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市場調査レポート
商品コード
1450343
ネットワークサービスにおける成長機会:上位10(2024年)Top 10 Growth Opportunities in Network Services, 2024 |
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ネットワークサービスにおける成長機会:上位10(2024年) |
出版日: 2024年02月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
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セキュリティ、自動化、AI、隣接サービスが成功の鍵
世界のネットワークサービスの市場規模は、2024年に前年比成長率2.1%となることが予測されます。SD-WAN/SASEやマネージドセキュリティなど、特定のサービスは引き続き2桁増収を記録し、従来のトランスポートサービスの落ち込みを相殺すると思われます。従来のトランスポートサービスの収益減少は、それほど暗いものではなく、技術革新が価格を上回っていることの表れであると見ています。例えば、10 Gbps接続は1 Gbps接続の2~3倍の価格であり、100 Gbpsは10 Gbpsの3~4倍の価格です。したがって、トランスポートレイヤーは、トラフィックの増加に対応するために継続的な技術革新を管理しながら、より低い単価でより高速な接続を可能にしてきました。
企業がデジタルトランスフォーメーションの旅を続ける中、ネットワーク事業者は、これらの顧客をサポートするために、積極的に自社とそのサービスを変化させています。このアプローチの一例がSD-WAN/SASEソリューションであり、ネットワークの専門家が企業のクラウドベースのオファリングの実装とサポートを支援しています。
多くの企業にとって、"as a service"の提供は依然として最新の消費モデルです。ネットワークサービス業界は、セルフサービストランザクションモデルや、セキュリティとAIを組み込んだ自動化に包まれた摩擦のない販売サイクルによって、このアプローチをサポートしています。こうしたモデルの採用は今後も続き、最新のハイブリッドネットワークに必要なライブインタラクションを補完することになると思われます。
Security, Automation, AI, and Adjacent Services Are the Keys to Success
Frost & Sullivan expects 2.1% year-over-year market growth for global network services in 2024. Certain services, such as software-defined wide area network/ secure access service edge (SD-WAN/SASE) and managed security, continue to experience double-digit revenue growth and will offset the declines in traditional transport services. The traditional transport service revenue decline is not as bleak as it sounds, and Frost & Sullivan sees it as a sign of innovation outpacing prices. For instance, a 10 Gbps connection is 2 to 3 times the price of a 1 Gbps connection, and a 100 Gbps would be 3 to 4 times the price of 10 Gbps; thus, the transport layer has allowed for higher speeds at lower per-unit cost while managing continual innovation to keep up with traffic growth.
As enterprises continue their digital transformation journey, network operators are actively changing themselves and their services to support these customers. An example of this approach is via SD-WAN and SASE solutions, in which network experts help implement and support enterprises' cloud-based offerings.
The "as a service" offering remains the modern consumption model for many companies. The network services industry is supporting this approach with self-service transaction models and frictionless sales cycles wrapped in automation with security and AI built in. Adoption of these models will continue and complement the live interaction needed for modern hybrid networks.