市場調査レポート
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1389130

自動車バリューチェーンにおけるChatGPT使用事例

ChatGPT Use Cases in the Automotive Value Chain


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英文 59 Pages
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即日から翌営業日
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自動車バリューチェーンにおけるChatGPT使用事例
出版日: 2023年11月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ChatGPTは今後10年で、小売販売と車内体験の手段に大きな影響を与え、自動車のバリューチェーンを変革する

ChatGPTは、業界を超えた様々なビジネス機能において潜在的な使用事例を持つ汎用性の高いツールとしての地位を確立しています。自動車のバリューチェーンにおける潜在的な使用事例は数多くあります。本レポートでは、サプライチェーン、製造、小売、車載体験など、自動車バリューチェーンの主要な要素でChatGPTが利用できる様々なシナリオに目を向けています。

ChatGPTは膨大なデータセットで学習されるため、幅広い知識を持つアプリケーションとなります。また、新しいことを学習し、知識リポジトリを更新することもできます。このため、ChatGPTは幅広いテーマに関する質問に答えることができます。この能力とドメイン固有の情報を組み合わせることで、ChatGPTは意味のある洞察を導き出すための鋭い分析を迅速に行うことができます。

生産に関連した知識を備えたこの大規模な言語モデルは、進行中の生産データを分析して異常を特定し、生産プロセスにおけるボトルネックやその他の問題の特定に役立ちます。過去のデータと現在の動向を分析して、特定の部品の需要を予測することができます。また、市場動向や顧客からのフィードバックを分析し、よりユーザー中心の設計を提案することで、設計チームを支援することもできます。ChatGPTを搭載したチャットボットは、24時間365日体制で顧客に対応し、問い合わせに答え、車両選択と購入プロセスを案内することができます。車内では、ChatGPTは 促進要因や乗員と自然言語で会話できるAIコンパニオンの時代を切り開くことができます。

調査範囲

本研究の調査範囲には、以下の議論が含まれる:

  • 自動車バリューチェーンにおけるChatGPTの使用事例
  • 進化する使用事例と将来の自動車バリューチェーンへの影響分析
  • 自動車バリューチェーンとそのサブセグメント、そしてそれらのサブセグメントにおける潜在的なアプリケーション
  • ChatGPTが既存の自動車製品やソリューションに統合される可能性
  • 職場でのChatGPTに関連する課題と、この技術にまつわる懸念を浮き彫りにする使用事例
  • 分析から得られる成長機会と重要なポイント

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車バリューチェーンにおけるChatGPTにおける主な戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進する

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長環境

  • ChatGPTアプリケーション:要点
  • 自動車OEMファーストムーバーにおけるChatGPTのスナップショット
  • ChatGPT:進化するモビリティの使用事例
  • ChatGPT:様々な自動車アプリケーション分野への影響
  • 課題:ChatGPTを禁止している国
  • 課題:職場におけるChatGPT利用に反応する企業

自動車バリューチェーンにおけるChatGPT使用事例:サプライチェーンと製造

  • 自動車アプリケーション:概要
  • 自動車サプライチェーン管理概要
  • 自動車サプライチェーン作業シナリオ
  • 自動車サプライチェーン潜在的な採用企業
  • 自動車製造概要
  • 自動車製造設計
  • 自動車製造生産
  • 自動車製造品質管理
  • 自動車製造使用事例:Mercedes Benz
  • サプライチェーンと製造におけるアプリケーション:要点

自動車バリューチェーンにおけるChatGPT使用事例:リテールと車載エクスペリエンス

  • 自動車リテール:概要
  • 自動車リテール:マーケティング
  • 自動車リテール:販売
  • 自動車リテール:販売 - 使用事例1、フルパス
  • 自動車リテール:販売 - 使用事例2、メタバースとChatGPT
  • 自動車リテール:アフターマーケット
  • ChatGPT:車載体験:概要
  • 車載体験:ポテンシャル使用事例
  • 車載体験:Mercedes Benz
  • 車載体験:Stellantis:DS Automobiles
  • リテールにおけるアプリケーションと車載体験:要点

自動車におけるChatGPT:今後の可能性

  • 自動車バリューチェーンにおけるChatGPTの影響
  • 今後のLLMを取り入れた自動車技術製品とプラットフォーム
  • 自動車におけるChatGPTのCASE(コネクテッド、オートノミー、シェアード、エレクトリック)
  • ChatGPTの未来を覗く

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:次世代の車載体験の到来
  • 成長機会2:顧客エンゲージメントの革新
  • 成長機会3:スマートマニュファクチャリングの支援
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: MH2E-44

ChatGPT will Transform the Automotive Value Chain with Significant Impact in Retail Sales and In-vehicle Experience Avenues in the Next Decade

ChatGPT has established itself as a versatile tool with potential use cases in various business functions across industries. Potential use cases across the automotive value chain are numerous. This report looks at various scenarios in which ChatGPT can be used for the key elements of the automotive value chain including supply chain, manufacturing, retail, and in-vehicle experience.

ChatGPT is trained on a massive data set, which makes it an application with wide knowledge. It can also learn new things and update its knowledge repository. This gives ChatGPT the ability to answer questions pertaining to a wide range of subjects. This capability, combined with domain-specific information, will enable ChatGPT to quickly undertake incisive analysis to derive meaningful insights.

Fed with production-related knowledge, this large language model can analyze the ongoing production data to identify anomalies and help identify bottlenecks and other issues in the production process. It can analyze historical data and current trends to forecast demand for specific components. It can also help the design team by analyzing market trends and customer feedback to suggest more user-centric designs. In automotive retail, it can transform the customer purchase journey, where a chatbot powered by ChatGPT can attend to customers 24/7, answer their queries, and guide them through the vehicle selection and purchase process. Within the vehicle, ChatGPT can usher in an era of an AI companion that can engage with the driver and occupants in natural language conversations.

Research Scope

The research scope of this study includes discussion of:

  • Possible use cases of ChatGPT in the automotive value chain
  • Evolving use cases and analysis of their impact on the automotive value chain of the future
  • The automotive value chain, its subsegments, and the potential applications in those subsegments
  • The potential integration of ChatGPT in existing automotive products and solutions
  • The challenges associated with ChatGPT at the workplace and use cases that highlight the concerns around this technology
  • Growth opportunities and key takeaways that derive from the analysis

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Chat Generative Pre-trained Transformer (ChatGPT) in the Automotive Value Chain
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Environment

  • ChatGPT Applications: Key Takeaways
  • Snapshot of ChatGPT in Automotive OEM First Movers
  • ChatGPT: Evolving Use Cases in Mobility
  • ChatGPT: Impact on Various Automotive Application Areas
  • Challenges: Countries Banning ChatGPT
  • Challenges: Companies Reacting to Workplace Use Of ChatGPT

ChatGPT Use Cases in the Automotive Value Chain: Supply Chain and Manufacturing

  • Automotive Applications: Overview
  • Automotive Supply Chain Management: Overview
  • Automotive Supply Chain: Working Scenario
  • Automotive Supply Chain: Potential Adopters
  • Automotive Manufacturing: Overview
  • Automotive Manufacturing: Design
  • Automotive Manufacturing: Production
  • Automotive Manufacturing: Quality Control
  • Automotive Manufacturing: Use Case, Mercedes Benz
  • Applications in the Supply Chain and Manufacturing: Key Takeaways

ChatGPT Use Cases in Automotive Value Chain: Retail and In-vehicle Experience

  • Automotive Retail: Overview
  • Automotive Retail: Marketing
  • Automotive Retail: Sales
  • Automotive Retail: Sales: Use Case 1, Fullpath
  • Automotive Retail: Sales: Use Case 2, Metaverse and ChatGPT
  • Automotive Retail: Aftermarket
  • ChatGPT: In-vehicle Experience: Overview
  • In-vehicle Experience: Potential Use Case
  • In-vehicle Experience: Mercedes Benz
  • In-vehicle Experience: Stellantis: DS Automobiles
  • Applications in Retail and In-vehicle Experience: Key Takeaways

ChatGPT in Automotive: Future Potential

  • ChatGPT's Impact Across the Automotive Value Chain
  • Automotive Technology Products and Platforms Incorporating LLMs in the Future
  • ChatGPT in Automotive: Connected, Autonomous, Shared, and Electric (CASE)
  • A Peek into ChatGPT's Future

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Usher in the Next Generation of In-vehicle Experience
  • Growth Opportunity 2: Revolutionize Customer Engagements
  • Growth Opportunity 3: Support Smart Manufacturing
  • List of Exhibits
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