市場調査レポート
商品コード
1130021
Tembiciの戦略的プロファイルStrategic Profile of Tembici |
Tembiciの戦略的プロファイル |
出版日: 2022年08月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ラテンアメリカでは、2010年代初頭に最初のバイクシェアリングシステムが導入されました。それ以来、地域の自転車保有台数は45,000台以上に増加しています。この産業の発展には市政府が大きな役割を果たし、多くの公共システムが市政府の管理下に置かれています。
Tembiciは、この業界の形成期にいち早くブラジルに参入し、10年以上かけて市場のリーダーになりました。18,000台以上の自転車と電動アシスト自転車を保有するTembiciは、ラテンアメリカの10都市以上に拠点を置き、バイクシェアリング事業の拡大をリードしています。
当レポートでは、同社のビジネスモデル、価値提案、パートナーエコシステムを戦略的に概観し、成長要因や短期・長期的な課題、機会についての情報を提供しています。
Today's Single Major Player in the Latin American Bikesharing Market
Latin America welcomed its first bikesharing systems in the early 2010s. Ever since, the regional fleet has grown to more than 45,000 units. City governments have played a big part in developing this industry, with many public system initiatives under their management.
Tembici was an early entrant in Brazil during the industry's formative years, and over the course of a decade, it has become the market leader. Operating an active fleet of more than 18,000 pedal and electric bikes, Tembici is at the forefront of bikesharing expansion in Latin America, with a consolidated presence in more than 10 cities across the region.
This study provides a strategic overview of the company's business model, value proposition, and partner ecosystem to understand which factors, both internal and external, are driving its success and growth. In addition, this research service explores challenges that Tembici is likely to face in the immediate future and during the long term, as well as opportunities for key stakeholders along the value chain.