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市場調査レポート
商品コード
1540739

IoTスタートアップトラッカー:自動車デジタルサービスの成長機会

IoT Start-up Tracker: Automotive Digital Services Growth Opportunities


出版日
ページ情報
英文 55 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
IoTスタートアップトラッカー:自動車デジタルサービスの成長機会
出版日: 2024年07月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

コネクテッドカーはモノのインターネットの重要な使用事例であり、デジタルサービスの機会を促進する

自動車部品メーカーの収益は、依然として主に自動車の販売に依存しており、ドライブ中心のビジネスモデルを追加しても、コアコンピテンシーに影響を及ぼしてはならないです。スタートアップトラッカーは、エコシステム参加者が産業の課題に取り組むソリューションプロバイダーを特定するのに役立ちます。

スタートアップトラッカーは、自動車サービスのプロセスを変革し、エンドユーザーに付加価値を提供できる新興企業やニッチプレーヤーの豊富なデータベースを提供します。これらの企業は、Best Practicesデータベースに加え、CB InsightsやTracxnの自動車サービス技術市場マップやその他の地域の自動車サービス技術マッピングやランキングなど、世界の自動車エコシステムのマッピングやランキングに関する2次調査に基づいて選定されました。

コネクテッド自動車サプライチェーン、スマート自動車製造、コネクテッドカー、デジタル自動車小売・ビークルリレーションシップマネジメント、mobility as a serviceといった様々なセグメントを含め、地域別にモノのインターネット(IoT)自動車サービスにフォーカスした新興企業のリストを作成しました。

当レポートでは、競争プロファイルを作成し、関連する開発、戦略、バリュープロポジションを理解するために、各地域で目立つ新興企業に詳細な一次インタビューを実施しています。最終候補に残った各企業は、アナリストによって選別・分析され、本調査に記載された基準に基づいて各新興企業の総合スコアが設定されました。

主な特徴

IoT領域はまだ流動的であり、自動車、エネルギー、運輸などの他産業と大きく重複しています。IoT関連の経済活動を正確に観察・測定するために、製品、アプリケーション、サービスがIoT産業の一部と見なされるかどうかを判断するために一定の基準を用いています。具体的には、製品、アプリケーション、サービスは、より大規模なソリューションの一部であり、IoTのコンポーネントと見なされるには以下のような特徴が必要です:

  • 仮想化され、データ測定機能が付与されたオブジェクト
  • 物理的および仮想的なオブジェクトにIDを付与する機能
  • モニタリングやインタラクションを目的とした、ソリューション内のオブジェクト間の相互接続
  • データからリアルタイムの洞察を生成し、既存のビジネスプロセスに組み込む能力

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車デジタルサービス産業における戦略的課題上位3の影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

分析範囲

  • IoTの定義
  • 調査範囲
  • 調査手法とプロセス
  • 自動車サービスにおけるIoT:本調査の主要トピック

成長機会分析

  • 自動車サービス市場の主な課題
  • 自動車サービス市場の主なアンメットニーズ
  • 自動車デジタルサービス市場の主要課題
  • 自動車デジタルサービス市場のエコシステム
  • 自動車デジタルサービス市場の主要セグメント
  • コネクテッドカーの主要動向
  • 増加するコネクテッドカーサービス
  • 今後のコネクテッドカーサービス
  • コネクテッドカーの主要技術
  • コネクテッドカーの接続モデル
  • IoCの主要アプリケーション
  • 自動車デジタルサービス市場における上位4つの成長機会
  • 成長のための重要成功要因

競合環境

  • 自動車デジタルサービス市場における主な競合企業(スタートアップ)
  • 競合プロファイルの調査手法
  • 競合プロファイルの革新目標

企業プロファイル

  • Sibros: 企業プロファイル
  • Sibros: アナリストの視点
  • Able-On: 企業プロファイル
  • Able-On: アナリストの視点
  • Motive: 企業プロファイル
  • Motive: アナリストの視点
  • Lizmotors Mobility: 企業プロファイル
  • Lizmotors Mobility: アナリストの視点
  • Sentiance: 企業プロファイル
  • Sentiance: アナリストの視点

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:FoD機能を提供するコネクテッドカー
  • 成長機会2:交通とドライバーの健康を守る自律走行車
  • 成長機会3:潜在的な故障を予測する車両メンテナンスシステム
  • 成長機会4:ナビゲーションとADASを改善するテレマティクス
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: KA55-67

Connected Cars as a Key Use Case for Internet of Things Driving Digital Services Opportunities

The revenue of automotive original equipment manufacturers still relies mainly on selling vehicles, and additional drive-centric business models must not affect its core competency. Frost & Sullivan's start-up tracker helps ecosystem participants identify solution providers with offerings that address industry challenges.

The start-up tracker provides a rich database of start-up and niche players that can transform processes in automotive services and add value to the end user. These companies were selected based on the Frost & Sullivan Best Practices database, in addition to secondary research on worldwide automotive ecosystem mappings and rankings, such as the automotive services tech market map from CB Insights and Tracxn and other regional automotive services tech mapping and rankings.

We made a list of start-ups focused on Internet of Things (IoT) automotive services by region, including different segments: connected automotive supply chain, smart automotive manufacturing, connected cars, digital automotive retailing & vehicle relationship management, and mobility as a service.

Frost & Sullivan conducted detailed primary interviews with start-ups that stand out in different regions to generate a competitive profile and understand relevant developments, strategies, and value propositions. Each shortlisted company has been screened and analyzed by the analyst, with an overall score established for each start-up based on the criteria described in this study.

Key Features

The IoT space is still in flux and significantly overlaps with other industries, such as automotive, energy, and transportation. To accurately observe and measure IoT-related economic activity, Frost & Sullivan uses certain criteria to determine if a product, application, or service is to be considered part of the IoT industry. Specifically, a product, application, or service must be part of a larger solution and feature the following to be considered a component of the IoT:

  • Objects that are virtualized and imbued with data measurement capabilities
  • The ability to grant identities to physical and virtual objects
  • Interconnections between the objects in the solution for monitoring and interaction purposes
  • The ability to generate real-time insights from data and incorporate them into existing business processes

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Digital Services Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Scope of Analysis

  • Definition of IoT
  • Scope of the Study
  • Research Process and Methodology
  • IoT in Automotive Services: Key Topics Covered in This Study

Growth Opportunity Analysis

  • Key Challenges of the Automotive Services Market
  • Key Unmet Needs of the Automotive Services Market
  • Key Challenges of the Automotive Digital Services Market
  • Ecosystem of the Automotive Digital Services Market
  • Key Segments of the Automotive Digital Services Market
  • Key Trends of Connected Cars
  • Connected Car Services Offerings on the Rise
  • Future Connected Cars Services
  • Key Technologies of Connected Cars
  • Connectivity Models of Connected Cars
  • Key Applications of the Internet of Car (IoC)
  • Top 4 Growth Opportunities in the Automotive Digital Services Market
  • Critical Success Factors for Growth

Competitive Environment

  • Key Competitors (Start-ups) in the Automotive Digital Services Market
  • Scoring Methodology for Competitive Profiles
  • Innovation Target for Competitive Profiles

Company Profiles

  • Sibros: Company Profile
  • Sibros: Analyst Viewpoint
  • Able-On: Company Profile
  • Able-On: Analyst Viewpoint
  • Motive: Company Profile
  • Motive: Analyst Viewpoint
  • Lizmotors Mobility: Company Profile
  • Lizmotors Mobility: Analyst Viewpoint
  • Sentiance: Company Profile
  • Sentiance: Analyst Viewpoint

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Connected Vehicles to Offer FoD Functions
  • Growth Opportunity 2: Autonomous Vehicles to Secure Traffic and Driver Health
  • Growth Opportunity 3: Vehicle Maintenance Systems to Predict Potential Failures
  • Growth Opportunity 4: Telematics to Improve Navigation and ADAS
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer