表紙:顧客の声 (VoC) 調査:欧州の車載サービスおよび機能
市場調査レポート
商品コード
1292462

顧客の声 (VoC) 調査:欧州の車載サービスおよび機能

Voice of Customer Survey-European In-car Services and Features

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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顧客の声 (VoC) 調査:欧州の車載サービスおよび機能
出版日: 2023年05月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、欧州の顧客による車載サービスおよびオンデマンド機能の利用状況を調査し、各種サービスおよび機能への関心、好み、支払い意欲などを車両タイプ・国別にまとめています。

目次

主な調査結果

産業の概要

  • オンデマンド機能の技術の前提条件
  • 自動車マーケットプレースの分類
  • コンセプトとしての車内マーケットプレース
  • 車内マーケットプレースのユースケース
  • 車内マーケットプレースアプリケーション
  • オンデマンド決済の車載機能の主要なビジネスモデル
  • オンデマンド機能に関する産業幹部の見解
  • オンデマンド機能のアクセスタイプと配信
  • ケーススタディ:Mercedes Me

調査手法・サンプル

  • 調査手法
  • 対象範囲の欧州市場
  • データの重み付けと集計
  • 回答者のプロファイル
  • 回答者のプロファイル:人口統計
  • 回答者のプロファイル:自動車の保有と走行距離

顧客プロファイリング:現在および将来の車両

  • 顧客の好み:パワートレイン
  • 現在の自動車デジタル化レベル
  • SIMカードによる車内接続サービス/機能
  • 基本的なインターネット接続パッケージに対する支払い意欲:国別
  • 基本的なインターネット接続パッケージに対する支払い意欲:セグメント別
  • OTAによる機能アップデートの優先決済方法:国別
  • OTA機能更新のための優先的な決済方法:セグメント別
  • OTA機能更新のための優先的な決済方法:国別
  • 消費者の車内アクティビティ
  • 消費者の車内エンターテインメントの好み:国別
  • 消費者の車載新技術への好み
  • 新技術の重要性:セグメント別
  • 自動車サブスクリプションに関するドライバーの意見:国別

車内マーケットプレース

  • 回答者の好み:車内小売
  • 小売オンデマンドサービスおよび機能の利用に対する関心:国別
  • 車内マーケットプレイスへの要望:国別
  • マーケットプレイスで利用したい製品・サービス:国別

オンデマンド機能・消費者の展望

  • オンデマンド機能:調査の紹介
  • オンデマンドで以下の25の機能を購入することへの関心
  • 新機能への支払い意欲の推移:国別
  • 車載機能に対する消費者心理
  • 各種車載機能への支払い意欲
  • 新車への機能の移転に関する消費者心理
  • 次の自動車でのオンデマンド機能の購入の関心度
  • オンデマンド機能に対する支払い意向
  • オンデマンド機能への関心度:国別
  • オンデマンド機能への関心度:自動車所有区分別
  • オンデマンド機能への関心度:エンジンタイプ・年間走行距離別
  • オンデマンド機能への関心度:属性別
  • オンデマンド機能の購読を希望する人の傾向:自動車タイプ別
  • オンデマンド機能の購読を希望する人の傾向:国別
  • 車載機能に対する意識

オンデマンド機能への支払い意欲と需要の価格弾性

  • 対象価格帯
  • 支払い意欲と需要の価格弾性
  • オンデマンド機能と需要の価格弾性
  • 購入意欲:パワートレインのアップグレード
  • 購入意欲:EVの走行距離の延長
  • 購入意欲:コネクテッドマッピング
  • 購入意欲:音声アシスタントの機能強化
  • 購入意欲:スマートフォンアプリによるリモート機能サービス
  • 購入意欲:アプリを使った遠隔駐車サービス
  • 購入意欲:オートパイロット技術
  • 購入意欲:コネクテッドラジオ(IP対応ラジオ)
  • 購入意欲:IMAXオーディオ/シネマエクスペリエンス
  • 購入意欲:Winter Comfort Package
  • 購入意欲:ノイズリダクション技術
  • 購入意欲:オンデマンド眠気覚まし/注意力散漫
  • ドライビング機能:支払い意欲
  • 利便性:支払い意欲
  • 支払い意欲:運転支援・自動運転機能
  • 支払い意欲:オーディオ/エンタテインメント機能
  • 支払い意思:快適性
  • 支払い意欲:生産性機能
  • 支払い意欲:健康/ウェルネス機能

推奨ユーザーインターフェイス

  • オンデマンド機能を操作するための制御オプション:国別
  • オンデマンド機能を操作するための制御オプション:セグメント別
  • 音声アシスタントで好まれるブランド:国別

付録

目次
Product Code: PEB8-46

Assessing Passenger Vehicle Consumer Opinions about On-demand Features, Over-the-air Updates, Connectivity, and Payment Options

Pandemic-induced market challenges are spurring innovation and progress toward safer and more convenient solutions, particularly in Europe's connected automotive industry, where emerging use cases are shaping a new normal for consumers. Frost & Sullivan's Voice of Customer survey on in-car services and features in Europe explores customer usage of in-car services, features on demand, over-the-air updates, connected services, and payment options by vehicle segment type. The panel-based study involving 2,054 decision makers or key influencers for connected car services from 5 major European countries highlights the advantages of connected car services, including improved safety, convenience, and efficiency for drivers. Data insights from this study can help businesses make informed decisions regarding investments in developing and integrating connected car services and uncover insights into potential revenue streams in the industry.

Table of Contents

Key Findings

  • Key Objectives of this Study
  • Key Findings

Industry Overview

  • Technology Pre-requisites for On-demand Features
  • Automotive Marketplace Segmentation
  • In-car Marketplace as a Concept
  • In-car Marketplace Use Cases
  • In-car Marketplace Applications
  • Key Business Models for In-vehicle Feature on Demand Payments
  • Industry Executive Views on Features on Demand
  • Features on Demand Access Types and Delivery
  • Case Study-Mercedes Me

Research Methodology and Sample

  • Research Methodology
  • European Markets in Scope (G5)
  • Data Weighting and Aggregation
  • Respondent Profile
  • Respondent Profile-Demographics
  • Respondent Profile-Vehicle Ownership and Mileage

Customer Profiling-Current and Future Vehicles

  • Customer Preference-Powertrain
  • Current Level of Vehicle Digitalization
  • In-vehicle Connectivity Services/Functions with SIM Card
  • Willingness to Pay for Basic Internet Connectivity Package by Country
  • Willingness to Pay for Basic Internet Connectivity Package by Segment
  • Preferred Payment Method for OTA Feature Updates by Country
  • Preferred Payment Method for OTA Feature Updates by Segment
  • Preferred Payment Mode for OTA Functionality by Country
  • In-car Activities by Consumers
  • Consumers' In-car Entertainment Preferences by Country
  • Consumers' Preference for New In-car Technology
  • Importance of New Technology by Segment
  • Driver Opinions on Vehicle Subscriptions by Country

In-car Marketplace

  • Respondent Preferences-In-car Retail
  • Interest in Using Retail On-demand Services and Features by Country
  • Expected In-Vehicle Marketplaces by Country
  • Desired Products or Services in Marketplaces by Country

Features on Demand-Consumer Perspectives

  • Features on Demand-Survey Introduction
  • Interest in Purchasing the Following 25 Features on Demand
  • Willingness to Pay for New Features/Functionalities by Country
  • Consumer Sentiment Toward In-vehicle Features
  • Willingness to Pay for Different In-vehicle Features
  • Customer Sentiment about Transferring Features to a New Car
  • Interest in Purchasing Features on Demand for Next Car
  • Willingness to Pay for Features on Demand
  • Interest in Features on Demand by Country
  • Interest in Features on Demand by Vehicle Ownership
  • Interest in Features on Demand by Engine Type and Annual Mileage
  • Interest in Features on Demand by Demographics
  • Preference in Opting for Features on Demand Subscriptions by Car Segment
  • Preference in Opting for Features on Demand Subscriptions by Country
  • Perceptions About In-vehicle Functionalities

Features on Demand Willingness to Pay and Price Elasticity of Demand

  • Price Points Tested
  • Willingness to Pay and Price Elasticity of Demand
  • Features on Demand Price Elasticity of Demand
  • Interested in Purchasing-Powertrain Upgrades
  • Interested in Purchasing-Range Extension for EVs
  • Interested in Purchasing-Connected Mapping
  • Interested in Purchasing-Voice Assistant with Enhanced Capability
  • Interested in Purchasing-Remote Features Services via Smartphone App
  • Interested in Purchasing-Remote Parking Via App
  • Interested in Purchasing-Autopilot Technology
  • Interested in Purchasing-Connected Radio (IP-supported Radio)
  • Interested in Purchasing-IMAX Audio/Cinema Experience
  • Interested in Purchasing-Winter Comfort Package
  • Interested in Purchasing-Noise Reduction Technology
  • Interested in Purchasing-On-demand Driver Drowsiness/Distraction
  • Driving Features-Willingness to Pay
  • Convenience Features-Willingness to Pay
  • Willingness to Pay-Assisted/Automated Driving Features
  • Willingness to Pay-Audio/Entertainment Features
  • Willingness to Pay-Comfort
  • Willingness to Pay-Productivity Features
  • Willingness to Pay-Health/Wellness Features

Preferred User Interfaces

  • Control Options to Interact with Features on Demand by Country
  • Control Options to Interact with Features on Demand by Segment
  • Preferred Brands for Voice Assistance by Country

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer