表紙:世界の中型・大型商用車アフターマーケットの展望、2023年
市場調査レポート
商品コード
1308045

世界の中型・大型商用車アフターマーケットの展望、2023年

Global Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket Outlook, 2023

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 107 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
世界の中型・大型商用車アフターマーケットの展望、2023年
出版日: 2023年06月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

Frost & Sullivanの調査サービスは、2022年から2027年にかけての世界の中型・大型 (MD・HD) トラックの部品とサービスアフターマーケットの規模とその成長機会を評価しています。当レポートでは、北米、ラテンアメリカ、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカの具体的な地域分析とともに、クラス4-8トラックのアフターマーケットの主要動向を明らかにしています。市場予測は、走行距離、使用パターン、買い替え率、新車販売台数、総稼働台数 (VIO) から導き出されています。各地域のアフターマーケットの内訳は、出荷台数、部品費、売上高、流通チャネルをカバーしています。また、各地域の競合環境と市場機会についても分析しています。2023年は、持続的なインフレ圧力、サプライチェーンの混乱、地政学的問題により、MDおよびHDトラックアフターマーケット業界にとって世界的にまた厳しい年になると予測されます。

北米と欧州は、2023年のGDP成長率が鈍化からマイナスに転じると予想され、2021年と2022年に比べてアフターマーケット支出は鈍化する可能性が高いです。中国は、2022年にパンデミックによる経済停止から回復し、アジア太平洋の成長を牽引すると予測されます。OEMやフリートなどの市場参入企業は、効率を高めるために、リアルタイムデータとオペレーションの透明性を提供するデジタルソリューションに投資すると予想されます。業界関係者は、リスクを軽減し、全体的なコストを削減するために、こうしたデジタル・ソリューションを頼りにすると思われます。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8 (TM)
  • 世界の中型・大型商用車アフターマーケットにおける戦略的重要課題:上位3項目のインパクト
  • Growth Pipeline Engine (TM):成長機会による促進

調査範囲

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 地理的範囲
  • 調査の目的と目標
  • 当レポートが答える主な質問

調査手法

  • データソース
  • 調査プロセス

世界の中型・大型商用車アフターマーケットに影響を与えるマクロ経済要因

  • 世界経済の概略:トップ5 (2022年)
  • 世界経済の概略:トップ5 (2023年)
  • 世界のGDP成長率の予測
  • 主要国の景気後退/減速の予想
  • 世界のGDP成長率の概況
  • 先進国の経済予測 (2023年)
  • 新興国の経済予測 (2023年)
  • リスクと政策の方向性:地域別 (2023年)
  • 主な成長機会:地域別 (2023年)

成長環境

  • 世界の商用車アフターマーケット:実績と予測 (2022年)
  • 部品・付属品の交換収益の予測
  • 市場規模 (2022年)
  • 市場動向 (2022年)
  • 市場規模 (2023年)
  • 市場動向 (2023年)

世界の商用車アフターマーケットの展望 (2023年)

  • 世界の商用車の稼働台数
  • 世界のアフターマーケット収益の市場規模
  • 平均車両年齢:主要地域
  • 平均走行距離:主要地域
  • 世界の商用車アフターマーケットを牽引する動向
  • 地域別の動向の関連性
  • 動向1:次世代のトラック整備
  • 動向2:循環経済と持続可能性
  • 動向3:フリートデータとソフトウェアへの投資増加
  • 動向4:ラストワンマイルと短距離輸送の動向
  • 動向5:部品購入とサービスのデジタル化
  • OEMの動き (2022年)

北米の産業展望 (2023年)

  • 地域別の展望
  • アフターマーケットの概況
  • アフターマーケットの展望:部品タイプ別の売上高
  • VIOの所有パターン
  • VIOのモデルミックス
  • 流通チャネルと粗利益率の分析
  • 中型・大型商用車アフターマーケットの機会領域

欧州の産業展望 (2023年)

  • 地域別の展望
  • アフターマーケットの概況
  • アフターマーケットの展望:部品タイプ別の売上高
  • VIOの所有パターン
  • VIOのモデルミックス
  • 流通チャネルと粗利益率の分析
  • 中型・大型商用車アフターマーケットの機会領域

ラテンアメリカの産業展望 (2023年)

  • 地域別の展望
  • アフターマーケットの概況
  • アフターマーケットの展望:部品タイプ別の売上高
  • VIOの所有パターン
  • VIOのモデルミックス
  • 流通チャネルと粗利益率の分析
  • 中型・大型商用車アフターマーケットの機会領域

アジア太平洋の産業展望 (2023年)

  • 地域別の展望
  • アフターマーケットの概況
  • アフターマーケットの展望:部品タイプ別の売上高
  • VIOの所有パターン
  • VIOのモデルミックス
  • 流通チャネルと粗利益率の分析
  • 中型・大型商用車アフターマーケットの機会領域

サウジアラビア・南アフリカの産業展望 (2023年)

  • 地域別の展望
  • アフターマーケットの概況
  • アフターマーケットの展望:部品タイプ別の売上高
  • VIOの所有パターン
  • VIOのモデルミックス
  • 流通チャネルと粗利益率の分析
  • 中型・大型商用車アフターマーケットの機会領域

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-部品・サービスのデジタル化
  • 成長機会2-フリートデータとコネクティビティ
  • 成長機会3-製造業

主要結論と将来展望

  • 主要結論と将来展望
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K8D1-42

Parts Spending to Increase in 2023 Led by Growth Opportunities in Asia-Pacific

Frost & Sullivan's research service assesses the size of the global medium- and heavy-duty (MD and HD) truck parts and services aftermarket and its growth opportunities from 2022 to 2027. This global study highlights major Class 4-8 truck aftermarket trends with specific regional analysis into North America, Latin America, Europe, Asia-Pacific, and the Middle East and Africa. Market forecasts are derived from the miles driven, usage patterns, replacement rate, new truck sales, and total vehicles in operation (VIOs). Each region covers a breakdown of the aftermarket by unit shipment, parts spend, revenue, and distribution channel. The analysis also looks at each region's competitive environment and market opportunities. 2023 is forecast to be another challenging year globally for the MD and HD truck aftermarket industry due to persistent inflation pressures, supply chain disruptions, and geopolitical issues.

North America and Europe are expected to face slowing to negative GDP growth in 2023, likely dampening aftermarket spending compared to 2021 and 2022. China is projected to lead growth in the Asia-Pacific as its economy reopens from the pandemic-induced shutdown in 2022. Market participants such as OEMs and fleets are expected to invest in digital solutions that provide real-time data and transparency on operations to boost efficiency. Industry players will rely on these digital solutions to mitigate risks and lower overall costs.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Research Scope

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Geographic Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions this Study will Answer

Research Methodology

  • Data Sources
  • Research Process

Macroeconomic Factors Impacting the Global Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket

  • Top 5 Global Economic Highlights of 2022
  • Top 5 Global Economic Highlights of 2023
  • Global GDP Growth Expectations
  • Recessionary/Slowdown Expectations for Major Economies
  • Global GDP Growth Snapshot
  • Advanced Economy Predictions for 2023
  • Emerging Market Economy Predictions for 2023
  • 2023 Regional Risks and Policy Direction
  • 2023 Top Growth Opportunities by Region

Growth Environment

  • 2022 Global Commercial Vehicle Aftermarket-Actuals vs Forecast
  • Replacement Revenue Forecast for Parts and Accessories
  • 2022 in Numbers
  • 2022 in Trends
  • 2023 in Numbers
  • 2023 in Trends

Global Commercial Vehicle Aftermarket Outlook, 2023

  • Global Commercial Vehicles in Operation
  • Global Aftermarket Revenue Market Size
  • Average Vehicle Age-Key Regions
  • Average Vehicle Miles Traveled-Key Regions
  • Trends Driving the Global Commercial Vehicle Aftermarket
  • Relevance of Trends by Regions
  • Trend 1-Next Generation of Truck Servicing
  • Trend 2-Circular Economy and Sustainability
  • Trend 3-Investment Increase in Fleet Data and Software
  • Trend 4-Growth in Last Mile and Short Haul
  • Trend 5-Digitization of Parts Purchasing and Servicing
  • OEM Activity in 2022

North America Industry Outlook, 2023

  • Regional Outlook
  • Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook-Revenue by Parts Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Distribution Channel and Gross Margin Analysis
  • Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket Opportunity Areas

Europe Industry Outlook, 2023

  • Regional Outlook
  • Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook-Revenue by Parts Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Distribution Channel and Gross Margin Analysis
  • Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket Opportunity Areas

Latin America Industry Outlook, 2023

  • Regional Outlook
  • Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook-Revenue by Parts Type
  • VIO Ownership Patterns
  • VIO Model Mix
  • Distribution Channel and Gross Margin Analysis
  • Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket Opportunity Areas

Asia-Pacific Industry Outlook, 2023

  • Regional Outlook
  • Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook-Revenue by Parts Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Distribution Channel and Gross Margin Analysis
  • Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket Opportunity Areas

Saudi Arabia and South Africa Industry Outlook, 2023

  • Regional Outlook
  • Aftermarket Dashboard
  • Aftermarket Outlook-Revenue by Parts Type
  • VIO Ownership Pattern
  • VIO Model Mix
  • Distribution Channel and Gross Margin Analysis
  • Medium- and Heavy-duty Commercial Vehicle Aftermarket Opportunity Areas

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Digitization of Parts and Services
  • Growth Opportunity 2-Fleet Data and Connectivity
  • Growth Opportunity 3-Remanufacturing

Key Conclusions and Future Outlook

  • Key Conclusions and Future Outlook
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer