市場調査レポート
商品コード
1170514

スマート電力メーターデータ管理の世界市場:成長機会

Global Smart Electricity Meter Data Management Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
スマート電力メーターデータ管理の世界市場:成長機会
出版日: 2022年11月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のスマートメーターの普及率は、2022年初頭の40%強から、2030年には65%に増加すると予測されています。この成長により、メーターデータ管理 (MDM) ソフトウェアに対する需要が高まる見通しです。

イタリア、スウェーデン、フィンランド、デンマークなど、早くからスマートメーターを導入していた国々では、すでにメーター機器の交換が始まっています。米国、カナダ、スペイン、日本の電力会社も、10年の間にこれに続くことになる見通しです。

当レポートでは、スマート電力メーターデータ管理の市場を調査し、メーターデータ管理 (MDM) の基本機能、高度な機能。主要ソリューション、進化、ビジネスモデルの分析、市場成長への各種影響因子の分析、収益・出荷数の予測、競合情勢、成長機会の分析などをまとめています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長課題
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 戦略的必須要件トップ3の影響
  • GrowthPipelineEngine (TM) を推進する成長機会

成長機会の分析

  • 主な調査結果
  • 分析範囲
  • 地域の分類
  • スマートメーター市場の概要
  • 一次市場動向
  • 市場概要
  • エッジインテリジェンスのためのスマートメータリングデータ&アナリティクス
  • メーターデータ管理 (MDM) システムからの価値
  • MDMの進化
  • MDM:基本機能・高度な機能・主要なソリューション
  • ビジネスモデルの評価
  • 新しいビジネスモデルの出現
  • ユーティリティユースケースの主動向
  • マネージドサービス/AMI-as-a-Serviceの動向
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件・調査手法
  • 収益・出荷数の予測
  • 収益予測:地域別
  • 収益予測の分析
  • 競合力学

成長機会の領域

  • 成長機会1:サービスベースモデル
  • 成長機会2:グリッドインテリジェンス
  • 成長機会3:戦略的ITインフラによるスマートグリッドへの取り組み
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MGBD-27

Disruptive Technologies will be the Bedrock of the Next Level of Grid Intelligence and Enable Utilities to Survive the Energy Transition

The global penetration rate for smart metering is forecast to increase from just over 40% at the start of 2022 to 65% by 2030. This growth will lead to an increased demand for meter data management (MDM) software. First-generation meters largely focus on basic functions such as billing and time-of-use pricing. With the growth of decentralized energy, more renewable energy sources, electric vehicles, heat pumps, battery energy storage systems, etc., will be connected to the grid. All of this will require management for the grid to continue to function effectively. Smart meters will essentially become load management devices, and this will require more functionalities and higher per-meter revenues from MDM manufacturers.

The replacement of existing smart meters with next-generation meters will also be a priority. Countries that installed smart meters early on, like Italy, Sweden, Finland, and Denmark, have already started replacing their metering devices. Utilities in the United States, Canada, Spain, and Japan will follow suit over the course of the decade.

The study lists the countries that are the key to growth and pinpoints the factors that will drive and restrain the development of this market. It concludes by identifying the key growth opportunities emerging from this market for stakeholders and key players to leverage.

Key Issues Addressed:

  • What are the key drivers and restraints that impact the growth of the MDM market?
  • Which regions and countries offer the best prospects for growth during the forecast period?
  • What are the growth opportunities? Where do they exist for the market participants?
  • Who are the key participants in the MDM ecosystem?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Meter Data Management (MDM) Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Primary Findings
  • Scope of Analysis
  • Regional Segmentation
  • Regional Segmentation (continued)
  • Smart Meter Market at a Glance
  • Primary Market Trends
  • Market Overview
  • Smart Metering Data and Analytics for Edge Intelligence
  • Unlocking Value from a Meter Data Management System (MDMS)
  • Evolution of MDM
  • MDM-Basic, Advanced Features, and Primary Solutions
  • Business Model Assessment
  • Emergence of New Business Models
  • Primary Trends in Utility Use Cases
  • Trends in Managed Services/AMI-as-a-Service
  • Growth Drivers
  • Growth Drivers (continued)
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions and Methodology
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast Analysis (continued)
  • Competitive Dynamics
  • Competitive Dynamics (continued)
  • Competitive Dynamics (continued)
  • Competitive Dynamics (continued)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Service-based Models
  • Growth Opportunity 1: Service-based Models (continued)
  • Growth Opportunity 2: Grid Intelligence
  • Growth Opportunity 2: Grid Intelligence (continued)
  • Growth Opportunity 3: Smart Grid Initiatives with a Strategic IT Infrastructure
  • Growth Opportunity 3: Smart Grid Initiatives with a Strategic IT Infrastructure (continued)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer