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市場調査レポート
商品コード
1490882
欧州の2W(二輪車)カーゴバイクにおける戦略的分析と成長機会Strategic Analysis and Growth Opportunities for Two-Wheeler Cargo Bikes in Europe |
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欧州の2W(二輪車)カーゴバイクにおける戦略的分析と成長機会 |
出版日: 2024年05月03日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
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個人ユーザーのマイクロモビリティの採用急増とラストマイルデリバリーサービスの総所有コストの低さが、2Wカーゴバイクの変革的成長に拍車をかけ、2023年の販売台数は37万4,793台になる見通しです。
2019年、欧州における個人用カーゴバイクと商用カーゴバイクの比率は50:50でしたが、2023年には、様々な競合企業の新型モデルの導入や、COVID-19の流行を受けて個人輸送を選択するユーザーの増加により、個人用カーゴバイクが75%に増加しました。
この調査では、欧州の2W(二輪車)カーゴバイク企業の競合分析とベンチマーキングを提供しています。背景を説明するために、大規模なカーゴバイク業界を定義し、カーゴバイクとバンのコスト比較を提供しています。2Wカーゴバイクに関連する様々な用途、利点、欠点を概説しています。
2Wカーゴバイク業界の主要動向と主要企業について、製品比較を含めて、徹底的に検証しています。2Wカーゴバイクの販売台数の分析は、タイプ別に、電動2W(e2W)カーゴバイク(Pedelec 25、Pedelec 45、その他の電動アシストバイクを含む)と非電動2Wカーゴバイクに分かれています。欧州の上位5地域(ドイツ、英国、オランダ、フランス、ベルギー)の分析も含まれています。分析の最後には、2Wカーゴバイク業界の成長機会について考察しています。
A Surge in Micromobility Adoption among Private Users and Low Total Cost of Ownership for Last-Mile Delivery Services Spur Transformational Growth for 2W Cargo Bikes, Resulting in 374,793 Units Sold in 2023
In 2019, the ratio of private to commercial cargo bikes in Europe was 50:50; however, in 2023, private cargo bikes increased to 75% due to the introduction of newer models from various competitors and more users choosing private transportation in response to the COVID-19 pandemic.
This research provides competitive analysis and benchmarking of two-wheeler (2W) cargo bike companies located in Europe. To provide context, the study defines the larger cargo bike industry, including the different types and categories, and offers a cost comparison between cargo bikes and vans. It outlines the various uses, advantages, and disadvantages related to 2W cargo bikes.
The study thoroughly examines the top trends in the 2W cargo bike industry and the key players, including product comparisons. The analysis of 2W cargo bike unit sales is segmented by type: electric 2W (e2W) cargo bikes (including Pedelec 25, Pedelec 45, and other electric-assisted bikes) and non-motorized 2W cargo bikes. It includes an analysis of the top 5 regions in Europe (i.e., Germany, the United Kingdom, the Netherlands, France, and Belgium). The analysis concludes with a discussion of growth opportunities for the 2W cargo bikes industry.