市場調査レポート
商品コード
1395908
ヘルスケア収益サイクル管理の世界市場、2028年までの予測Global Healthcare Revenue Cycle Management Market, Forecast to 2028 |
ヘルスケア収益サイクル管理の世界市場、2028年までの予測 |
出版日: 2023年11月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ヘルスケアRCMの変革可能性を高めるAI、アナリティクス、自動化対応ソリューション
労働力不足、収益と営業利益率の低下、患者の支払い回収の問題、複雑な請求コンプライアンス要件、シームレスなエクスペリエンスに対する患者の期待の高まりといったヘルスケアの課題により、医療機関は収益サイクル管理(RCM)のアプローチを見直す必要に迫られています。医療機関は、収益と利益率の課題に対処するための強固なRCM戦略の重要性を認識しつつあります。サービスから支払いまでのターンアラウンドタイムを改善することは、RCM戦略の重要な焦点です。効果的かつ効率的な支払者と医療提供者の連携は、医療提供者にとって競争優位となります。
バリューベースケアへのシフトの進展、デジタルフロントドアの必要性などのプロセス特有の非効率性、エラーが起こりやすいコーディングや文書化、不十分な否認管理などが、テクノロジー主導のRCMソリューションへの需要を高めています。ヘルスケアのリーダーは、RCMをヘルスケアIT戦略の最重要課題と考えており、新技術導入への意欲を強調しています。会話型AI、ジェネレーティブAI、自動化などのインテリジェント技術が、RCM市場の変革的成長に拍車をかけると思われます。
AI, Analytics, and Automation-enabled Solutions Enhancing Transformative Potential of Healthcare RCM
Healthcare challenges such as workforce shortages, decline in revenue and operating margins, patient payment collection issues, complex claims compliance requirements, and increased patient expectations for seamless experience are compelling healthcare providers to rethink their revenue cycle management (RCM) approach. Providers are realizing the importance of a robust RCM strategy to address revenue and margin challenges. Improving turnaround time from service to payment is a key focus of RCM strategies. Effective and efficient payer-provider coordination will be a competitive advantage for providers.
Growing shift toward value-based care, process-specific inefficiencies such as the need for a digital front door, error-prone coding and documentation, and poor denial management drive the demand for technology-driven RCM solutions. Healthcare leaders consider RCM a top healthcare IT strategy, highlighting their appetite for new technology adoption. Intelligent technologies such as conversational AI, Generative AI, and automation will spur the transformational growth of the RCM market.