市場調査レポート
商品コード
1563791
ラテンアメリカのモバイル通信の成長機会Latin American Mobile Communications Growth Opportunities |
ラテンアメリカのモバイル通信の成長機会 |
出版日: 2024年08月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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5G、IoT、B2B使用事例の台頭が収益創出の可能性を高める
LATAMのモバイル通信業界は、経済成長、社会的接続性、デジタル・インクルージョンにとって極めて重要です。スマートフォンの普及が進み、ネットワークのカバー範囲が拡大するにつれて、5G接続の需要は市場の革新、ビジネスのサポート、必要不可欠なサービスへの一般的なアクセスの改善に努めています。分析はプリペイド・サービスとポストペイド・サービスでセグメント化されており、プリペイド・セグメンテーションでは、サブスクリプションと携帯電話やIoTデバイスを含むデバイス、企業間(B2B)と企業対消費者(B2C)市場でプリペイド・セグメンテーションの優位性が明確であり、B2BとIoTデバイスの関係は狭いです。
この細分化により、業界分析では、アルゼンチン、ブラジル、コロンビア、チリ、メキシコに焦点を当て、各地域分析におけるダイナミクスと課題を紹介しています。各国は経済的、政治的状況の影響を受けながら独自の特徴を有していますが、この調査は、LATAMモバイル通信市場における成長機会の発見を目指す利害関係者に適切な理解を提供することを意図しています。フロスト&サリバンは、2024年から2028年までの競合環境、市場動向、市場促進要因と促進要因に関する考察を概説しています。
Rise of 5G, IoT, and B2B Use Cases Boost Revenue Generation Potential
The mobile communications industry in LATAM is crucial for economic growth, social connectivity, and digital inclusion. As smartphone penetration increases and network coverage expands, 5G connectivity demands strive for market innovation, supporting businesses, and improving general access to an essential service. The analysis is segmented by prepaid and postpaid services, with a clear dominance of the prepaid segment in subscriptions and devices, including mobile phones and IoT devices, and business-to-business (B2B) and business-to-consumer (B2C) markets, with a narrow relation between B2B and IoT devices.
With this segmentation, the industry analysis showcases the dynamics and challenges within each geographical segment, focusing on Argentina, Brazil, Colombia, Chile, and Mexico. Although each country has unique characteristics, influenced by economic and political conditions, the analysis intends to provide a relevant understanding for stakeholders aiming to discover growth opportunities in the LATAM mobile communications market. Frost & Sullivan outlines insights about the competitive environment, market trends, and growth drivers and restraints for the period of 2024 to 2028.