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市場調査レポート
商品コード
1408113
世界の建築技術とサービス・ビジネスモデルの革新と成長機会Global Building Technology and Service Business Model Innovation and Growth Opportunities |
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世界の建築技術とサービス・ビジネスモデルの革新と成長機会 |
出版日: 2023年12月07日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即日から翌営業日
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競争の激化はビジネスの変革と創造的なサービスモデルを追求
本調査では、Frost &Sullivanがビルディング技術とサービスをビルディングオートメーションシステム(BAS)とファシリティマネジメント(FM)に分類しています。フロスト&サリバンは、ビジネスモデルの例と、それらがどのようにビル業界、特にBASとFM市場をサポートしているかについて論じています。
本調査では、BASとFM市場の予測と分析、そしてBASとFMに革命をもたらすビジネスモデルの革新について解説しています。世界の建築技術・サービス市場は、2022年に9,016億9,000万米ドルの収益を生み出しました。同市場は2022年に6.8%成長し、2022年から2028年にかけてCAGR6.5%を記録します。予測期間終了時には、同市場は1兆3,137億米ドルに達すると思われます。特に大規模なビル設備や制御事業では、従来のビジネスモデルからサービスベースのモデルへの移行が進んでいます。しかし、中小企業の間では、従来の事業運営から新たなビジネスモデルへの変革に対する抵抗感が依然として根強いです。本研究では、ビジネスモデルの革新としてBaaS(Building as a Service)に触れます。BaaSは、建物のエネルギー効率を基盤として確立され、その後、情報の提供者と消費者のためのプラットフォームへと発展してきました。
BaaSの価値提案は、建物の運用、制御、メンテナンスの面で柔軟性を可能にします。加入者は、インストールされたソフトウェアや契約されたサービスを契約してそのまま支払う代わりに、BASやFM企業が提供する性能保証やビジネス・パフォーマンスの成果に加入します。フロスト&サリバンは、BaaSの発展を支える革新的なビジネスモデルとして、パーソナライゼーション、成果ベースのモデル、共創、サービスとしての資産、サービスとしてのエネルギー、サービスとしての持続可能性、マテリアル・バンクとしてのビルディングを挙げています。
また、ABB、シーメンス、JLLなど、ビジネスモデル革新における主要市場参入企業のベストプラクティスも紹介しています。建築技術・サービス市場参入企業は、グリーン・スキルアップ、持続可能性主導の共同競争、バリューチェーンの圧縮、デジタルサービスの集約など、いくつかの成長機会を観察し、それに取り組むべきです。
Competitive Intensity Calls for Business Transformation and Creative Service Models
In this study, Frost & Sullivan segments building technologies and services into building automation systems (BASs) and facility management (FM). Frost & Sullivan discusses examples of business models and how they support the building industry, specifically the BAS and FM markets.
The study provides forecast and analysis of BAS and FM markets and the entailing business model innovation revolutionizing BAS and FM. The global building technologies and services market generated a revenue of $901.69 billion in 2022. The market grew by 6.8% in 2022 and will register a compound annual growth rate (CAGR) of 6.5% from 2022 to 2028. By the end of the forecast period, the market will reach $1,313.70 billion.There is a shift from conventional business models to service-based models, especially for large-scale building equipment and controls businesses. However, resistance to change from conventional business operations to new business models among small and medium-sized enterprises (SMEs) is still prevalent. This study touches on building as a service (BaaS) as a business model innovation. BaaS is established on the foundation of a building's energy efficiency and has since evolved into platforms for providers and consumers of information.
The BaaS value proposition enables flexibility in terms of building operations, control, and maintenance. Instead of signing up and paying outright for installed software and contracted services, customers subscribe to the performance guarantee or business performance outcome from BAS and FM companies. Frost & Sullivan has identified several innovative business models that support BaaS development: personalization, outcome-based models, co-creation, asset as a service, energy as a service, sustainability as a service, and buildings as material banks.
The study also highlights some best practices of major market participants in business model innovation, including ABB, Siemens, and JLL. Building technology and service market participants should observe and undertake several growth opportunities, including green upskilling, sustainability-driven coopetition, value chain compression, and digital service aggregation.