市場調査レポート
商品コード
1420242
燃料電池商用車の成長機会-小型・中型・大型トラックFuel Cell Commercial Vehicle Growth Opportunities-Light, Medium, and Heavy-duty Trucks |
燃料電池商用車の成長機会-小型・中型・大型トラック |
出版日: 2023年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即日から翌営業日
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"特定セグメント向け追加パワートレイン戦略としての燃料電池トラックとグリーン水素の採用"
トラック輸送における電動化はメガ動向として勢いを増しており、新たなモビリティモデルが業界の将来を形成しています。バッテリーEV(BEV)やFCEVのような電気自動車(EV)の中の様々なサブ動向は、排ガス規制がより厳しくなり、よりクリーンな形態の商品輸送を実現することへの関心が高まるにつれて、ますます人気が高まっています。バッテリーEVトラックの隆盛は特定の用途には適しているが、航続距離の制限と積載能力を損なうバッテリー重量が障害となっています。トラック・メーカーや政策立案者は、水素を燃料とする燃料電池電気トラックは、ディーゼル・トラックと同様、航続距離が長く、燃料補給時間が最短であることから、バッテリー電気トラックと同等の現実的なトラックであると考えるようになってきています。
化石燃料から製造される灰色水素は、市場で入手可能な水素の主要な種類です。水素業界は、炭素を回収して水素製造による排出を削減するブルー水素への移行を進めています。政府や民間企業は世界的にグリーン水素製造に投資しており、輸送部門や鉄鋼生産で採用されています。現在のところ、グリーン水素製造のコストは非常に高く、燃料電池トラックを所有することは不可能です。しかし、様々な市場で発表されている政策やインセンティブは、燃料電池トラックの長期的な採用を支援しています。全体として、トラック輸送業界は、必要とされる用途のためのゼロ・エミッション・パワートレインの選択を決定する岐路に立っており、万能の解決策はないです。
トラックメーカーや新興企業は、技術研究機関や政府機関とパートナーシップを結び、燃料電池の性能を高めるための革新的な解決策を模索しています。化石燃料会社や再生可能エネルギー会社は、地域横断的な水素供給のための効率的な流通ネットワークを模索し、タンカー輸送やパイプライン・インフラを利用して、燃料補給ステーションで水素を手頃な価格で容易に入手できるようにすることを目指します。政府は、水素輸送に伴うエネルギー・ロスを軽減するため、地域に根ざした水素製造を推進します。いくつかのトラックメーカーの燃料電池電気トラックは試験段階にあり、限定数で発売されており、さらに多くのモデルが開発段階にあります。これらのメーカーは、この10年以内に試験を開始し、大規模な商業化を行う予定です。燃料電池トラックに対する市場の需要が急増したときに、メーカーが必要な生産量を達成するためには、強固なサプライチェーンが不可欠となります。企業が保有車両の排出量削減を目標とする場合、ゼロ・エミッション・トラックを顧客にとっての現実的な選択肢として推進する必要があります。燃料電池トラックは、物資輸送のための有望な選択肢であるように思われます。したがって、企業は、これらの車両の性能を検証するための技術的決定と製品開発の努力を加速させなければならないです。
"Fuel Cell Trucks as an Additional Powertrain Strategy for Specific Segments and Green Hydrogen Adoption."
Electrification in trucking is gaining momentum as a Mega Trend, with new mobility models shaping the industry's future. Various sub-trends within electric vehicles (EVs), such as battery EVs (BEVs) and FCEVs, are increasingly popular as emission norms become stricter and the focus on achieving cleaner forms of goods transportation is higher. The prominence of battery electric trucks is suitable for selected applications, but range limitation and battery weight compromising the load-carrying capacity are seen as hindering features. Truck manufacturers and policymakers increasingly consider hydrogen-powered fuel cell electric trucks a viable equivalent to battery electric trucks as hydrogen offers a longer range and minimum refueling time, similar to diesel trucks.
Grey hydrogen produced from fossil fuels is a major type of hydrogen available in the market. The hydrogen industry is transitioning to blue hydrogen, where carbon is captured, reducing emissions from hydrogen production. Governments and private enterprises globally invest in green hydrogen production as they find adopters in the transportation sector and steel production. The current cost of green hydrogen production is very high, making ownership of fuel cell trucks unviable. However, policies and incentives announced in various markets support the long-term adoption of fuel cell trucks. Overall, the trucking industry is at a crossroads in determining the choice of zero emission powertrain for required applications with no one-size-fits-all solution.
Truck manufacturers and startups form partnerships with technical research organizations and government entities to explore innovative solutions for enhancing fuel cell performance. Fossil fuel companies and renewable energy companies explore efficient distribution networks for hydrogen supply across regions and aim for the use of tanker shipments or pipeline infrastructure to make hydrogen readily accessible at affordable prices at refueling stations. Governments promote localized hydrogen production to mitigate energy losses associated with hydrogen transportation. Several truck makers' fuel cell electric trucks are in the trial phase and have launched in limited numbers, with more models in the development phase. They are set to commence trials and large-scale commercialization within this decade. Robust supply chains will be vital for manufacturers to achieve the required production volumes when market demand for fuel cell trucks surges. When companies target decreasing their fleets' emissions, they will need to promote zero emission trucks as a practical option for their customers. Fuel cell trucks appear to be a promising choice for goods transportation; therefore, businesses must speed up their technological decisions and product development efforts to validate the performance of these vehicles.