表紙:中国自動車アフターマーケットの戦略分析
市場調査レポート
商品コード
1358194

中国自動車アフターマーケットの戦略分析

Strategic Analysis of the Automotive Aftermarket in China


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英文 65 Pages
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中国自動車アフターマーケットの戦略分析
出版日: 2023年09月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 65 Pages
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GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

電気自動車の独立したアフターマーケット ワークショップがデュアル ブランドの存在感と EV OEM との協力的なタッチポイントで 4S ワークショップを変革

この調査サービスは、中国本土を中心とした中国の自動車アフターマーケットの概要を提供しています。

成長促進要因、成長阻害要因、アフターマーケット規制、アフターマーケット動向、VIO概要、新車・中古車販売、年齢層別VIO内訳、部品タイプ別自動車部品収益内訳、主要部品サプライヤー、流通チャネルなど、自動車アフターマーケットのビジネススナップショットをカバーしています。調査期間は2022-2030年で、予測は2023年から開始します。

自動車産業の川上として、自動車部品は完成車組立の一部です。自動車部品は、サービス、メンテナンス、修理活動を促進・発展させる自動車アフターマーケットにおいて重要です。

世界経済、都市化、インフラ建設、技術進歩の影響を考慮すると、中国のVIOの数は増加し続けています。アフターマーケットにおける自動車部品・コンポーネントの需要は拡大しており、その要求も高まっています。アフターマーケットの発展は、中国の自動車産業の持続可能な発展を支える重要な基準となると思われます。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 中国自動車アフターマーケット業界における戦略的課題トップ3のインパクト
  • Growth Pipeline Engine(TM)は成長機会です。

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーションと定義
  • 主な競合企業
  • 本調査が回答する質問
  • 2022年の中国自動車アフターマーケットのハイライト
  • デジタルエッジの定義
  • 調査結果と将来展望
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • 中央政府による規制
  • 活動
  • 自動車アフターマーケット動向

市場分析稼働車両

  • VIO予測
  • 予想平均年齢
  • 自動車保有台数予測
  • 主要都市別VIO
  • 年齢別VIO
  • ブランド別VIO
  • パワートレイン別VIO

市場分析新車・中古車

  • 新車・中古車販売台数予測
  • 新車販売台数

自動車アフターマーケット予測

  • 成長指標
  • 予測の前提条件
  • 自動車アフターマーケット収益予測
  • 予測分析

自動車アフターマーケット分析

  • 従来の流通チャネル
  • eコマース流通チャネル
  • チャネル別自動車アフターマーケット
  • アフターマーケットの競合
  • アフターマーケットのビジネスモデル
  • EVアフターマーケットのビジネスモデル
  • ケーススタディEVは4Sワークショップを破壊する
  • 自動車部品収益の部品タイプ別内訳
  • 主要自動車部品サプライヤー

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:VOIの成長
  • 成長機会2:4Sとワークショップの強化
  • 成長機会3:国内自動車部品ブランドの台頭

付録

  • 略語表

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE7C-41

Electric Vehicle Independent Aftermarket Workshops Disrupt 4S Workshops with a Dual-brand Presence and Collaborative Touchpoints with EV OEMs

This research service provides an overview of the automotive aftermarket in China, focusing on the mainland.

The study covers the business snapshots of the automotive aftermarket, including growth drivers, growth restraints, aftermarket regulations, aftermarket trends, VIO overview, new and used vehicle sales, VIO breakdown by age group, automotive parts revenue breakdown by parts type, leading parts suppliers, and distribution channels. The study period is 2022-2030, with forecasts beginning in 2023.

As the upstream of the automotive industry, automotive parts are part of the complete vehicle assembly. Automotive parts are important in the automotive aftermarket, which promotes and develops service, maintenance, and repair activities.

Considering the impact of the global economy, urbanization, infrastructure construction, and technological advancement, the number of VIOs in China continues to increase. The demand for automotive parts and components in the aftermarket is expanding, and the requirements are growing. The development of aftermarkets will be an important criterion to support the sustainable development of China's automotive industry.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on China's Automotive Aftermarket Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation and Definitions
  • Key Competitors
  • Question This Study Will Answer
  • Highlights of China's Automotive Aftermarket in 2022
  • Defining Digital Edge
  • Findings and Future Outlook
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Regulations by Central Government
  • Activities
  • Automotive Aftermarket Trends

Market Analysis: Vehicles in Operation

  • VIO Forecast
  • Average Age of Forecast
  • Vehicle Ownership Forecast
  • VIO by Leading Cities
  • VIO by Age
  • VIO by Brand
  • VIO by Powertrain

Market Analysis: New and Used Vehicles

  • New and Used Vehicle Sales Forecast
  • New Vehicle Sales

Automotive Aftermarket Forecast

  • Growth Metrics
  • Forecast Assumptions
  • Automotive Aftermarket Revenue Forecast
  • Forecast Analysis

Automotive Aftermarket Analysis

  • Traditional Distribution Channel
  • eCommerce Distribution Channel
  • Automotive Aftermarket by Channel
  • Aftermarket Competitors to Watch
  • Business Models in the Aftermarket
  • Business Models in the EV Aftermarket
  • Case Study: EV Disrupts 4S Workshops
  • Automotive Parts Revenue Breakdown by Parts Type
  • Leading Automotive Parts Suppliers

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Growth of VOI
  • Growth Opportunity 2: Strengthening 4S and Workshops
  • Growth Opportunity 3: Ascent of Domestic Automotive Parts Brands

Appendix

  • Table of Acronyms Used

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer