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市場調査レポート
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1568898

米国の燃料電池電気トラック(FCET)部門におけるCO2排出量のライフサイクル評価(2024年~2040年)

Assessment of CO2 Emissions Life Cycle in the Fuel Cell Electric Truck Sector, United States, 2024-2040


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英文 73 Pages
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米国の燃料電池電気トラック(FCET)部門におけるCO2排出量のライフサイクル評価(2024年~2040年)
出版日: 2024年09月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

クリーンな水素製造源の採用により、FCETあたりのCO2排出量が43%削減され、持続可能な輸送の変革的成長が見込まれます。

フロスト&サリバンは、燃料電池電気トラック(FCET)の二酸化炭素(CO2)排出量、特に米国のトラック業界における燃料として期待される水素について包括的に分析しています。我々の分析は、水素を考慮する根拠から始まり、従来の燃料と比較してライフサイクル排出を軽減する可能性を明らかにします。

グレー水素から再生可能な水素源まで、さまざまな水素製造方法を掘り下げ、それぞれが明確なカーボンフットプリントを持つことを明らかにします。燃料電池車の製造に関連するCO2排出量に重点を置き、燃料電池スタックや水素貯蔵タンクなどの部品から排出されるCO2量を特定します。さらに、トラックの運行期間中のCO2排出総量を予測し、バッテリー電気トラックやディーゼルトラックと比較します。

最終的に、この研究は、トラック輸送部門における大幅なCO2排出削減を達成するために、よりクリーンな水素製造方法への移行と車両製造の最適化が急務であることを強調しています。

調査期間は2023年~2030年です。

目次

燃料電池電気トラック(FCET)業界のCO2排出量の変貌

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 燃料電池電気トラック(FCET)業界のCO2排出量における上位3つの戦略的課題の影響

成長環境:水素エコシステム

  • 水素は未来の燃料
  • 燃料電池電気トラックのライフサイクルCO2フロー
  • 水素のさまざまな製造方法

エコシステム

  • 調査範囲
  • パワートレイン技術のセグメント化

成長ジェネレーター

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

水素製造時のCO2排出経路

  • 主な水素製造方法の分析
  • 水素製造法の採用に影響を与える主な要因
  • 要因1:低いCO2排出量と準備レベル
  • 要因2:クリーン水素プログラムと目標
  • 要因3:各州のH2生産の可能性と計画
  • カリフォルニア州におけるH2生産の採用予測
  • 南西部におけるH2生産の採用予測
  • テキサス州におけるH2生産の採用予測
  • H2製造によるCO2排出の軌跡

燃料電池電気トラック製造時のCO2排出経路

  • 燃料電池電気トラックの主要部品
  • 燃料電池スタック
  • 水素貯蔵タンク
  • バッテリー
  • CO2排出の軌跡:FCETの製造

成長ジェネレーター:FCET運転時のCO2排出の軌跡:LDT

  • LDT使用事例の特徴と予測の前提条件
  • LDTサイクルAおよびH-H2消費量とCO2排出量
  • LDTサイクルA~H-kgCO2/マイル

成長ジェネレーター:FCET運転中のCO2排出の軌跡:MDT

  • MDT使用事例の特徴と予測の前提条件
  • MDTサイクルAおよびH-H2の消費量とCO2排出量
  • MDTサイクルA~H-kgCO2/マイル

成長ジェネレーター:FCET運転時のCO2排出の軌跡:HDT

  • HDT使用事例の特徴と予測の前提条件
  • HDTサイクルA
  • HDTサイクルH
  • HDTサイクルA~H-kgCO2/マイル

内燃機関車、BEV、FCEVのCO2排出トレイル比較

  • LDT:ICE、BEV、FCEVの比較(A&Hサイクル)
  • MDT:ICE、BEV、FCEVの比較(A&Hサイクル)
  • HDT:ICE、BEV、FCEVの比較(A&Hサイクル)

重要ポイント

  • 上位3項目

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:CO2排出量のトラッキング
  • 成長機会2:バッテリーおよび燃料電池製造のための地域別の垂直統合
  • 成長機会3:水素インフラの拡大

ベストプラクティスの認定

  • ベストプラクティスの評価

フロストレーダー

  • フロストレーダー

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFI2-42

Adoption of Clean Hydrogen Production Sources Will Drive Transformational Growth in Sustainable Transportation Due to Reductions in CO2 Emissions by 43% Per FCET

In this study, Frost & Sullivan offers a comprehensive exploration of the carbon dioxide (CO2) trail of a fuel cell electric truck (FCET) by investigating the carbon emission implications of FCETs, particularly with focus on hydrogen as a prospective fuel for the trucking industry in the United States. Our analysis begins with the rationale for considering hydrogen, highlighting its potential to mitigate life cycle emissions as compared to conventional fuels.

We delve into various hydrogen production methods, ranging from grey hydrogen to renewable sources, each carrying distinct carbon footprints. Emphasis falls on the CO2 emissions associated with manufacturing fuel cell vehicles, pinpointing significant contributions from components including fuel cell stacks and hydrogen storage tanks. Furthermore, we project total CO2 emissions throughout the operation of a truck, drawing comparative insights with its battery electric and diesel truck counterparts.

Ultimately, this study underscores the urgency of transitioning to cleaner hydrogen production methods and optimizing vehicle manufacturing to achieve substantial CO2 emission reductions in the trucking sector.

The study period is 2023 to 2030.

Table of Contents

Transformation in CO2 Emissions from the Fuel Cell Electric Truck Industry

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the CO2 Emissions of Fuel Cell Electric Truck (FCET) Industry

Growth Environment:Hydrogen Ecosystem

  • Hydrogen is the Fuel of the Future
  • Life Cycle CO2 Flow of a Fuel Cell Electric Truck
  • Different Methods of Producing Hydrogen

Ecosystem

  • Research Scope
  • Powertrain Technology Segmentation

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

CO2 Emission Trail During Hydrogen Production

  • Analysis of Major Hydrogen Production Methods
  • Key Factors Impacting Adoption of H2 Production Methods
  • Factor 1: Lower CO2 Emissions & Readiness Levels
  • Factor 2: Clean Hydrogen Programs and Targets
  • Factor 3: States' H2 Production Potential & Plan
  • Adoption Forecast of H2 Production in California
  • Adoption Forecast of H2 Production in the Southwest
  • Adoption Forecast of H2 Production in Texas
  • CO2 Emission Trail from H2 Production

CO2 Emission Trail During the Manufacture of a Fuel Cell Electric Truck

  • Major Components of a Fuel Cell Electric Truck
  • Fuel Cell Stack
  • Hydrogen Storage Tanks
  • Battery
  • CO2 Emission Trail: Manufacture of an FCET

Growth Generator: CO2 Emission Trail During Operation of an FCET: LDT

  • LDT Use Case Characteristics and Forecast Assumptions
  • LDT Cycle A & H-H2 Consumption and CO2 Emissions
  • LDT Cycle A to H-kgCO2 Per Mile

Growth Generator: CO2 Emission Trail during Operation of an FCET: MDT

  • MDT Use Case Characteristics and Forecast Assumptions
  • MDT Cycle A & H-H2 Consumption and CO2 Emissions
  • MDT Cycle A to H - kgCO2 per Mile

Growth Generator: CO2 Emission Trail during Operation of an FCET: HDT

  • HDT Use Case Characteristics and Forecast Assumptions
  • HDT-Cycle A
  • HDT-Cycle H
  • HDT Cycle A to H-kgCO2 Per Mile

CO2 Emission Trail Comparison between ICE Vehicles, BEVs, and FCEVs

  • LDT: ICE, BEV, and FCEV Comparison (Cycle A & H)
  • MDT: ICE, BEV, and FCEV Comparison (Cycle A & H)
  • HDT: ICE, BEV, and FCEV Comparison (Cycle A & H)

Key Takeaways

  • Top 3 Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: CO2 Emissions Tracking
  • Growth Opportunity 2: Geographic-specific Vertical Integration for Battery and Fuel Cell Manufacture
  • Growth Opportunity 3: Hydrogen Infrastructure Expansion

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
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