表紙:ビルディングモビリティソリューションの欧州市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1133562

ビルディングモビリティソリューションの欧州市場:成長機会

European Building Mobility Solutions Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 82 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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ビルディングモビリティソリューションの欧州市場:成長機会
出版日: 2022年09月12日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

COVID-19のパンデミックにより、建物の機能が急速に変化しました。ビルディングモビリティソリューションが重要性を増し、近い将来、建物や都市の重要な部分を形成することになります。スマートシティの注目度が高まるだけでなく、建物や都市全体のモビリティを強化し、シームレスなモビリティソリューションを提供するための技術導入が進むと予想されます。

当レポートでは、欧州のビルディングモビリティソリューション市場を調査しており、市場の概要、成長機会、戦略的考察などの包括的な情報を提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか
  • 戦略的必須事項8(TM)
  • ビルディングモビリティソリューションに対する上位3つの戦略的必須事項の影響
  • 成長機会が成長パイプラインエンジン(TM)を促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 成長促進要因
  • 成長促進要因分析
  • 成長抑制要因
  • 成長抑制要因分析

成長機会分析 - 製品動向

  • スマートエレベーター - 概要
  • スマートエレベーター - Frostの視点
  • スマートエレベーター - ケーススタディ
  • グリーンエレベーター - 概要
  • グリーンエレベーター - Frostの視点
  • ロープレス多方向エレベーター - 概要
  • ロープレス多方向エレベーター - Frostの視点
  • ロープレス多方向エレベーター - ケーススタディ
  • スマートパーキング・パーキングアプリ - 概要
  • スマートパーキング・パーキングアプリ - Frostの視点
  • スマートパーキング・パーキングアプリ - ケーススタディ
  • 自動バレーパーキングロボット - 概要
  • 自動バレーパーキングロボット - Frostの視点
  • 自動バレーパーキングロボット - ケーススタディ
  • 駐車場でのワイヤレス充電 - 概要
  • 駐車場でのワイヤレス充電 - Frostの視点

成長機会分析 - サービス動向

  • リモートメンテナンス- 概要
  • リモート監視 - Frostの視点
  • リモート監視 - ケーススタディ
  • 予知保全 - 概要
  • 予知保全 - フロストの視点
  • 予知保全 - ケーススタディ
  • 駐車料金の新しい方法 - 概要
  • 駐車料金の新しい方法 - フロストの視点
  • 群衆の異常行動分析 - 概要
  • 群衆の異常行動分析 - Frostの視点

成長機会分析 - 顧客動向

  • 住宅のホームエレベーター - 概要
  • 住宅のホームエレベーター - Frostの視点
  • 空港における群衆分析 - 概要
  • 空港における群衆分析 - Frostの視点

成長機会分析 - ビジネスモデルの動向

  • サービスとしての機器(EaaS)- 概要
  • サービスとしての機器(EaaS)- フロストの視点
  • 一括販売提供 - 概要
  • 一括販売提供 - フロストの視点

成長機会分析- 競争動向

  • 主要OEMの実績分析
  • 主なM&A

成長機会分析 - 主要国のスナップショット

  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • スペイン
  • 英国

成長機会分野

  • 成長機会1:デジタル進歩
  • 成長機会2:スマートシティ
  • 成長機会3:新たなビジネスモデル
  • 成長機会4:サステナビリティによる新たな価値創造
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PD7C-19

Technology Strategy in Digitalization and Smart Cities to Spur Advancement of Building Mobility Solutions

The COVID-19 pandemic rapidly changed how buildings function. Building mobility solutions have gained more importance and will form a crucial part of buildings and cities in the near future. Rapid employment of the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), and cloud technologies will make products smarter and revolutionize mobility in buildings. The focus will shift from offering individual products to ensuring a holistic occupant experience, with an end goal of providing comprehensive building management solutions. In addition to the increasing prominence of smart cities, it will lead to increased technology adoption to enhance mobility in buildings and the entire city to provide seamless mobility solutions.

This research service highlights market trends and growth opportunities in European building mobility solutions and covers elevators, escalators, moving walkways, smart parking, and crowd analytics solutions. Product, service, customer segment, business model, and competition trends are analyzed from various perspectives. Case studies of state-of-the-art solutions implementation demonstrate how cities and buildings transform with varying degrees of technology adoption. Snapshots of key European countries showcase market attractiveness and opportunities for building mobility solutions.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Building Mobility Solutions
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Scope of Analysis (continued)
  • Segmentation
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Growth Restraint Analysis (continued)

Growth Opportunity Analysis-Product Trends

  • Smart Elevators-Overview
  • Smart Elevators-Frost Perspective
  • Smart Elevators-Case Study
  • Green Elevators-Overview
  • Green Elevators-Frost Perspective
  • Ropeless Multidirectional Elevators-Overview
  • Ropeless Multidirectional Elevators-Frost Perspective
  • Ropeless Multidirectional Elevators-Case Study
  • Smart Parking and Parking App-Overview
  • Smart Parking and Parking App-Frost Perspective
  • Smart Parking and Parking App-Case Study
  • Smart Parking and Parking App-Case Study (continued)
  • Automated Valet Parking Robots-Overview
  • Automated Valet Parking Robots-Frost Perspective
  • Automated Valet Parking Robots-Case Study
  • Wireless Charging at Parking Spots-Overview
  • Wireless Charging at Parking Spots-Frost Perspective

Growth Opportunity Analysis-Service Trends

  • Remote Maintenance-Overview
  • Remote Monitoring-Frost Perspective
  • Remote Monitoring-Case Study
  • Predictive Maintenance-Overview
  • Predictive Maintenance-Frost Perspective
  • Predictive Maintenance-Case Study
  • New Parking Fee Methods-Overview
  • New Parking Fee Methods-Frost Perspective
  • Abnormal Crowd Behavior Analysis-Overview
  • Abnormal Crowd Behavior Analysis-Frost Perspective

Growth Opportunity Analysis-Customer Trends

  • Home Elevators in Residential Buildings-Overview
  • Home Elevators in Residential Buildings-Frost Perspective
  • Crowd Analytics in Airports-Overview
  • Crowd Analytics in Airports-Frost Perspective

Growth Opportunity Analysis-Business Model Trends

  • Equipment-as-a-Service (EaaS)-Overview
  • Equipment-as-a-Service (EaaS)-Frost Perspective
  • Bundled Offerings-Overview
  • Bundled Offerings-Frost Perspective

Growth Opportunity Analysis-Competition Trends

  • Performance Analysis of Key OEMs
  • Key M&As

Growth Opportunity Analysis-Key Country Snapshot

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • United Kingdom

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Digital Advancement
  • Growth Opportunity 1: Digital Advancement (continued)
  • Growth Opportunity 2: Smart Cities
  • Growth Opportunity 2: Smart Cities (continued)
  • Growth Opportunity 3: New Business Models
  • Growth Opportunity 3: New Business Models (continued)
  • Growth Opportunity 4: New Value Creation with Sustainability
  • Growth Opportunity 4: New Value Creation with Sustainability (continued)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer