表紙:燃料電池商用車の成長機会-小型・中型・大型トラック
市場調査レポート
商品コード
1420242

燃料電池商用車の成長機会-小型・中型・大型トラック

Fuel Cell Commercial Vehicle Growth Opportunities-Light, Medium, and Heavy-duty Trucks

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 97 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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燃料電池商用車の成長機会-小型・中型・大型トラック
出版日: 2023年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

"特定セグメント向け追加パワートレイン戦略としての燃料電池トラックとグリーン水素の採用"

トラック輸送における電動化はメガ動向として勢いを増しており、新たなモビリティモデルが業界の将来を形成しています。バッテリーEV(BEV)やFCEVのような電気自動車(EV)の中の様々なサブ動向は、排ガス規制がより厳しくなり、よりクリーンな形態の商品輸送を実現することへの関心が高まるにつれて、ますます人気が高まっています。バッテリーEVトラックの隆盛は特定の用途には適しているが、航続距離の制限と積載能力を損なうバッテリー重量が障害となっています。トラック・メーカーや政策立案者は、水素を燃料とする燃料電池電気トラックは、ディーゼル・トラックと同様、航続距離が長く、燃料補給時間が最短であることから、バッテリー電気トラックと同等の現実的なトラックであると考えるようになってきています。

化石燃料から製造される灰色水素は、市場で入手可能な水素の主要な種類です。水素業界は、炭素を回収して水素製造による排出を削減するブルー水素への移行を進めています。政府や民間企業は世界的にグリーン水素製造に投資しており、輸送部門や鉄鋼生産で採用されています。現在のところ、グリーン水素製造のコストは非常に高く、燃料電池トラックを所有することは不可能です。しかし、様々な市場で発表されている政策やインセンティブは、燃料電池トラックの長期的な採用を支援しています。全体として、トラック輸送業界は、必要とされる用途のためのゼロ・エミッション・パワートレインの選択を決定する岐路に立っており、万能の解決策はないです。

トラックメーカーや新興企業は、技術研究機関や政府機関とパートナーシップを結び、燃料電池の性能を高めるための革新的な解決策を模索しています。化石燃料会社や再生可能エネルギー会社は、地域横断的な水素供給のための効率的な流通ネットワークを模索し、タンカー輸送やパイプライン・インフラを利用して、燃料補給ステーションで水素を手頃な価格で容易に入手できるようにすることを目指します。政府は、水素輸送に伴うエネルギー・ロスを軽減するため、地域に根ざした水素製造を推進します。いくつかのトラックメーカーの燃料電池電気トラックは試験段階にあり、限定数で発売されており、さらに多くのモデルが開発段階にあります。これらのメーカーは、この10年以内に試験を開始し、大規模な商業化を行う予定です。燃料電池トラックに対する市場の需要が急増したときに、メーカーが必要な生産量を達成するためには、強固なサプライチェーンが不可欠となります。企業が保有車両の排出量削減を目標とする場合、ゼロ・エミッション・トラックを顧客にとっての現実的な選択肢として推進する必要があります。燃料電池トラックは、物資輸送のための有望な選択肢であるように思われます。したがって、企業は、これらの車両の性能を検証するための技術的決定と製品開発の努力を加速させなければならないです。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 燃料電池(FC)トラック業界における戦略的重要課題トップ3のインパクト
  • 成長機会が燃料となるGrowth Pipeline Engine(TM)

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 製品とパワートレインのセグメンテーション
  • 調査の目的と目標
  • FC電気トラック・バンの地域別採用状況
  • FC電気トラック・バンのセグメント別採用状況
  • 世界の主要メーカーと新興企業
  • FCトラック市場の概要-世界
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主な予測基準
  • FCトラック市場規模
  • 予測考察

成長環境

  • H2エコシステムの概要
  • H2とFC研究費
  • H2 FC技術の比較
  • トラックにおけるH2燃料の種類と概要
  • FCトラック-簡素化されたパワートレインレイアウト

H2生産、インフラ、政策の概要

  • H2製造方法の製品タイプ
  • H2燃料補給のさまざまな段階
  • H2に焦点を当てた政府投資-世界
  • 欧州の主要H2モビリティ・プロジェクト
  • 中国の地方におけるH2政策

小型商用車FCEVの概要

  • LD FCEVの地域的な焦点-厳選されたOEM
  • LD FCEVモデル-北米と欧州
  • LD FCEVモデル-中国とその他
  • LD FCEVアプリケーションフォーカス-主要OEM
  • OEM LD発売ロードマップ-北米および欧州
  • OEMのLD製品投入ロードマップ-中国とその他

LD FC車-OEMプロファイル

  • ステランティス-LD FCEV戦略とロードマップ
  • ルノー-LD FCEV戦略とロードマップ
  • トヨタ-LD FCEV戦略とロードマップ
  • ファースト水素-LD FCEV戦略とロードマップ

中・大型商用FCEVの概要

  • M&HD FCEVの地域フォーカス-選択されたOEM
  • M&HD FCEVアプリケーション・フォーカス-主要OEM
  • M&HD FCEVモデル-北米
  • M&HD FCEVモデル-欧州
  • M&HD FCEVモデル-中国
  • OEM M&HD製品投入ロードマップ-北米
  • OEM M&HD製品導入ロードマップ-欧州
  • OEM M&HD製品投入ロードマップ-中国

M&HD FC車-OEMプロファイル

  • ダイムラー-M&HD FCEV戦略とロードマップ
  • ボルボ-M&HD FCEV戦略とロードマップ
  • Paccar-M&HD FCEV戦略とロードマップ
  • トラトン-M&HD FCEV戦略とロードマップ
  • 現代M&HD FCEV戦略とロードマップ
  • 市場開発動向-M&HD FCトラック

FCエコシステム・プレイヤー

  • バリューチェーンエコシステムプレイヤー
  • 戦略的パートナーシップとコラボレーション
  • 主要サプライヤーのFCソリューション-北米と欧州
  • 主要サプライヤー別FCソリューション-中国、その他

総所有コスト

  • パラメータ/前提条件-HD長距離、北米
  • TCO-HD長距離、北米
  • マイルあたりのコンポーネントコスト-HD長距離輸送、北米
  • パラメータ/前提条件-HD長距離輸送、欧州
  • TCO-HD長距離、欧州
  • 構成部品1マイルあたりのコスト(HD長距離、欧州)

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-FC技術の普及に向けたコスト削減策
  • 成長機会2-H2 FCトラックの成長にはインフラの拡大が不可欠
  • 成長機会3-より広範な普及を可能にするセグメントと用途におけるFCトラック利用

付録

  • 略語

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PEFA-42

"Fuel Cell Trucks as an Additional Powertrain Strategy for Specific Segments and Green Hydrogen Adoption."

Electrification in trucking is gaining momentum as a Mega Trend, with new mobility models shaping the industry's future. Various sub-trends within electric vehicles (EVs), such as battery EVs (BEVs) and FCEVs, are increasingly popular as emission norms become stricter and the focus on achieving cleaner forms of goods transportation is higher. The prominence of battery electric trucks is suitable for selected applications, but range limitation and battery weight compromising the load-carrying capacity are seen as hindering features. Truck manufacturers and policymakers increasingly consider hydrogen-powered fuel cell electric trucks a viable equivalent to battery electric trucks as hydrogen offers a longer range and minimum refueling time, similar to diesel trucks.

Grey hydrogen produced from fossil fuels is a major type of hydrogen available in the market. The hydrogen industry is transitioning to blue hydrogen, where carbon is captured, reducing emissions from hydrogen production. Governments and private enterprises globally invest in green hydrogen production as they find adopters in the transportation sector and steel production. The current cost of green hydrogen production is very high, making ownership of fuel cell trucks unviable. However, policies and incentives announced in various markets support the long-term adoption of fuel cell trucks. Overall, the trucking industry is at a crossroads in determining the choice of zero emission powertrain for required applications with no one-size-fits-all solution.

Truck manufacturers and startups form partnerships with technical research organizations and government entities to explore innovative solutions for enhancing fuel cell performance. Fossil fuel companies and renewable energy companies explore efficient distribution networks for hydrogen supply across regions and aim for the use of tanker shipments or pipeline infrastructure to make hydrogen readily accessible at affordable prices at refueling stations. Governments promote localized hydrogen production to mitigate energy losses associated with hydrogen transportation. Several truck makers' fuel cell electric trucks are in the trial phase and have launched in limited numbers, with more models in the development phase. They are set to commence trials and large-scale commercialization within this decade. Robust supply chains will be vital for manufacturers to achieve the required production volumes when market demand for fuel cell trucks surges. When companies target decreasing their fleets' emissions, they will need to promote zero emission trucks as a practical option for their customers. Fuel cell trucks appear to be a promising choice for goods transportation; therefore, businesses must speed up their technological decisions and product development efforts to validate the performance of these vehicles.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Fuel Cell (FC) Truck Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Product and Powertrain Segmentation
  • Research Aims and Objectives
  • Adoption of FC Electric Trucks and Vans by Region
  • Adoption of FC Electric Trucks and Vans by Segment
  • Key Global Manufacturers and Start-ups
  • Summary of the FC Truck Market-Global
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Main Forecast Criteria
  • FC Truck Market Size
  • Forecast Discussion

Growth Environment

  • H2 Ecosystem Overview
  • H2 and FC Research Spending
  • Comparison of H2 FC Technologies
  • Type of H2 as Fuel in Trucks-Overview
  • FC Truck-Simplified Powertrain Layout

H2-Production, Infrastructure, and Policy Overview

  • Types of H2-Production Methods
  • Different Stages in H2 Refueling
  • H2-focused Government Investments-Global
  • Key H2 Mobility Projects in Europe
  • Provincial Policies for H2 in China

Light Commercial FC Vehicles Overview

  • LD FCEV Regional Focus-Selected OEMs
  • LD FCEV Models-North America and Europe
  • LD FCEV Models-China and Others
  • LD FCEV Application Focus-Prominent OEMs
  • OEM LD Product Launch Roadmap-North America and Europe
  • OEM LD Product Launch Roadmap-China and Others

LD FC Vehicles-OEM Profiles

  • Stellantis-LD FCEV Strategy and Roadmap
  • Renault-LD FCEV Strategy and Roadmap
  • Toyota-LD FCEV Strategy and Roadmap
  • First Hydrogen-LD FCEV Strategy and Roadmap

Medium and Heavy Commercial FC Vehicles Overview

  • M&HD FCEV Regional Focus-Selected OEMs
  • M&HD FCEV Application Focus-Prominent OEMs
  • M&HD FCEV Models-North America
  • M&HD FCEV Models-Europe
  • M&HD FCEV Models-China
  • OEM M&HD Product Launch Roadmap-North America
  • OEM M&HD Product Launch Roadmap-Europe
  • OEM M&HD Product Launch Roadmap-China

M&HD FC Vehicles-OEM Profiles

  • Daimler-M&HD FCEV Strategy and Roadmap
  • Volvo-M&HD FCEV Strategy and Roadmap
  • Paccar-M&HD FCEV Strategy and Roadmap
  • Traton-M&HD FCEV Strategy and Roadmap
  • Hyundai-M&HD FCEV Strategy and Roadmap
  • Market Development Trends-M&HD FC Trucks

FC Ecosystem Players

  • Value Chain Ecosystem Players
  • Strategic Partnerships and Collaborations
  • FC Solutions by Key Suppliers-North America and Europe
  • FC Solutions by Key Suppliers-China and Others

Total Cost of Ownership

  • Parameters/Assumptions-HD Long Haul, North America
  • TCO-HD Long Haul, North America
  • Cost per Mile Components-HD Long Haul, North America
  • Parameters/Assumptions-HD Long Haul, Europe
  • TCO-HD Long Haul, Europe
  • Cost per Mile Components-HD Long Haul, Europe

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Actions to Reduce Cost of FC Technology for Broader Adoption
  • Growth Opportunity 2-H2 Infrastructure Expansion Crucial to FC Truck Growth
  • Growth Opportunity 3-FC Truck Usage in Segments and Applications that Enable Wider Adoption

Appendix

  • Abbreviations

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer