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市場調査レポート
商品コード
1389126
急速な高齢人口動態と世界のシルバーエコノミーによる機会 - 2050年Rapidly Aging Demographics and Opportunities from the Global Silver Economy-2050 |
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急速な高齢人口動態と世界のシルバーエコノミーによる機会 - 2050年 |
出版日: 2023年11月07日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即日から翌営業日
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企業は成長するシルバー消費者層に注目すべき2050年には世界人口の22%を高齢者が占めるようになる
高齢化現象は世界の人口統計と消費市場の様相を急速に変えつつあり、2050年までに世界の高齢者人口は21億人に達すると予想されています。従来的に高齢化が進んできた欧米経済は別として、新興市場経済では2030年から2050年にかけて高齢人口が急速に増加します。このような人口動態の地殻変動に照らせば、早期に戦略を練り、エイジインクルーシブデザインに取り組むことで、先行者利益を獲得し、活況を呈するシルバーエコノミーを取り込むことが、ビジネスにとってますます重要になってくる見通しです。
シルバーエコノミーに関するこのソートリーダーシップは、高齢人口の予測、高齢者の消費パターン、シルバーエコノミーに関連する産業機会に関する先見性を提供することを目的としています。2050年までの人口動態予測は、意思決定者に世界の動向と優先地域についての洞察を提供しています。
富のパターンについては、一部の地域で高齢者と若年層の富の格差が拡大していることがデータから指摘されています。したがって、GenZに焦点を当てたソリューションやマーケティングは、企業にとって成長するアプローチのひとつかもしれませんが、高齢者向けの高付加価値ソリューションや包括的マーケティングを無視すべきではありません。
シルバーエコノミーの機会は広大で、介護ロボットや遠隔医療から、スマートホームやシルバーツーリズムまで、その応用範囲は多岐にわたります。現在、いくつかのソリューションは開発・成長段階にあり、今後20年間にわたる十分な成長機会を提供しています。急速に高齢化が進む人口動態や介護者の不足といった要因から、シルバーテック(エイジテック)アプリケーションは高い成長を遂げると思われます。
Businesses Should Focus on the Growing Silver Consumer Segment, with the Elderly to Account for 22% of the World s 2050 Population
The aging phenomenon is rapidly changing the face of demographics and consumer markets globally, with the global elderly to touch 2.1 billion persons by 2050. Aside from Western economies, which have traditionally been associated with aging populations, emerging market economies will see fast-growing aging populations between 2030 and 2050. In the light of these tectonic demographic shifts, it becomes increasingly important for business to strategize early and undertake age-inclusive design to capture early-mover advantages and tap into the booming silver economy.
This thought-leadership piece on the silver economy is designed to provide foresight into aging population forecasts, elderly spending patterns, and industry opportunities related to the silver economy. Demographic forecasts are provided until 2050, providing decision-makers with insights into global trends and regions of priority.
Regarding wealth patterns, data points to a widening gap in wealth between the elderly and younger cohorts in some regions. Hence, while GenZ-focused solutions and marketing might be one growing approach for businesses, higher value-add solutions and inclusive marketing for the elderly should not be ignored.
The silver economy opportunity universe is vast, with applications ranging from care robots and telemedicine to smart homes and silver tourism. Currently, some solutions are in the development-growth stage, providing ample growth opportunities over the next 2 decades. Silver tech, or age tech, applications are set to witness high growth, given factors such as rapidly aging demographics and caregiver shortages.