表紙:インド自動車アフターマーケット成長機会、2023年
市場調査レポート
商品コード
1351229

インド自動車アフターマーケット成長機会、2023年

Indian Automotive Aftermarket Growth Opportunities, 2023


出版日
ページ情報
英文 68 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
インド自動車アフターマーケット成長機会、2023年
出版日: 2023年09月01日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 68 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

VIOの高齢化、中古車販売の増加、年間走行距離の増加が短期から中期にかけてアフターマーケットの自動車部品販売収入を押し上げる

フロスト&サリバンは本レポートで、2023年度のインドの自動車アフターマーケットの業績を評価し、交換部品、修理、メンテナンスの需要に影響を与える数多くの動向を明らかにしています。調査期間は2020~2029年度で、2023年度を基準年、2024~2029年度を予測期間としています。

インドの自動車アフターマーケットは、2020年度から2029年度にかけての稼働車両(VIO)の増加により、今後数年間で大幅な成長が見込まれます。本レポートでは、インドの乗用車アフターマーケットエコシステムの現状と将来を詳細に評価し、交換部品、修理、メンテナンスサービスの需要に影響を与えると予想されるいくつかの動向を明らかにしています。

本レポートで指摘されている主要動向のひとつは、シェアードモビリティサービスの増加であり、これにより自動車の消耗が激しくなり、それに伴って交換部品やサービスの需要も増加すると予想されています。また、同レポートは、インドにおける中古車の成長も、アフターマーケット分野のプレーヤーが修理・メンテナンスサービスを提供する機会を創出する可能性があると判断しています。VIOの増加もインドの自動車アフターマーケットの成長を促進すると予想される要因です。本レポートはまた、同部門の効率改善とコスト削減に役立つ車両診断と部品のeコマースの重要性を強調しています。

本レポートでは、インドの乗用車アフターマーケットについて、収益、流通チャネル構造、VIO分析、主要競合企業、新たなビジネスモデル、成長機会などの分野を網羅し、定量的・定性的な分析を行っています。

同レポートは、インドの自動車アフターマーケットが今後数年間で大きく成長する用意があると結論づけています。シェアードモビリティや中古車の成長など、本レポートで指摘されている動向は、アフターマーケット分野のプレーヤーに新たな機会がもたらされることを示しています。さらに同レポートは、車両診断と部品のeコマースが、アフターマーケットのバリューチェーン全体の効率を向上させる重要なイネーブラーになり得ることを示唆しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • インド自動車アフターマーケットにおける3大戦略のインパクト
  • 成長機会はGrowth Pipeline Engine(TM)

調査手法と範囲

  • 分析範囲
  • 収益と予測の調査手法
  • アフターマーケットの評価と予測手法

成長環境

  • 主な調査結果
  • 本調査が回答する主な質問
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • アフターマーケットにおける課題

動向

  • インドPV市場を牽引するトップ動向
  • 動向1:自動車部品のeコマース
  • 動向2:シェアード・モビリティ・サービス
  • 動向3:年間走行距離の増加
  • 動向4:代替パワートレイン車の台頭
  • 動向5:中古車販売の拡大
  • 動向6:車両診断

市場構造

  • OES・IAM部品供給の流通チャネル構造
  • 流通チャネル構造
  • OEスペアパーツアフターマーケットパーツのサプライチェーン
  • サービスチャネルの種類
  • 整備工場タイプ別整備台数シェア

市場概要

  • 予測の前提条件
  • 主要成長指標
  • 新車販売台数予測
  • 乗用車VIOと予測
  • ブランド別VIO
  • 自動車アフターマーケット収益と予測
  • 調査対象部品
  • 部品タイプ別自動車アフターマーケット収益と予測
  • インドアフターマーケットで注目すべき競合企業
  • 製品グループ別主要競合メーカー

市場展望

  • アフターマーケットの特徴
  • アフターマーケット業界への法規制の影響
  • 新しいビジネスモデル
  • 自動車業界における部品eコマースB2Cモデル
  • 自動車業界における部品eコマースB2Bモデル
  • 自動車アフターマーケットのeリテーリング:スナップショット

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:マルチブランドのサービスチェーン
  • 成長機会2:eコマースとオンラインマーケットプレース
  • 成長機会3:自動車部品の標準化

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PEDF-41

Ageing Car VIO, Increasing Used Car Sales, and a Growing Annual Mileage Boost Aftermarket Auto Part Sales Revenue in the Short to Medium Term

In this report, Frost & Sullivan evaluates the Indian automotive aftermarket's performance in FY2023 and identifies numerous trends that affect demand for replacement parts, repairs, and maintenance. The study period is from FY2020 to FY2029, with FY2023 as the base year and FY2024 to FY2029 as the forecast period.

The Indian automotive aftermarket will witness substantial growth in the coming years due to the increase in vehicles in operation (VIO) from FY2020 to FY2029. The report provides an in-depth evaluation of the current and future state of the Indian passenger car aftermarket ecosystem, identifying several trends that are expected to impact the demand for replacement parts, repairs, and maintenance services.

One of the key trends noted in the report is the increase in shared mobility services, which is expected to lead to higher wear and tear of vehicles and a corresponding rise in demand for replacement parts and services. The report also determines the growth of used cars in India, which can create opportunities for players in the aftermarket sector to provide repair and maintenance services. The increasing VIO is another factor expected to drive the growth of the Indian automotive aftermarket. The report also highlights the importance of vehicle diagnostics and parts eCommerce, which can help improve efficiency and reduce costs in the sector.

The report provides quantitative and qualitative analysis of the Indian passenger car aftermarket, covering areas such as revenue, distribution channel structure, VIO analysis, key competitors, new business models, and growth opportunities.

The report concludes that the Indian automotive aftermarket is poised for significant growth over the next several years. The trends noted in the report, including shared mobility and growth in used cars, indicate new opportunities for players in the aftermarket sector. Furthermore, the report suggests that vehicle diagnostics and parts eCommerce can be key enablers for improving efficiency across the aftermarket value chain.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Indian Automotive Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Research Scope and Methodology

  • Scope of Analysis
  • Methodology for Revenue Forecasting
  • Methodology for Aftermarket Assessment and Forecast

Growth Environment

  • Key Findings
  • Key Questions this Study will Answer
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Challenges in the Aftermarket

Trends

  • Top Trends Driving the Indian PV Market
  • Trend 1: Auto Parts e-Commerce
  • Trend 2: Shared Mobility Services
  • Trend 3: Higher Annual Mileage
  • Trend 4: The Rise of Alternate-powertrain Vehicles
  • Trend 5: Used Car Sales Grow
  • Trend 6: Vehicle Diagnostics

Market Structure

  • Distribution Channels Structure for OES and IAM Spare Parts Supply
  • Distribution Channel Structure
  • OE Spares: Aftermarket Parts Supply Chain
  • Types of Service Channels
  • Share of Vehicles Serviced by Workshop Type

Market Overview

  • Forecast Assumptions
  • Key Growth Metrics
  • New Vehicle Sales Forecast
  • Passenger Vehicle VIO and Forecast
  • VIO by Brand
  • Automotive Aftermarket Revenue Forecast
  • Components Considered in this Study
  • Automotive Aftermarket Revenue Forecast by Part Type
  • Competitors to Watch in the Indian Aftermarket
  • Key Competitors by Product Group

Market Outlook

  • Aftermarket Characteristics
  • Legislation Effects on the Aftermarket Industry
  • New Business Models
  • Part eCommerce B2C Models in the Auto Industry
  • Parts eCommerce B2B Model in the Auto Industry
  • Automotive Aftermarket eRetailing: Snapshot

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Multi-brand Service Chains
  • Growth Opportunity 2: eCommerce and Online Marketplace
  • Growth Opportunity 3: Auto Parts Standardization

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer