市場調査レポート
商品コード
1160808
民間機用ナセルの世界市場:成長機会Global Commercial Aircraft Nacelle Growth Opportunities |
民間機用ナセルの世界市場:成長機会 |
出版日: 2022年10月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の民間機用ナセルの市場規模は、2021年に29億米ドルに達し、COVID-19のパンデミックの影響を考慮すると、2032年までのCAGRは8.1%となると予測されています。ラインフィットが最も高い市場シェアを占めており、新規航空機の納入がその原動力となっています。
用途別では、ナローボディ機向け需要が最も高いです。地域別では、アジア太平洋を拠点とする航空会社が最も高い新機種需要を生み出しています。中国とインドでは航空旅行に対する需要が高いです。国内旅行の需要増に対応するため、両国の航空会社はナローボディ機を発注しており、ナセルメーカーにとってはラインフィットの成長機会が増加することになります。一方で、需要低迷により新規民間機の製造・納入が相次いで停止されており、それが成長機会の縮小につながっています。
当レポートでは、世界の民間機用ナセル市場の現状と展望について分析し、市場の基本構造や主な促進・抑制要因、全体的な市場規模の動向見通し (2021年~2032年)、種類別 (ラインフィット、レトロフィット、アフターマーケット) および業種別・用途別・地域別の詳細動向、主要ベンダーのプロファイルと競合情勢、今後の成長機会と課題などを調査しております。
Supplying Nacelles eVTOL Aircraft Will Create New Revenue Streams for the Nacelle Manufacturer
Frost & Sullivan's analysis of the global market for commercial aircraft nacelle provides an 11-year forecast from 2021 to 2032. The total market was worth $2.90 billion in 2021 and, considering the impact of the COVID-19 pandemic, should see a compound annual growth rate (CAGR) of 8.1% until 2032 The segments are linefit, retrofit, and aftermarket. Linefit accounted for the highest market share, and it is driven by new aircraft delivery. Demand for retrofit and aftermarket comes from aircraft fleet in service. Safran is the market leader, followed by Collins Aerospace and Spirit AeroSystems. Safran and Collins Aerospace work closely with the aircraft engine OEMs, such as GE Aviation, and Pratt and Whitney, respectively. Spirit AeroSystems provides nacelle to the Boeing commercial aircraft platform.
Demand for narrowbody is the highest. APAC-based airlines generate the highest demand for new aircraft. The demand for air travel is high in China and India. To cater to the growing demand for domestic air travel; both countries' airlines have ordered narrowbody aircraft, which will increase linefit growth opportunities for nacelle suppliers.
Due to weak demand, A380 made its last aircraft delivery in 2021, and the 747 will make its last delivery in 2022. De Havilland Canada halted the production of Dash 8, and Mitsubishi halted its SpaceJet program, which will reduce linefit growth opportunities. The United States and Europe are restructuring their aircraft fleets by replacing older aircraft with more efficient ones; this will help airlines save on fuel and maintenance costs. But for the nacelle supplier, it would mean fewer aftermarket opportunities. The Russo-Ukrainian War also dampened sales of Russian aircraft platform because of stringent sanctions posed by the western world.