表紙:北米におけるトラック用水素インフラ市場の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1383280

北米におけるトラック用水素インフラ市場の成長機会

Growth Opportunities in the North American Hydrogen Infrastructure Market for Trucks


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英文 75 Pages
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北米におけるトラック用水素インフラ市場の成長機会
出版日: 2023年10月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 75 Pages
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概要

水素を燃料とするFCEVトラックの普及が水素製造・充填ステーションへの投資を促進

水素経済には計り知れない成長機会が存在し、様々な産業や市場のニーズに対応しています。製造、発電、輸送、化学産業から、安価でクリーンな水素源へのニーズが高まっています。水素の製造方法はさまざまで、再生可能な資源から製造されるグリーン水素に重点を置き、将来的にはより進歩する可能性があります。

燃料電池トラックの需要は、今後数年間で徐々に増加すると思われます。利害関係者は、この技術を競合するパワートレインというよりは、純粋なバッテリー電気トラックを補完するものと見ています。フロスト&サリバンは、ハイデューティ(HD)燃料電池電気自動車(FCEV)トラックの稼動台数が2025年~2035年にかけてCAGR55.3%を記録し、2035年までに322,294台が稼動すると予測しています。燃料電池トラックがバッテリー電気自動車よりも優れた使用事例を提供する特定のニッチセグメントや用途があります。燃料電池トラックは、バッテリーの重量が軽いだけでなく、積載能力が高く、燃料補給までの走行距離が長いです。HD FCEVトラックセグメントにおける長距離輸送シェアは、2025年の60.3%から2035年には75%に成長すると予想します。

燃料電池トラックの普及には、そのニーズに対応する十分な水素ステーションが必要です。これらのステーションは、トラック専用でなければならず、乗用車用よりも高い1日あたりの水素製造能力が必要です。このため、貯蔵タンク、コンプレッサー、冷凍機、そしてグリーン水素用の電解槽の需要も増大します。フロスト&サリバンは、中型および大型FCEVトラックの1日あたりの水素需要は、2025年~2035年にかけてCAGR 54.6%を記録し、2035年までに約12,000トンに達すると予測しています。水素充填ステーションの総数は、2025年の186箇所から2035年までに7,210箇所に増加する見込みです。

フロスト&サリバンは、この急成長市場に関する利害関係者への洞察を提供し、新たなビジネスチャンスの開拓と収益化を可能にします。

主要課題

  • 北米における燃料電池トラックの稼働台数と予測
  • 北米におけるM&HD燃料電池トラックによる将来の1日当たりの水素総需要
  • 2035年までに北米に誕生すると予想されるトラック向け水素充填ステーションの数
  • 北米におけるグレーおよびグリーン水素ステーション設置に伴う投資および運営ランニングコスト
  • グレーおよびグリーン水素インフラへの投資に伴う収益と内部収益率(IRR)

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • トラック用水素インフラへの戦略的重要課題トップ3の影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を支える成長機会

成長環境

  • 水素エコシステム
  • 水素製造方法
  • 稼働中のFCEVトラック
  • M&HD FCEVトラックの水素需要
  • 水素ステーション

調査範囲とセグメンテーション

  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

水素インフラ需要

  • FCEVトラックの用途別シェア
  • MD FCEVトラックの主要スペック
  • HD FCEVトラックの主要スペック
  • MD FCEVトラックの水素需要
  • HD FCEVトラックの水素需要
  • 水素充填ステーション想定
  • ステーション規模別の水素生産シェア
  • デポ水素充填ステーション
  • 公共水素充填ステーション
  • 水素充填ステーション

水素インフラ事業の展望

  • 水素充填の段階
  • 水素充填ステーションの種類と前提条件

2022年~2036年のビジネス展望

  • グレー水素インフラ:投資
  • グレー水素インフラ:コスト
  • グレー水素インフラ:リターン
  • グリーン水素インフラ:投資
  • グリーン水素インフラ:コスト
  • グリーン水素インフラ:リターン

2025年~2039年のビジネス展望

  • グレー水素インフラ:投資
  • グレー水素インフラ:コスト
  • グレー水素インフラ:リターン
  • グリーン水素インフラ:投資
  • グリーン水素インフラ:コスト
  • グリーン水素インフラ:リターン

2030年~2044年のビジネス展望

  • グレー水素インフラ:投資
  • グレー水素インフラ:コスト
  • グレー水素インフラ:リターン
  • グリーン水素インフラ:投資
  • グリーン水素インフラ:コスト
  • グリーン水素インフラ:リターン

2035年~2049年のビジネス展望

  • グレー水素インフラ:投資
  • グレー水素インフラ:コスト
  • グレー水素インフラ:リターン
  • グリーン水素インフラ:投資
  • グリーン水素インフラ:コスト
  • グリーン水素インフラ:リターン

成長機会領域

  • 成長機会1:水素エコシステムの拡大と多様化
  • 成長機会2:燃料電池トラック需要
  • 成長機会3:水素ステーションのバリューチェーン

付録

  • 略語
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PF22-42

Rising Adoption of Hydrogen-based FCEV Trucks Drive Investments in Hydrogen Production and Refueling Stations

Immense growth opportunities exist in the hydrogen economy, addressing the needs of various industries and markets. There is a growing need for cheap and cleaner hydrogen sources from the manufacturing, power generation, transportation, and chemical industries. Different hydrogen production methods offer different opportunities, with greater emphasis and future advancement toward green hydrogen produced from renewable sources.

Demand for fuel cell trucks will increase gradually in the coming years. Stakeholders view this technology as complementing pure battery electric trucks rather than a competing powertrain. Frost & Sullivan forecasts high-duty (HD) fuel cell electric vehicle (FCEV) trucks in operation to record a 55.3% compound annual growth rate (CAGR) from 2025 to 2035, with 322,294 units in operation by 2035. There are specific niche segments and applications where fuel cell trucks provide a better use case than battery electric vehicles. Along with lower battery weight, fuel cell trucks can provide higher load-carrying ability and miles between refueling. We expect the long-haul share in the HD FCEV truck segment to grow from 60.3% in 2025 to 75% in 2035.

The proliferation of fuel cell trucks will require sufficient hydrogen refueling stations to address their needs. These stations must cater specifically to trucks and require a higher daily hydrogen production capacity than those for passenger cars. This would also create greater demand for storage tanks; compressors; chillers; and, for green hydrogen, electrolyzers. Frost & Sullivan projects the daily hydrogen demand for medium and high-duty FCEV trucks to register a 54.6% CAGR from 2025 to 2035, reaching almost 12,000 tons by 2035. The total number of hydrogen refueling stations will likely grow from 186 in 2025 to 7,210 by 2035.

Frost & Sullivan offers stakeholders insights into this rapidly growing market to enable them to explore and monetize emerging opportunities.

Key Issues Addressed

  • Number of Fuel Cell Trucks in operation in North America and forecast?
  • Total daily hydrogen demand from M&HD fuel cell trucks in North America in the future ?
  • Number of hydrogen refueling stations expected to come in North America catering to trucks by 2035?
  • Investment and operation running costs involved in setting up a grey and green hydrogen refueling station in North America?
  • Revenue and Internal Rate of Return (IRR) associated with investment in grey and green hydrogen infrastructure?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Hydrogen Infrastructure for Trucks
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Hydrogen Ecosystem
  • Hydrogen Production Methods
  • FCEV Trucks in Operation
  • Hydrogen Demand of M&HD FCEV Trucks
  • Hydrogen Refueling Stations

Scope and Segmentation

  • Research Scope
  • Market Segmentation

Hydrogen Infrastructure Demand

  • FCEV Truck Share by Application
  • Key Specifications of MD FCEV Trucks
  • Key Specifications of HD FCEV Trucks
  • Hydrogen Demand of MD FCEV Trucks
  • Hydrogen Demand of HD FCEV Trucks
  • Hydrogen Refueling Station Assumptions
  • Hydrogen Production Share by Station Size
  • Depot Hydrogen Refueling Stations
  • Public Hydrogen Refueling Stations
  • Hydrogen Refueling Stations

Hydrogen Infrastructure Business Outlook

  • Stages in Hydrogen Refueling
  • Hydrogen Refueling Station Types and Assumptions

2022-2036 Business Outlook

  • Grey Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Returns
  • Green Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Green Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Green Hydrogen Infrastructure: Returns

2025-2039 Business Outlook

  • Grey Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Returns
  • Green Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Green Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Green Hydrogen Infrastructure: Returns

2030-2044 Business Outlook

  • Grey Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Returns
  • Green Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Green Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Green Hydrogen Infrastructure: Returns

2035-2049 Business Outlook

  • Grey Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Grey Hydrogen Infrastructure: Returns
  • Green Hydrogen Infrastructure: Investment
  • Green Hydrogen Infrastructure: Costs
  • Green Hydrogen Infrastructure: Returns

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Hydrogen Ecosystem Expansion and Diversification
  • Growth Opportunity 2: Fuel Cell Truck Demand
  • Growth Opportunity 3: Hydrogen Station Value Chain

Appendix

  • Abbreviations
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer