表紙:世界の外部リスク軽減・管理(ERMM)の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1420251

世界の外部リスク軽減・管理(ERMM)の成長機会

Global External Risk Mitigation & Management (ERMM) Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.58円
世界の外部リスク軽減・管理(ERMM)の成長機会
出版日: 2023年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

「業界の収束がERMMソリューションの将来の成長可能性を左右する」

現代の脅威の状況は、世界的なデジタル化への取り組みによって大きく変化し、攻撃対象の拡大、ITの複雑化、サードパーティへの依存につながっています。脅威の主体は今や組織のネットワークを超えたデジタル資産を標的としているため、境界を重視した従来のセキュリティ対策ではもはや十分ではありません。仮想的インタラクションやパートナーネットワークの拡大により、フィッシング攻撃やサードパーティによる侵害のリスクが高まっています。AIや、スミッシングやフィッシングのような洗練された手法の普及は、フィッシング攻撃やブランドなりすまし攻撃が増加しています。ブランド失墜、混乱、顧客喪失、収益低下などの深刻な結果を避けるため、企業はデータ保護に責任を負う必要があります。このようなリスクがあるにもかかわらず、多くの企業は依然として消極的な境界ベースのセキュリティに頼っており、外部リスク軽減・管理(ERMM)のような全体的かつ積極的なアプローチの必要性が強調されています。

ERMMは、外部の攻撃対象領域のマッピング、脅威状況の継続的な監視、リスクの軽減、組織のセキュリティを強化するための包括的なリスク戦略の実施に重点を置いたサイバーセキュリティ対策です。さらに、ERMMは、外部の攻撃対象領域管理(EASM)、サイバー脅威インテリジェンス(CTI)、デジタルリスク保護(DRP)など、従来とは異なるプラクティスを独自に統合しています。脅威から組織を保護することは、包括的なリスク戦略を管理し、詐欺キャンペーンやサプライチェーン攻撃に対抗する上で、さまざまな部門が関与する共同作業となっています。このようなコラボレーションの必要性があるにもかかわらず、多くの組織やセキュリティチームはいまだにサイロ化しており、セキュリティ対策の全体の有効性が妨げられています。ERMMプラットフォームは組織内の結合組織として機能し、CTI、DRP、EASMのユースケースを統合するだけでなく、ガバナンス、リスク、コンプライアンス(GRC)、マーケティング、法務、ITプロセスをセキュリティ運用と統合します。

外部リスク軽減・管理(ERMM)市場は、CTI、DRP、EASMの各分野が収束を続けており、初期の成長段階にあります。大規模なサイバーセキュリティプラットフォームプロバイダーが、独自のソリューションや買収を通じてERMM分野に参入することが、市場成長の加速に寄与すると思われます。主な促進要因としては、プロアクティブなフィッシング対策の重要性の高まりや、サプライチェーン攻撃の増加が挙げられます。北米(NA)と欧州・中東・アフリカ(EMEA)には、セキュリティ成熟度と予算を備えた大企業が集中していることから、ベンダーは引き続き北米での成長を優先するとみられます。しかし、アジア太平洋(APAC)とラテンアメリカ(LATAM)地域も、セキュリティの成熟度の向上という全体的な動向とともに、安定した成長を遂げると予想されます。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • ERMM業界に対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

CISOの洞察

  • 概要
  • ERMM:The Connective Tissue of an Organization
  • ERMMを理解する
  • ユースケース
  • リスクから報酬へ:ERMMのメリット
  • 洞察と提言

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 主要ベンダー
  • 成長指標
  • 流通チャネル
  • 成長促進要因
  • 成長促進要因分析
  • 成長抑制要因要因
  • 成長抑制要因分析
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 地域別の収益予測
  • 業種別の収益予測
  • 事業規模別の収益予測
  • 収益予測分析
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア分析

成長機会分析:北米(NA)

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 業種別の収益予測
  • 事業規模別の収益予測
  • 予測分析

成長機会分析:ラテンアメリカ(LATAM)

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 業種別の収益予測
  • 事業規模別の収益予測
  • 予測分析

成長機会分析:欧州・中東・アフリカ(EMEA)

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 業種別の収益予測
  • 事業規模別の収益予測
  • 予測分析

成長機会分析:アジア太平洋(APAC)

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 業種別の収益予測
  • 事業規模別の収益予測
  • 予測分析

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:戦略的ERMMマーケティングキャンペーン
  • 成長機会2:ラテンアメリカ市場への進出
  • 成長機会3:AI統合の強化

次のステップ

目次
Product Code: K93C-74

"Industry Convergence Dictates Future Growth Potential of ERMM Solutions."

The modern threat landscape has transformed significantly due to global digitalization efforts, leading to increased attack surfaces, IT complexity, and reliance on 3rd parties. Traditional security measures focused on the perimeter are no longer sufficient, as threat actors now target digital assets beyond an organization's network. Virtual interactions and expanding partner networks have elevated the risk of phishing attacks and 3rd party breaches. The proliferation of AI and sophisticated methodologies like smishing and phishing-as-a-service has fueled the rise of phishing and brand impersonation attacks. Businesses must take responsibility for data protection to avoid severe consequences, including brand erosion, disruptions, customer loss, and revenue decline. Despite these risks, many organizations still rely on reactive perimeter-based security, highlighting the need for a holistic and proactive approach like External Risk Mitigation and Management (ERMM).

ERMM comprises cybersecurity practices focused on mapping the external attack surface, continually monitoring the threat landscape, mitigating risks, and implementing a comprehensive risk strategy to enhance organizational security. Furthermore, ERMM uniquely integrates former distinct practices like external attack surface management (EASM), cyber threat intelligence (CTI), and digital risk protection (DRP) into a unified experience. Safeguarding organizations from threats has become a collaborative effort involving various departments in managing comprehensive risk strategies and counteract fraud campaigns and supply chain attacks. Despite this need for collaboration, many organizations and security teams still operate in silos, hindering the overall effectiveness of their security efforts. ERMM platforms serve as the connective tissue within organizations, not only consolidating CTI, DRP, and EASM use cases but also integrating governance, risk, and compliance (GRC), marketing, legal, and IT processes with security operations.

The external risk mitigation and management (ERMM) market is in its early growth stage, with the CTI, DRP, and EASM spaces continuing to converge. The entry of larger cybersecurity platform providers into the ERMM space through either proprietary solutions or acquisitions will contribute to accelerated market growth. Key drivers include the rising importance of proactive anti-phishing protection and an increase in supply chain attacks. Vendors will continue prioritizing growth in North America (NA) and Europe, the Middle East, and Africa (EMEA), given the regions' concentration of large enterprises with higher security maturity and budgets. However, the Asia-Pacific (APAC) and Latin America (LATAM) regions will also experience steady growth, with an overall trend toward increased security maturity.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the ERMM Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Insights for CISOs

  • Overview
  • ERMM: The Connective Tissue of an Organization
  • Making Heads and Tails of ERMM
  • Use Cases
  • From Risk to Reward: ERMM Benefits
  • Insights and Recommendations

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Key Vendors
  • Growth Metrics
  • Distribution Channels
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis

Growth Opportunity Analysis: North America (NA)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis: Latin America (LATAM)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis: Europe, the Middle East, and Africa (EMEA)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis: Asia-Pacific (APAC)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Strategic ERMM Marketing Campaigns
  • Growth Opportunity 2: Expansion into the LATAM Market
  • Growth Opportunity 3: Double Down on AI Integrations

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer