表紙:販売代理店アフターセールスに対するエージェンシーモデルの影響の戦略分析(2023年)
市場調査レポート
商品コード
1375367

販売代理店アフターセールスに対するエージェンシーモデルの影響の戦略分析(2023年)

Strategic Analysis of Agency Model Implications for Dealership Aftersales, 2023


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
販売代理店アフターセールスに対するエージェンシーモデルの影響の戦略分析(2023年)
出版日: 2023年10月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

エージェンシーモデルの拡大により、OEアフターセールスチャネルのブランド内競争が激化し、独立系アフターマーケットに対抗するためにディーラーの統合が求められる

このFrost & Sullivanの調査サービスは、エージェンシー販売モデルが販売代理店アフターセールスに与える影響を、欧州と北米の新車乗用車市場に焦点を当てて分析しています。アフターセールスの観点から販売代理店の役割の概要を提供し、エージェンシー契約における販売代理店の機会領域について論じています。

当調査では、エージェンシーモデルにおけるアフターセールスプロセスの差別化とステークホルダーの関与について議論し、販売代理店のアフターセールスに影響を与えるエージェンシーモデルの潜在的な動向について分析しています。また、以下の項目についても検証しています。

  • OEMによるエージェンシー販売モデルの現状と採用タイプ
  • ディーラーにとっての地域的機会(欧州と北米)
  • 保証やサービス、交換用スペアパーツ、顧客関係管理など、様々なアフターセールス機能に対するエージェンシーモデルの影響
  • ディーラー、サプライヤー、独立系サービスプロバイダーにとっての潜在的収益機会

最後に、本調査サービスでは、エージェンシーモデルにおけるディーラーのアフターセールスの成長機会について考察し、市場参入企業がこれらの機会を活用するための実用的な知見を提供します。

目次

戦略的課題

  • 成長が困難な理由
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 販売代理店アフターセールスに対するエージェンシーモデルの影響における戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会の分析

  • 主要用語/定義
  • 販売代理店アフターセールスに対するエージェンシーモデルの影響 - 市場概要
  • 調査手法
  • 当調査が回答する質問
  • セグメンテーション/地域フォーカス - 販売代理店アフターセールスに対するエージェンシーモデルの影響
  • 地域別OEM競合
  • 成長指標 - エージェンシー販売モデルにおけるアフターセールスのコストタイプとセグメント
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 競合環境

エージェンシー販売モデルの概要

  • 従来のOEチャネルとエージェンシーモデルアフターセールスの比較 - プロセスの差別化とステークホルダーの関与
  • エージェンシー販売がディーラー/代理店の部品/サービスアフターセールス機能に与える影響
  • 販売モデルのタイプ
  • 主要販売モデル活動へのディーラーの関与
  • エージェンシーモデルにおける販売代理店アフターセールスSWOT分析
  • バリューチェーンと主要アフターセールス活動
  • エージェンシー販売モデルにおけるアフターセールス活動
  • 販売代理店アフターセールスに影響を与える潜在的なエージェンシー販売動向
  • 関連するディーラーのアフターセールス規制と法律
  • 主な調査結果 - 現在のシナリオと将来の展望

エージェンシー販売モデルの導入 - 地域シナリオ

  • 主要参入企業によるエージェンシーモデルの導入 - 概要
  • タイプ別地域のアフターセールスアプローチ - 概要
  • OEMによるエージェンシー販売モデルの導入状況とタイプ - 欧州
  • OEMによるエージェンシー販売モデルの導入状況とタイプ - 北米
  • 販売代理店にとっての地域別の機会

エージェンシーモデルのディーラーへの影響 - 保証・サービス事業

  • 主要アフターセールス活動の変遷 - 保証とサービス
  • ディーラーのアフターセールスにおける保証とサービスの機会

エージェンシーモデルのディーラーへの影響 - 交換スペアパーツ事業

  • 主要アフターセールス活動の移行 - 交換スペアパーツ
  • ディーラーのアフターセールスにおける交換スペアパーツの機会

エージェンシーモデルのディーラーへの影響 - カスタマーリレーションシップマネジメント事業

  • 主要アフターセールス活動の変遷 - カスタマーリレーションシップマネジメント
  • ディーラーのアフターセールスにおけるCRMの機会

ディーラー - 支出とコスト分析

  • 定義
  • 前提条件/考慮事項
  • ディーラーコストタイプ分析 - 従来型販売とエージェンシー販売
  • ディーラーコストセグメント分析 - 従来型販売とエージェンシー販売

エージェンシーモデルがアフターセールスの主要ステークホルダーの収益機会に与える影響

  • エージェンシーモデルにおけるディーラーの潜在的収益機会
  • エージェンシーモデルにおける独立系サービスプロバイダーの潜在的な収益機会

OEMエージェンシーモデルの導入とディーラー/アフターセールスへの影響 - 図表

  • OEMエージェンシーモデルの導入とディーラー/アフターセールスへの影響 - 図表

成長機会ユニバース

  • 成長機会1 - クライアントとしてのオンボードフリートオペレーター
  • 成長機会2 - デジタル統合
  • 成長機会3 - アフターセールスサービスの統合

次のステップ

目次
Product Code: PF07-41

Agency Model Expansion Will Make Room for Stiff Intra-brand Competition in OE Aftersales Channels and Call for Dealerships' Consolidation to Compete With the Independent Aftermarket

This Frost & Sullivan research service analyzes the impact of the agency sales model on dealership aftersales, focusing on the European and North American new passenger vehicle market. It provides an overview of the role of dealerships from an aftersales perspective and discusses areas of opportunities for dealerships in agency agreements.

The study discusses aftersales process differentiation and stakeholder involvement in the agency model and analyzes potential agency model trends impacting dealership aftersales. The study also examines the following:

  • Agency sales model status and adoption type by OEMs
  • Regional opportunities for dealerships (Europe and North America)
  • Agency model implication on various aftersales functions, such as warranty and service, replacement spare parts, and customer relationship management
  • Potential revenue opportunity for dealerships, suppliers, and independent service providers

Finally, this research service discusses growth opportunities for dealership aftersales in the agency model and offers actionable insight for market participants to leverage these opportunities.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Agency Model Implications for Dealership Aftersales
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Key Terminologies/Definitions
  • Agency Model Implications for Dealerships Aftersales-Market Overview
  • Research Methodology
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation/Regional Focus-Agency Model Implications for Dealership Aftersales
  • OEM Competitors by Regions
  • Growth Indicators-Aftersales Cost Type and Segments in the Agency Sales Model
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Competitive Environment

Agency Sales Model Overview

  • Traditional OE Channel versus Agency Model Aftersales-Process Differentiation and Stakeholder Involvement
  • Agency Sales Impact on Dealers/Agents' Parts/Service Aftersales Functions
  • Sales Model Types
  • Dealer Involvement in Key Sales Model Activities
  • Dealership Aftersales SWOT Analysis in Agency Models
  • Value Chain and Key Aftersales Activities
  • Aftersales Activities in the Agency Sales Model
  • Potential Agency Sales Trends Impacting Dealership Aftersales
  • Relevant Dealer Aftersales Regulations and Legislation
  • Key Findings-Current Scenario and Future Outlook

Agency Sales Model Implementation- Regional Scenario

  • Agency Model Adoption by Key Participants-Summary
  • Regional Aftersales Approach by Types-Summary
  • Agency Sales Model Status and Type Adoption by OEMs-Europe
  • Agency Sales Model Status and Type Adoption by OEMs-North America
  • Regional Opportunities for Dealerships

Agency Model Implications on Dealers' Warranty and Service Business

  • Transition in Key Aftersales Activities-Warranty and Service
  • Dealers' Aftersales Warranty and Service Opportunities

Agency Model Implications on Dealers' Replacement Spare Parts Business

  • Transition in Key Aftersales Activities-Replacement Spare Parts
  • Dealers Aftersales Replacement Spare Parts Opportunities

Agency Model Implications on Dealers' Customer Relationship Management Business

  • Transition in Key Aftersales Activities-Customer Relationship Management
  • Dealers' Aftersales CRM Opportunities

Dealer-Spend and Cost Analysis

  • Definition
  • Assumptions/Considerations
  • Dealer Cost Type Analysis-Traditional versus Agency Sales
  • Dealer Cost Segment Analysis-Traditional versus Agency Sales

Agency Model Impact on Revenue Opportunities for Key Stakeholders in the Aftersales Industry

  • Potential Revenue Opportunities for Dealerships in the Agency Model
  • Potential Revenue Opportunity for Independent Service Providers In the Agency Model

OEM Agency Model Implementation and Dealership/Aftersales Impact-Exhibits

  • OEM Agency Model Implementation and Dealership/Aftersales Impact-Exhibits

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Onboard Fleet Operators as Clients
  • Growth Opportunity 2-Digital Integration
  • Growth Opportunity 3-Bundled Aftersales Services

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer