表紙:SLM(ソフトウェアライセンス管理) 向けソフトウェアエンフォースメント:世界市場の分析
市場調査レポート
商品コード
1170491

SLM(ソフトウェアライセンス管理) 向けソフトウェアエンフォースメント:世界市場の分析

Software Enforcement Segment of the Software License Management Market-A Global Analysis

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 40 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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SLM(ソフトウェアライセンス管理) 向けソフトウェアエンフォースメント:世界市場の分析
出版日: 2022年11月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

企業は従来、SLMシステムを著作権侵害防止ソリューションとして販売していましたが、現在これらはビジネスモデルやユーザーエクスペリエンスのためのマネタイズソリューションとなっています。多くのベンダーが市場に参入しており、上位2社で84%超のシェアを占めています。

当レポートでは、世界のSLM(ソフトウェアライセンス管理) 向けソフトウェアエンフォースメントの市場を調査し、成長への各種影響因子の分析、収益の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の内訳、競合環境、市場シェア、成長機会の分析などをまとめています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長課題
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 戦略的必須要件トップ3の影響
  • GrowthPipelineEngine (TM) を推進する成長機会

成長機会の分析:

  • エンタイトルメント管理:ソフトウェアエンフォースメントソリューションへの関心を高める
  • 分析範囲
  • 市場参入企業
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長促進要因の分析
  • 成長抑制要因
  • 成長抑制要因の分析
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測の分析
  • 収益予測:地域別
  • 収益予測の分析:地域別
  • 収益予測の分析:最終ノート
  • 競合環境
  • 市場シェア
  • 市場シェア分析

成長機会の領域

  • 成長機会1:新興市場におけるソフトウェアエンフォースメントの新たな市場拡大の機会
  • 成長機会2:使用状況データからの洞察を活用してアップセルの機会を創出

次のステップ

目次
Product Code: K858-81

Robust Demand for SaaS Products and Intelligent Devices Creates the Need for Entitlement Management

This study covers market size, trends, competitive landscape, and growth strategies for the Software Enforcement Market within the global Software License Management (SLM) market. Software licensing enables software monetization strategies and requires license enforcement, entitlement management, and software protection.

Companies traditionally sold SLM systems as anti-piracy solutions, but today they are monetization solutions for business models and the user experience. Many vendors saturate this market, with its top 2 cornering more than 84% of the market share.

The market will experience healthy growth as publishers transition from hardware-based, homegrown, and custom-built SLM solutions and deploy software enforcement for anti-piracy and counterfeiting initiatives. Some regions, such as Asia and Latin America, lag far behind in adopting Software Enforcement for SLM solutions. Even in North America and Europe, many SaaS publishers are behind on SLM adoption, as they lack awareness of how purpose-built commercial SLM solutions can yield significant benefits and provide rapid scalability advantages over hardware-based solutions.

The study will analyze the Software Enforcement segment of the SLM market, identify emerging trends and challenges, and provide an overview of solutions and opportunities available across the global market. This study covers all the key global geographic regions, including North America and Latin America (NALA); Europe, Middle-East and Africa (EMEA); and Asia Pacific (APAC).

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Software Enforcement for the Software License Management (SLM) Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Entitlement Management Driving Interest in Software Enforcement Solutions
  • Scope of Analysis
  • Scope of Analysis (continued)
  • Scope of Analysis (continued)
  • Market Participants
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraints Analysis
  • Growth Restraints Analysis (continued)
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis by Region
  • Revenue Forecast Analysis Final Notes
  • Competitive Environment
  • Market Share
  • Market Share Analysis
  • Market Share Analysis (continued)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: New Market Expansion Opportunities for Software Enforcement in Emerging Markets
  • Growth Opportunity 1: New Market Expansion Opportunities for Software Enforcement in Emerging Markets (continued)
  • Growth Opportunity 2: Leveraging Insights from Usage Data to Create Upselling Opportunities
  • Growth Opportunity 2: Leveraging Insights from Usage Data to Create Upselling Opportunities (continued)

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