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市場調査レポート
商品コード
1319198
スクールバスの世界市場における戦略的機会Strategic Opportunities in the Global School Bus Market |
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スクールバスの世界市場における戦略的機会 |
出版日: 2023年07月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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需要の回復と継続的な電動化への取り組みが成長を後押し
Frost & Sullivanの世界のスクールバス業界に関するこの調査レポートは、成長環境、世界の動向、地域別にセグメント化されたスクールバス分野の広範な調査について詳細に分析しています。
世界のスクールバス業界は、パンデミック後の市場需要の回復に伴い、老朽化した車両の代替が成長に寄与し、4.1%の成長が見込まれています。2022年のスクールバス総出荷台数は59,346台に上り、北米 (米国とカナダを合わせた) が40,556台で最も多く、次いでインドが13,659台、中国が5,131台となっています。
米国では、バイデン政権が超党派インフラ法の一環として「クリーン・スクールバス」 (CSB) プログラムをイントロダクションとして導入し、現行の化石燃料バスを低排出ガス・ゼロエミッションバスに置き換えることを目指しています。環境保護庁 (EPA) は、より厳しい排出基準を定めた温室効果ガス (GHG) フェーズ3プログラムを導入する予定であり、この連邦プログラムの利点は、環境と学童の健康の両方にとって最重要です。これらの要因は、北米における電動スクールバスの成長を決定づけ、2030年までに市場に大きく浸透します。中国では、安全性が学校輸送で考慮される主な要因であるため、電動化は政府によるところが大きいです。同様に、インドでも、政府のインセンティブがこの分野に特化したものになれば、電動スクールバスが台頭すると思われます。
2022年の露・ウクライナ戦争によって天然ガス価格が影響を受けていますが、電気に代わるものとして天然ガスパワートレインが勢いを増すと思われます。北米では、液化天然ガス (LNG) としても知られるプロパンに対するインセンティブがすでに提供されており、CSBプログラムの低排出ガスカテゴリーに含まれています。インドでは、圧縮天然ガス (CNG) スクールバスはディーゼルに比べて費用対効果が高いため、OEMからの供給が増加しています。
セグメント分類については、2022年には中型バスがスクールバス業界全体の67.4%を占めて市場をリードし、小型バスは26.2%に達し、大型バスは市場の6.5%を占めています。中型スクールバスは、より高い乗車定員と最適な運行効率を提供するため、今後も市場を独占し続けると思われます。小型バスは、操縦が容易で運行距離も中程度であるため、都市部で好まれています。
また、スクールバスのテレマティクス市場が成長する一方で、より安全な学校輸送とフリート管理ソリューションによる運行コストの削減が期待されています。インドや中国などの市場では、既存のスクールバスの安全基準が改正され、新技術の安全システムの導入が確実なものとなり、他の交通手段よりも規制されたスクールバスの利用がさらに好まれるようになると思われます。
A Recovering Demand and Ongoing Electrification Efforts Bolster Growth
This Frost & Sullivan report on the global school bus industry provides an in-depth analysis of the growth environment, global trends, and an extensive examination of the school bus space segmented by region.
The global school bus industry is expected to grow at a 4.1% rate as market demand experiences a rebound after the pandemic, with replacement for aging fleets contributing to growth. In 2022, the total school bus shipments rose to 59,346 units, and the largest share went to North America (combining the United States and Canada), with 40,556 school buses sold in 2022, followed by India with 13,659 buses and China with 5,131 buses.
In the United States, the introduction of the 'Clean School Bus' (CSB) program as part of the Bipartisan Infrastructure Law by the Biden administration aims to replace current fossil fuel buses with low- and zero-emission buses. The benefits of this federal program are paramount to both the environment and the health of school children, as the Environmental Protection Agency (EPA) will introduce the Green House Gases (GHG) phase 3 program with stricter emission norms. These factors will determine the growth of electric school buses in North America, with significant market penetration by 2030. In China, electrification will largely depend on the government, as safety is the main factor it considers in school transportation. Similarly, electric school buses will gain ground in India if the government incentives are structured specifically for this segment.
As an alternative to electric, the natural gas powertrain will gain momentum, although natural gas prices have been affected by the Russo-Ukrainian War in 2022. North America already provides incentives for propane, also known as liquefied natural gas (LNG), and it is included in the CSB program under the low-emission category. In India, compressed natural gas (CNG) school bus offerings see boosting from OEMs as CNG is cost-effective compared to diesel.
Regarding segment classification, in 2022, medium-duty buses led the market with 67.4% out of the total school bus industry, light-duty buses reached 26.2%, while heavy-duty constituted 6.5% of the market. Medium-duty school buses will continue to dominate the market as they offer higher seating capacity with optimal efficiency in operations. The light-duty segment is preferred in urban areas due to its easy maneuverability with moderate operating distance.
With electrification in the anvil, the focus on advanced driver assistance systems (ADAS) is expected to gain prominence as safety norms for school buses in North America are more advanced compared to other markets; and while the telematics market for school buses is poised to grow, there is an expectation for safer school transportation and reducing operation costs through fleet management solutions. The revision of existing school bus safety standards in markets like India and China will likely ensure the introduction of new technology safety systems, which further contribute to the preference for regulated school bus usage over other forms of transport.