
  • 効果的なコミュニケーションのためのデジタルマーケティング戦略
  • デジタルマーケットアクセス戦略
  • 患者中心の医薬品商業化のためのデジタルトランスフォーメーションの導入

成長環境:医薬品コマーシャルサービス

  • 投資動向
  • 投資動向-技術買収/パートナーシップ
  • 投資動向-戦略的パートナーシップ
  • 投資動向-合併・買収
  • 新製品上市-事業拡大

成長環境:行動する企業(C2A)、医薬品商業化ソリューションとサービス産業部門

  • 競合環境
  • 競合の評価ピュアプレイ
  • 競合の評価CRO/CSO
  • 競合の評価テクノロジーイネイブラー
  • 競合評価

成長機会分析:医薬品商業化ソリューションとサービス産業の成長要因

  • 成長指標
  • 予測の考察:アプローチと調査手法
  • 予測の考察:限界と注意点
  • 収益と予測
  • 収益予測:ソリューション/サービスタイプ別
  • 収益予測分析
  • 収益予測:サービスモデル/契約タイプ別
  • 収益予測分析:サービスモデル/契約タイプ別

成長機会分析:医薬品商業化ソリューションとサービス産業の成長要因

  • 地域動向分析-北米
  • 地域動向分析-欧州
  • 地域動向分析-アジア太平洋地域
  • 地域動向分析-その他の新興市場

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:HEORサービスのためのマルチAIおよびLLMエージェント
  • 成長機会2:PBMと支払者のための統合薬価戦略
  • 成長機会3:精密マーケティングと販売戦略のための革新的アプローチ

医薬品商業化ソリューションとサービス産業のベストプラクティスの評価

  • ベストプラクティスの評価

医薬品商業化ソリューションとサービス産業のフロストレーダー

  • フロストレーダー

次のステップ

  • 成長機会のメリットとインパクト
  • 次のステップ
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFOW-52

Transformative Precision and Programmatic Marketing Approaches Backed by SaaS-based Service Platforms Drive Pharmaceutical Commercialization

With the growing preference for a patient-centric care delivery approach, the pharma industry follows a robust step-by-step approach towards market commercialization, with a clear understanding of the market stakeholders, segments, as well as post-launch forecasts to create seamless go-to-market strategies. To cater to the ever-evolving market landscapes across geographies, pharma companies are collaborating with third-party logistics and adopting adaptive supply chain strategies, such as dual sourcing, stockpiling, and advanced scenario planning, while tapping into established distribution partners' capabilities to avoid distribution risks and disruptions. As a result, marketing and sales strategies are designed to allow pharma companies to navigate the sea of stakeholders, regulatory bodies, end users, and other technology vendors. To increase product awareness and subsequent uptake, pharma marketing creates a positive image and confidence amongst HCPs for drug adoption using scientific data, testimonials, and many more. Pharma companies will have to adopt a step-by-step approach toward commercial market access, which involves everything from identifying the target market based on the product value proposition to understanding changes in end-user perspective and making the necessary alterations to maintain a competitive edge. Automation and the use of AI, ML, and cloud solutions will be instrumental in upscaling pharma commercial operations. These tools use predictive analytics for market segmentation, content personalization, lead identification and scoring, and subsequent market access, thereby ensuring better product uptake and revenue. Pharma companies and vendors must look at industry cross-collaborations that will improve commercialization success. This analysis dives deep into market opportunities available in HEOR solutions, tailormade/precision omnichannel marketing strategies, and integrated drug pricing for payers and PBMs and categorizes forecasts by service model/agreement type.

Table of Contents

Growth Environment: Transformation in Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Sector

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Pharmaceutical Commercial Solutions and Services Industry

Growth Environment: Ecosystem in Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Sector

  • Scope of Analysis
  • Market Definition, Scope and Segmentation
  • Segmentation by Commercial Services Model/Partnership Type
  • Pharmaceutical Commercial Value Chain-Commercial Analytics Overview
  • Market Trend Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Environment: Pharmaceutical Commercial Services

  • Pharmaceutical Commercial Launch-Primary Operations and Stakeholders involved
  • Key Aspects of Pharmaceutical Marketing and Sales
  • Key Aspects of Pharmaceutical Market Access Process
  • Vendor Ecosystem

Growth Environment: Pharmaceutical Commercial Services

  • Digital Solutions for Commercialization by Stakeholders
  • Technology Application across Pharma Commercial Activities
  • AI Application across the Commercialization Value Chain
  • Digital Marketing Strategies for Effective Communication
  • Digital Market Access Strategies
  • Embracing Digital Transformation for Patient-centric Pharma Commercialization

Growth Environment: Pharmaceutical Commercial Services

  • Investment Trends
  • Investment Trends-Technology Acquisition/Partnerships
  • Investment Trends-Strategic Partnerships
  • Investment Trends-Mergers & Acquisitions
  • New Product Launches-Expansions

Growth Environment: Companies to Action (C2A), Pharmaceutical Commercial Solutions and Services Sector

  • Competitive Environment
  • Competitor Assessment: Pure Play
  • Competitor Assessment: CROs/CSOs
  • Competitor Assessment: Tech Enablers
  • Competitor Assessment

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator in Pharmaceutical Commercial Solutions and Services Sector

  • Growth Metrics
  • Forecast Considerations: Approach and Methodology
  • Forecast Considerations: Limitations and Caveats
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Solution/Services Type
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast By Service Model/Agreement Type
  • Revenue Forecast Analysis By Service Model/Agreement Type

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator in Pharmaceutical Commercial Solutions and Services Industry

  • Regional Trend Analysis-North America
  • Regional Trend Analysis-Europe
  • Regional Trend Analysis-Asia Pacific
  • Regional Trend Analysis-Other Emerging Markets

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Multi AI and LLM agents for HEOR Services
  • Growth Opportunity 2: Integrated Drug Pricing Strategies for PBMs and Payors
  • Growth Opportunity 3: Innovative Approaches for Precision Marketing and Sales Strategies

Best Practices Recognition in Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Sector

  • Best Practices Recognition

Frost Radar in Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Sector

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
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