表紙:Tembiciの戦略的プロファイル
市場調査レポート
商品コード
1130021

Tembiciの戦略的プロファイル

Strategic Profile of Tembici

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 67 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
Tembiciの戦略的プロファイル
出版日: 2022年08月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ラテンアメリカでは、2010年代初頭に最初のバイクシェアリングシステムが導入されました。それ以来、地域の自転車保有台数は45,000台以上に増加しています。この産業の発展には市政府が大きな役割を果たし、多くの公共システムが市政府の管理下に置かれています。

Tembiciは、この業界の形成期にいち早くブラジルに参入し、10年以上かけて市場のリーダーになりました。18,000台以上の自転車と電動アシスト自転車を保有するTembiciは、ラテンアメリカの10都市以上に拠点を置き、バイクシェアリング事業の拡大をリードしています。

当レポートでは、同社のビジネスモデル、価値提案、パートナーエコシステムを戦略的に概観し、成長要因や短期・長期的な課題、機会についての情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 上位3つの戦略的必須要件がTembiciに与える影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engineを促進

調査概要

  • 主な調査結果
  • Tembiciの成長
  • Tembiciの将来のビジネスモデル - すべての人のためのマイクロモビリティ
  • SWOT分析

調査範囲・目的・背景・調査手法

  • 調査範囲
  • 調査目的
  • この研究が答える主な質問
  • 調査の背景
  • 調査手法

ラテンアメリカのバイクシェアリングの情勢

会社概要

  • Tembiciの概要
  • 地域でのプレゼンス
  • 地域戦略
  • Tembiciのビジネスモデル
  • Tembiciの事業計画
  • 短期目標と長期ビジョン
  • 自転車シェアリング事業 - 競合シナリオ
  • 新しい都市プロセスと持続可能性への参入
  • Tembici - 主要業績評価指標
  • SWOT分析
  • 市場促進要因
  • 市場成長抑制

資金調達と成長

  • Tembiciの資金調達 - タイムライン
  • Tembiciの成長

ラテンアメリカにおけるTembiciの主な成功要因

  • 主な成功要因 - 環境要因
  • 主な成功要因 - メガ動向の影響

Tembiciのパートナーエコシステムとバリューチェーンにおける機会の概要

  • 買収
  • パートナーシップ
  • iFood Pedal - iFoodとのパートナーシップ
  • パートナーシップの機会 - 顧客基盤
  • パートナーシップの機会 - 持続可能性
  • パートナーシップの機会 - イノベーションとテクノロジー
  • パートナーシップの機会 - ビッグデータ

成長機会領域

  • Tembiciの将来のビジネスモデル - すべての人のためのマイクロモビリティ
  • 成長機会1:データソリューション
  • 成長機会2:マイクロモビリティによるビジネスの多様化
  • 成長機会3:観光への注力

結論と今後の展望

目次
Product Code: PD3B-44

Today's Single Major Player in the Latin American Bikesharing Market

Latin America welcomed its first bikesharing systems in the early 2010s. Ever since, the regional fleet has grown to more than 45,000 units. City governments have played a big part in developing this industry, with many public system initiatives under their management.

Tembici was an early entrant in Brazil during the industry's formative years, and over the course of a decade, it has become the market leader. Operating an active fleet of more than 18,000 pedal and electric bikes, Tembici is at the forefront of bikesharing expansion in Latin America, with a consolidated presence in more than 10 cities across the region.

This study provides a strategic overview of the company's business model, value proposition, and partner ecosystem to understand which factors, both internal and external, are driving its success and growth. In addition, this research service explores challenges that Tembici is likely to face in the immediate future and during the long term, as well as opportunities for key stakeholders along the value chain.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Tembici
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Research Summary

  • Key Findings
  • Tembici's Growth
  • Tembici's Future Business Model-Micromobility for All
  • SWOT Analysis

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Research Background
  • Research Methodology

Bikesharing Landscape in Latin America

  • LATAM Bikesharing Landscape

Company Overview

  • Introduction to Tembici
  • Introduction to Tembici (continued)
  • Regional Presence
  • Regional Strategy
  • Tembici's Business Model
  • Tembici's Business Model (continued)
  • Tembici's Business Plan
  • Short-term Goals versus Long-term Vision
  • Bikesharing Business-Competitive Scenario
  • Entering a New City-Process and Sustainability
  • Tembici-Key Performance Indicators
  • SWOT Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Funding and Growth

  • Funding of Tembici-Timeline
  • Tembici's Growth

Key Success Factors for Tembici in LATAM

  • Key Success Factors-Environmental Factors
  • Key Success Factors-Impact of Mega Trends

Overview of Tembici's Partner Ecosystem and Opportunities in the Value Chain

  • Acquisitions
  • Partnerships
  • Partnerships (continued)
  • iFood Pedal-Partnership with iFood
  • Partnership Opportunities-Customer Base
  • Partnership Opportunities-Sustainability
  • Partnership Opportunities-Innovation and Technology
  • Partnership Opportunities-Big Data

Growth Opportunity Universe

  • Tembici's Future Business Model-Micromobility for All
  • Growth Opportunity 1: Data Solutions
  • Growth Opportunity 1: Data Solutions (continued)
  • Growth Opportunity 2: Business Diversification through Micromobility
  • Growth Opportunity 2: Business Diversification through Micromobility (continued)
  • Growth Opportunity 3: Focus on Tourism
  • Growth Opportunity 3: Focus on Tourism (continued)

Conclusions and Future Outlook

  • Key Conclusions and Future Outlook
  • The Last Word-3 Big Predictions
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer