市場調査レポート
商品コード
1205911
トレンド機会プロファイル:小売業の未来 (第2版)Trend Opportunity Profiles: Future of Retail (Second Edition) |
トレンド機会プロファイル:小売業の未来 (第2版) |
出版日: 2022年12月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
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カスタマーエクスペリエンスとショッピングプラットフォームにおける主要なトランスフォーメーションが2030年にかけての小売業の成長を実現する見通しです。
顧客エンゲージメントを高めるビジネスエコシステムを構築するため、企業は販売プラットフォームとしてのモバイルアプリや、音声認識によるショッピングサービス、AR/VR対応のオンラインストアなど、先進の顧客対応技術に投資しています。
本レポートでは、小売業の展望を調査し、採用戦略、技術利用事例、成長機会の分析などをまとめています。
Key Transformations in Customer Experience and Shopping Platforms Enabling Growth and Innovation to 2030
This series features novel business approaches and innovations in the retail space. It is a set of profiles that illustrate the trends offering holistic and interactive experiences for customers as well as convenience and benefits to retailers. To develop a business ecosystem that delivers high customer engagement, companies are investing in advanced customer interaction technologies that center on mobile apps as a platform for sales, voice-activated shopping services, and AR/VR-enabled online stores.
In consideration of the exponential growth online retail is experiencing, this study discusses generational influence on convenience over price; hence companies are adopting strategies such as delivery within 30-minutes, reserve online purchases offline, and pop-up shops.
The study covers growth opportunities in key sectors such as fast-moving consumer goods (FMCG), retail, ICT, construction, industrial, mobility, supply chain and logistics, and business and financial services. By offering exemplary use cases, this report guides companies on ways to incorporate critical trends into their business and suggests opportunities that will foster growth.