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市場調査レポート
商品コード
1375377
北米と欧州におけるEVアフターセールのOEベンチマーキングOE Benchmarking of EV Aftersales in North America and Europe |
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北米と欧州におけるEVアフターセールのOEベンチマーキング |
出版日: 2023年10月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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オムニチャネルプログラムとOEMとサードパーティサービスプロバイダーとの戦略的提携が、総合的なEVアフターセールスサービスをもたらす
電気自動車(EV)市場は、相手先商標製品メーカー(OEM)が顧客体験とロイヤルティを向上させる革新的な製品とサービスを提供しようと競い合う中で、急速な変貌を遂げつつあります。EVのアフターセールスの状況も進化しており、OEMとそのチャネルパートナーに多くの課題と機会をもたらしています。本レポートでは、北米と欧州の主要OEMのEVアフターセールス戦略について包括的な分析とベンチマークを行い、定期サービスとメンテナンス、ロードサイドアシスタンスとモバイルサービス、eコンポーネントサービスとメンテナンス、保証プログラムとサブスクリプションサービス、アフターセールスサービスとしてのソフトウェア、ワークショップ管理、EVアクセサリーと所有体験、フリートとフリート管理サービス、チャネルパートナーシップとサービス管理など、さまざまな分野をカバーしています。また、その他の注目すべきEV OEMについても簡単に分析しています。
本レポートでは、傑出したパートナーシップのベストプラクティスとケーススタディを紹介し、OEMがEVアフターセールスを強化するための道を明らかにしています。本レポートは、EVアフターセールスエコシステムにおけるOEMやその他の利害関係者に対し、このダイナミックな分野における新たな動向と機会を活用するための貴重な洞察と提言を提供しています。基準年は2022年、予測期間は2023年から2030年です。
Omnichannel Programs and Strategic Partnerships between OEMs and Third-party Service Providers are Resulting in Holistic EV Aftersales Services
The electric vehicle (EV) market is undergoing rapid transformation as original equipment manufacturers (OEMs) compete to offer innovative products and services that enhance customer experience and loyalty. The EV aftersales landscape is also evolving and poses many challenges and opportunities for OEMs and their channel partners. This report provides a comprehensive analysis and benchmarking of the EV aftersales strategies of leading OEMs in North America and Europe, covering various areas such as routine service and maintenance, roadside assistance and mobile services, eComponent services and maintenance, warranty programs and subscription services, software as an aftersales service, workshop management, EV accessories and ownership experience, fleet and fleet management services, and channel partnership and service management. The study also includes a brief analysis of the other notable EV OEMs.
The report showcases best practices and case studies of standout partnerships and identifies avenues for OEMs to enhance their EV aftersales offerings. It provides valuable insight and recommendations for OEMs and other stakeholders in the EV aftersales ecosystem to help them leverage the emerging trends and opportunities in this dynamic space. The base year is 2022, and the forecast period is from 2023 to 2030.