表紙:Grab(グラブ)の戦略的プロファイル
市場調査レポート
商品コード
1143543

Grab(グラブ)の戦略的プロファイル

Strategic Profile of Grab

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 83 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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Grab(グラブ)の戦略的プロファイル
出版日: 2022年09月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のトレンドの一つであるGrabのスーパーアプリは、近年、東南アジアで急成長しています。Grabの出現により、デジタル化、特にモバイルインターネット、スマートフォン、キャッシュレス決済の普及が加速しています。

このスーパーアプリは、東南アジアにおける消費者の複雑な需要に対応し、同地域の零細・中小企業に大きなビジネス成長の機会を与え、乗車客やドライバーの雇用機会を創出しています。

当レポートは、東南アジアのGrabについて調査分析し、業績、最近の動向、統計と財務、プラットフォーム戦略、社会的影響、持続可能性の取り組みなどを含めた企業プロファイルや、セグメント別のGMWと収益比率、市場シェア、バリューチェーン分析などを提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • スーパーアプリ(Superapp)業界に対する上位3つの戦略的必須事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長環境

  • Grabプロファイル:主な調査結果
  • Grabプロファイル:主要なセグメントにおける主な調査結果
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

調査の背景

  • 分析範囲
  • 事業区分
  • この研究が答える主な質問

東南アジアの市場と社会動学

  • 人口統計
  • 経済
  • GDP成長率のスナップショット
  • コネクティビティ
  • 主要な東南アジア諸国のハイライト

成長機会分析:Grabプロファイル

  • 会社概要
  • 2021年の主な成果
  • 最近の開発
  • 統計・財務
  • プラットフォーム戦略
  • サービス内容
  • サービス提供のロードマップ
  • 総労働力と主要な意思決定ハブ
  • 組織構造の主要執行委員会
  • SWOT分析

Grabの社会的影響と持続可能性のハイライト

  • 2021年の社会的影響のハイライト
  • 2021年の持続可能性のハイライト

セグメント分析:配送

  • 重要な情報
  • ビジネススナップショット
  • 市場シェア
  • 主なマイルストーン
  • 地域でのプレゼンス
  • バリューチェーン分析
  • 主な動向

セグメント分析:モビリティ

  • 重要な情報
  • ビジネススナップショット
  • 市場シェア
  • 主なマイルストーン
  • 地域でのプレゼンス
  • バリューチェーン分析
  • 主な動向

セグメント分析:金融サービス

  • 重要な情報
  • ビジネススナップショット
  • 市場シェア
  • 主なマイルストーン
  • 地域でのプレゼンス
  • バリューチェーン分析
  • 主な動向

買収とパートナーシップ

  • 合併と買収
  • パートナーシップの機会

成長機会領域

  • 成長機会1:インタラクションと相乗効果を改善するスーパーアプリ
  • 成長機会2:都市化による高度なデジタル化
  • 成長機会3:東南アジアでの銀行の採用を増やすためのデジタルバンキングソリューション

付録

目次
Product Code: PD34-44

Leading Superapp Disrupts Southeast Asia through its Ecosystem Flywheel with Continuous Stakeholder Interaction and High-frequency Hyperlocal Consumer Services

This research service offers a profile of Grab in Southeast Asia with focus on Cambodia, Indonesia, Malaysia, Myanmar, the Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam. The company profile comprises achievements, recent developments, statistics and financials, platform strategy, service offerings, total workforce, decision-making hubs, the organizational structure's executive committee, social impact, and sustainability initiatives.

The study explores the company's main business segments: mobility (e.g., eHailing), delivery (e.g., parcels, food, and groceries), and financial services (e.g., digital payment solutions). Each segment covers business snapshots of the GMV and revenue ratio, market share in Southeast Asia, milestones since operations began, regional presence, value chain analysis, and trends.

Grab's superapp, which is part of a trend emerging globally, has grown rapidly in Southeast Asia in recent years. Grab's emergence has accelerated the adoption of digitalization, especially the use of mobile internet, smartphones, and cashless payments. By connecting merchants, riders (drivers), and consumers in transactions, Grab seamlessly integrates the online-to-offline (O2O) value chain and addresses the pain points of the on-demand (real-time) value chain.

The superapp addresses consumers' complex demands in Southeast Asia, creating significant business growth opportunities for micro-, small-, and medium-sized enterprises and job opportunities for riders and drivers in the region.

Most importantly, Grab's superapp disrupts traditional business processes and value chains among stakeholders in Southeast Asia. Grab has helped many traditional offline and small businesses digitize and build their online presence, especially during the pandemic. The company's digital payment solution has transformed the way residents in Southeast Asia use cash.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Super Application (Superapp) Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Grab Profile: Key Findings
  • Grab Profile: Key Findings in Major Segments
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Research Background

  • Scope of Analysis
  • Business Segmentation
  • Key Questions This Study Will Answer

Market and Social Dynamics in Southeast Asia

  • Demography
  • Economy
  • GDP Growth Snapshot
  • Connectivity
  • Top Highlights of Key Southeast Asian Countries

Growth Opportunity Analysis: Grab Profile

  • Company Overview
  • Key Achievements in 2021
  • Recent Developments
  • Statistics and Financials
  • Platform Strategy
  • Service Offerings
  • Service Offerings Roadmap
  • Total Workforce and Key Decision-making Hubs
  • Key Executive Committee of the Organizational Structure
  • Key Executive Committee of the Organizational Structure (continued)
  • SWOT Analysis

Highlights of Grab's Social Impact and Sustainability

  • Social Impact Highlights in 2021
  • Sustainability Highlights in 2021

Segment Analysis: Deliveries

  • The Deliveries Segment: Key Information
  • The Deliveries Segment: Business Snapshot
  • The Deliveries Segment: Market Share
  • The Deliveries Segment: Key Milestones
  • The Deliveries Segment: Regional Presence
  • The Deliveries Segment: Value Chain Analysis
  • The Deliveries Segment: Key Trends

Segment Analysis: Mobility

  • The Mobility Segment: Key Information
  • The Mobility Segment: Business Snapshot
  • The Mobility Segment: Market Share
  • The Mobility Segment: Key Milestones
  • The Mobility Segment: Regional Presence
  • The Mobility Segment: Value Chain Analysis
  • The Mobility Segment: Key Trends

Segment Analysis: Financial Services

  • The Financial Services Segment: Key Information
  • The Financial Services Segment: Business Snapshot
  • The Financial Services Segment: Market Share
  • The Financial Services Segment: Key Milestones
  • The Financial Services Segment: Regional Presence
  • The Financial Services Segment: Value Chain Analysis
  • The Financial Services Segment: Key Trends

Acquisitions and Partnerships

  • Mergers and Acquisitions
  • Partnership Opportunities
  • Partnership Opportunities (continued)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Superapps to Improve Interactions and Synergies
  • Growth Opportunity 1: Superapps to Improve Interactions and Synergies (continued)
  • Growth Opportunity 2: Higher Digitalization Driven by Urbanization
  • Growth Opportunity 2: Higher Digitalization Driven by Urbanization (continued)
  • Growth Opportunity 3: Digital Banking Solutions to Increase Banking Adoption in Southeast Asia
  • Growth Opportunity 3: Digital Banking Solutions to Increase Banking Adoption in Southeast Asia (continued)

Appendix

  • Table of Acronyms Used
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer