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市場調査レポート
商品コード
1568898
米国の燃料電池電気トラック(FCET)部門におけるCO2排出量のライフサイクル評価(2024年~2040年)Assessment of CO2 Emissions Life Cycle in the Fuel Cell Electric Truck Sector, United States, 2024-2040 |
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米国の燃料電池電気トラック(FCET)部門におけるCO2排出量のライフサイクル評価(2024年~2040年) |
出版日: 2024年09月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クリーンな水素製造源の採用により、FCETあたりのCO2排出量が43%削減され、持続可能な輸送の変革的成長が見込まれます。
フロスト&サリバンは、燃料電池電気トラック(FCET)の二酸化炭素(CO2)排出量、特に米国のトラック業界における燃料として期待される水素について包括的に分析しています。我々の分析は、水素を考慮する根拠から始まり、従来の燃料と比較してライフサイクル排出を軽減する可能性を明らかにします。
グレー水素から再生可能な水素源まで、さまざまな水素製造方法を掘り下げ、それぞれが明確なカーボンフットプリントを持つことを明らかにします。燃料電池車の製造に関連するCO2排出量に重点を置き、燃料電池スタックや水素貯蔵タンクなどの部品から排出されるCO2量を特定します。さらに、トラックの運行期間中のCO2排出総量を予測し、バッテリー電気トラックやディーゼルトラックと比較します。
最終的に、この研究は、トラック輸送部門における大幅なCO2排出削減を達成するために、よりクリーンな水素製造方法への移行と車両製造の最適化が急務であることを強調しています。
調査期間は2023年~2030年です。
Adoption of Clean Hydrogen Production Sources Will Drive Transformational Growth in Sustainable Transportation Due to Reductions in CO2 Emissions by 43% Per FCET
In this study, Frost & Sullivan offers a comprehensive exploration of the carbon dioxide (CO2) trail of a fuel cell electric truck (FCET) by investigating the carbon emission implications of FCETs, particularly with focus on hydrogen as a prospective fuel for the trucking industry in the United States. Our analysis begins with the rationale for considering hydrogen, highlighting its potential to mitigate life cycle emissions as compared to conventional fuels.
We delve into various hydrogen production methods, ranging from grey hydrogen to renewable sources, each carrying distinct carbon footprints. Emphasis falls on the CO2 emissions associated with manufacturing fuel cell vehicles, pinpointing significant contributions from components including fuel cell stacks and hydrogen storage tanks. Furthermore, we project total CO2 emissions throughout the operation of a truck, drawing comparative insights with its battery electric and diesel truck counterparts.
Ultimately, this study underscores the urgency of transitioning to cleaner hydrogen production methods and optimizing vehicle manufacturing to achieve substantial CO2 emission reductions in the trucking sector.
The study period is 2023 to 2030.