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市場調査レポート
商品コード
1389130
自動車バリューチェーンにおけるChatGPT使用事例ChatGPT Use Cases in the Automotive Value Chain |
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自動車バリューチェーンにおけるChatGPT使用事例 |
出版日: 2023年11月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ChatGPTは今後10年で、小売販売と車内体験の手段に大きな影響を与え、自動車のバリューチェーンを変革する
ChatGPTは、業界を超えた様々なビジネス機能において潜在的な使用事例を持つ汎用性の高いツールとしての地位を確立しています。自動車のバリューチェーンにおける潜在的な使用事例は数多くあります。本レポートでは、サプライチェーン、製造、小売、車載体験など、自動車バリューチェーンの主要な要素でChatGPTが利用できる様々なシナリオに目を向けています。
ChatGPTは膨大なデータセットで学習されるため、幅広い知識を持つアプリケーションとなります。また、新しいことを学習し、知識リポジトリを更新することもできます。このため、ChatGPTは幅広いテーマに関する質問に答えることができます。この能力とドメイン固有の情報を組み合わせることで、ChatGPTは意味のある洞察を導き出すための鋭い分析を迅速に行うことができます。
生産に関連した知識を備えたこの大規模な言語モデルは、進行中の生産データを分析して異常を特定し、生産プロセスにおけるボトルネックやその他の問題の特定に役立ちます。過去のデータと現在の動向を分析して、特定の部品の需要を予測することができます。また、市場動向や顧客からのフィードバックを分析し、よりユーザー中心の設計を提案することで、設計チームを支援することもできます。ChatGPTを搭載したチャットボットは、24時間365日体制で顧客に対応し、問い合わせに答え、車両選択と購入プロセスを案内することができます。車内では、ChatGPTは 促進要因や乗員と自然言語で会話できるAIコンパニオンの時代を切り開くことができます。
本研究の調査範囲には、以下の議論が含まれる:
ChatGPT will Transform the Automotive Value Chain with Significant Impact in Retail Sales and In-vehicle Experience Avenues in the Next Decade
ChatGPT has established itself as a versatile tool with potential use cases in various business functions across industries. Potential use cases across the automotive value chain are numerous. This report looks at various scenarios in which ChatGPT can be used for the key elements of the automotive value chain including supply chain, manufacturing, retail, and in-vehicle experience.
ChatGPT is trained on a massive data set, which makes it an application with wide knowledge. It can also learn new things and update its knowledge repository. This gives ChatGPT the ability to answer questions pertaining to a wide range of subjects. This capability, combined with domain-specific information, will enable ChatGPT to quickly undertake incisive analysis to derive meaningful insights.
Fed with production-related knowledge, this large language model can analyze the ongoing production data to identify anomalies and help identify bottlenecks and other issues in the production process. It can analyze historical data and current trends to forecast demand for specific components. It can also help the design team by analyzing market trends and customer feedback to suggest more user-centric designs. In automotive retail, it can transform the customer purchase journey, where a chatbot powered by ChatGPT can attend to customers 24/7, answer their queries, and guide them through the vehicle selection and purchase process. Within the vehicle, ChatGPT can usher in an era of an AI companion that can engage with the driver and occupants in natural language conversations.
The research scope of this study includes discussion of: