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市場調査レポート
商品コード
1568901
医薬品商業化ソリューションとサービス産業、世界、2024-2029年Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Industry, Global, 2024-2029 |
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医薬品商業化ソリューションとサービス産業、世界、2024-2029年 |
出版日: 2024年09月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即日から翌営業日
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SaaSベースのサービス・プラットフォームに支えられた革新的なプレシジョン・マーケティングとプログラマティック・マーケティングのアプローチが医薬品の商業化を促進する
患者中心の医療提供アプローチへの嗜好が高まる中、製薬業界は、市場利害関係者、セグメント、上市後の予測を明確に理解し、シームレスな市場参入戦略を構築することで、市場商業化に向けた確固たるステップ・バイ・ステップのアプローチに従っています。地域ごとに刻々と変化する市場情勢に対応するため、製薬企業はサードパーティロジスティクスと連携し、二重調達、備蓄、高度なシナリオプランニングなど、適応性の高いサプライチェーン戦略を採用する一方、流通リスクや混乱の状況を回避するため、既存の流通パートナーの能力を活用しています。その結果、マーケティング・販売戦略は、製薬会社が利害関係者、規制機関、エンドユーザー、その他のテクノロジーベンダーという大海原を航海できるように設計されています。製薬会社のマーケティングは、製品の認知度を高め、その後の薬剤摂取を促進するために、科学的データや証言、その他多くの情報を用いて、HCP(医療従事者)の間で薬剤採用に対する肯定的なイメージと信頼を生み出します。製薬企業は、製品の価値提案に基づくターゲット市場の特定から、エンドユーザーの視点の変化の理解、競合優位性を維持するための必要な変更まで、すべてを含む商業市場参入に向けた段階的アプローチを採用する必要があります。自動化とAI、ML、クラウド・ソリューションの活用は、製薬会社の商業業務の拡大に役立つと思われます。これらのツールは、市場セグメンテーション、コンテンツのパーソナライゼーション、リードの特定とスコアリング、その後の市場アクセスのために予測分析を使用し、それによってより良い製品の取り込みと収益を確保します。製薬会社とベンダーは、商業化の成功を向上させる業界横断的なコラボレーションに注目しなければならないです。この分析では、HEORソリューション、テーラーメイド/精度の高いオムニチャネル・マーケティング戦略、支払者とPBM向けの統合薬価の市場機会を深く掘り下げ、サービスモデル/契約タイプ別に予測を分類しています。
Transformative Precision and Programmatic Marketing Approaches Backed by SaaS-based Service Platforms Drive Pharmaceutical Commercialization
With the growing preference for a patient-centric care delivery approach, the pharma industry follows a robust step-by-step approach towards market commercialization, with a clear understanding of the market stakeholders, segments, as well as post-launch forecasts to create seamless go-to-market strategies. To cater to the ever-evolving market landscapes across geographies, pharma companies are collaborating with third-party logistics and adopting adaptive supply chain strategies, such as dual sourcing, stockpiling, and advanced scenario planning, while tapping into established distribution partners' capabilities to avoid distribution risks and disruptions. As a result, marketing and sales strategies are designed to allow pharma companies to navigate the sea of stakeholders, regulatory bodies, end users, and other technology vendors. To increase product awareness and subsequent uptake, pharma marketing creates a positive image and confidence amongst HCPs for drug adoption using scientific data, testimonials, and many more. Pharma companies will have to adopt a step-by-step approach toward commercial market access, which involves everything from identifying the target market based on the product value proposition to understanding changes in end-user perspective and making the necessary alterations to maintain a competitive edge. Automation and the use of AI, ML, and cloud solutions will be instrumental in upscaling pharma commercial operations. These tools use predictive analytics for market segmentation, content personalization, lead identification and scoring, and subsequent market access, thereby ensuring better product uptake and revenue. Pharma companies and vendors must look at industry cross-collaborations that will improve commercialization success. This analysis dives deep into market opportunities available in HEOR solutions, tailormade/precision omnichannel marketing strategies, and integrated drug pricing for payers and PBMs and categorizes forecasts by service model/agreement type.