表紙:北米と欧州におけるEVアフターセールのOEベンチマーキング
市場調査レポート
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1375377

北米と欧州におけるEVアフターセールのOEベンチマーキング

OE Benchmarking of EV Aftersales in North America and Europe


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英文 54 Pages
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北米と欧州におけるEVアフターセールのOEベンチマーキング
出版日: 2023年10月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 54 Pages
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概要

オムニチャネルプログラムとOEMとサードパーティサービスプロバイダーとの戦略的提携が、総合的なEVアフターセールスサービスをもたらす

電気自動車(EV)市場は、相手先商標製品メーカー(OEM)が顧客体験とロイヤルティを向上させる革新的な製品とサービスを提供しようと競い合う中で、急速な変貌を遂げつつあります。EVのアフターセールスの状況も進化しており、OEMとそのチャネルパートナーに多くの課題と機会をもたらしています。本レポートでは、北米と欧州の主要OEMのEVアフターセールス戦略について包括的な分析とベンチマークを行い、定期サービスとメンテナンス、ロードサイドアシスタンスとモバイルサービス、eコンポーネントサービスとメンテナンス、保証プログラムとサブスクリプションサービス、アフターセールスサービスとしてのソフトウェア、ワークショップ管理、EVアクセサリーと所有体験、フリートとフリート管理サービス、チャネルパートナーシップとサービス管理など、さまざまな分野をカバーしています。また、その他の注目すべきEV OEMについても簡単に分析しています。

本レポートでは、傑出したパートナーシップのベストプラクティスとケーススタディを紹介し、OEMがEVアフターセールスを強化するための道を明らかにしています。本レポートは、EVアフターセールスエコシステムにおけるOEMやその他の利害関係者に対し、このダイナミックな分野における新たな動向と機会を活用するための貴重な洞察と提言を提供しています。基準年は2022年、予測期間は2023年から2030年です。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が困難なのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • OEMのEVアフターセールスにおける主な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 主な競合企業:北米および欧州のEV OEM
  • その他の注目すべきEV OEMとそのEV戦略、アフターセールスへの影響
  • OESのEVアフターセールス戦略の主な側面
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主な調査結果:北米と欧州におけるEVアフターセールスのOEベンチマーク結果
  • EVアフターセールスバリューチェーンの動向
  • 注目すべきEV OEMアフターセールス活動とダウンストリームにおける潜在的機会
  • EV OESアフターセールスにおけるバリューチェーン参入企業の潜在的役割
  • EV OEMチャネルパートナーシップの性質
  • 北米のe部品交換アフターマーケットの概要
  • 欧州のe部品交換アフターマーケットの概要

主要OEMのEVアフターセールス戦略

  • 定期的なサービスとメンテナンスRSA
  • eコンポーネントのサービスとメンテナンス:B2Bサプライヤー
  • アフターサービスとしてのソフトウェア
  • 保証プログラムとサブスクリプションサービス
  • EVアクセサリーと所有体験
  • フリートおよびFMS
  • ワークショップ管理ディーラーツールとナレッジマネジメント
  • チャネルおよびエクスペリエンスサービスマネジメント

ケーススタディ

  • ケーススタディ:Agero
  • ケーススタディ:Agero NIOのOTA、テレマティクス、リモート診断
  • ケーススタディ:GMのEV Essentials延長保証プログラム
  • ケーススタディ:TeslaのD2Cチャネルとエクスペリエンスサービスマネジメント
  • ケーススタディ:Thuleのアクセサリー

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:eコンポーネントの延長保証プログラム
  • 成長機会2:アフターサービスとしての統合ソフトウェア
  • 成長機会3:フリート管理ソリューション

結び

  • 結び:3つの大予測

次のステップ

目次
Product Code: K906-41

Omnichannel Programs and Strategic Partnerships between OEMs and Third-party Service Providers are Resulting in Holistic EV Aftersales Services

The electric vehicle (EV) market is undergoing rapid transformation as original equipment manufacturers (OEMs) compete to offer innovative products and services that enhance customer experience and loyalty. The EV aftersales landscape is also evolving and poses many challenges and opportunities for OEMs and their channel partners. This report provides a comprehensive analysis and benchmarking of the EV aftersales strategies of leading OEMs in North America and Europe, covering various areas such as routine service and maintenance, roadside assistance and mobile services, eComponent services and maintenance, warranty programs and subscription services, software as an aftersales service, workshop management, EV accessories and ownership experience, fleet and fleet management services, and channel partnership and service management. The study also includes a brief analysis of the other notable EV OEMs.

The report showcases best practices and case studies of standout partnerships and identifies avenues for OEMs to enhance their EV aftersales offerings. It provides valuable insight and recommendations for OEMs and other stakeholders in the EV aftersales ecosystem to help them leverage the emerging trends and opportunities in this dynamic space. The base year is 2022, and the forecast period is from 2023 to 2030.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on OEMs' EV Aftersales
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Key Competitors: EV OEMs in North America & Europe*
  • Other Notable EV OEMs, their EV Strategies, and Aftersales Implication
  • Key Aspects of OES EV Aftersales Strategy
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Findings: OE Benchmarking Outcome of EV Aftersales in North America and Europe
  • Key Trends in the EV Aftersales Value Chain
  • Notable EV OEM Aftersales Activities and Potential Downstream Opportunities
  • Potential Role of Value Chain Participants in EV OES Aftersales
  • Nature of EV OEM Channel Partnerships
  • Overview: eComponent Replacement Aftermarket, North America
  • Overview: eComponents Replacement Aftermarket, Europe

Key OEMs' EV Aftersales Strategies

  • Routine Service and Maintenance: RSA
  • eComponent Service and Maintenance: B2B Supplier
  • Software as an Aftersales Service
  • Warranty Programs and Subscription Services
  • EV Accessories and Ownership Experience
  • Fleet and FMSs
  • Workshop Management: Dealership Tools and Knowledge Management
  • Channel and Experience Service Management

Case Studies

  • Case Study: Agero
  • Case Study: Agero NIO's OTA, Telematics, and Remote Diagnostics
  • Case Study: GM's EV Essentials Extended Warranty Program
  • Case Study: Tesla's D2C Channel and Experience Service Management
  • Case Study: Thule Accessories

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Extended Warranty Programs for eComponents
  • Growth Opportunity 2: Integrated Software as an Aftersales Service
  • Growth Opportunity 3: Fleet Management Solutions

The Last Word

  • The Last Word: 3 Big Predictions

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