表紙:新しいフォームファクターがもたらす成長機会
市場調査レポート
商品コード
1125231

新しいフォームファクターがもたらす成長機会

Growth Opportunities Driven by New Form Factors

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 72 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
新しいフォームファクターがもたらす成長機会
出版日: 2022年08月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、ウェアラブル、ハプティクス、バイオメトリクスなどのエレクトロニクスの新たなフォームファクターがもたらす成長機会を調査し、技術の進化、利用事例、成長機会の領域の分析などをまとめています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になる理由
  • Strategic Imperative 8(TM)
  • 上位3つの戦略的必須要件の市場への影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を推進する成長機会

成長環境

  • 当社のメガトレンドユニバース:新しいフォームファクター
  • 主な調査結果
  • 将来の成功に不可欠な成長機会

トレンド機会分析

  • 将来のフォームファクター:分類・概要

フォームファクター:ウェアラブル

  • ウェアラブルの進化
  • フォームファクター:ウェアラブルの利用事例
  • 産業における使用事例のサマリー:ヘルスケア
  • 産業における使用事例のサマリー:スポーツ・パフォーマンス強化
  • 産業における使用事例のサマリー:政府・軍

フォームファクター:ハプティクス

  • ハプティクスの進化
  • フォームファクター:ハプティクスの利用事例
  • 産業における使用事例のサマリー:自動車
  • 産業における使用事例のサマリー:スマートデバイス
  • 産業における使用事例のサマリー:産業トレーニング・手術トレーニング・飛行シミュレーション

フォームファクター:バイオメトリクス

  • バイオメトリクスの進化
  • フォームファクター:バイオメトリクスの利用事例

フォームファクター:インプラント

  • インプラントの進化
  • フォームファクター:インプラントの利用事例

フォームファクター:ブレインコンピューターインターフェース (BCI)

  • BCIの進化
  • フォームファクター:BCIの利用事例
  • 産業における使用事例のサマリー:ヘルスケア
  • 産業における使用事例のサマリー:ニューロゲーミング
  • 産業における使用事例のサマリー:ニューロマーケティング
  • 新しいフォームファクター:可用性の程度と規制改革の程度の分析
  • 新しいフォームファクター:実現技術
  • 機会の魅力
  • トレンドの推進因子・抑制因子
  • トレンドの機会:地域的なエクスポージャー
  • 主なトレンド機会レバー
  • トレンド機会の影響・確実性分析
  • トレンド機会のディスラプション指数
  • トレンドディスラプション魅力スコア
  • トレンド機会成長指数
  • 成長魅力スコア

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:サイレントスピーチによるデバイスとのインターフェイス
  • 成長機会2:ロール可能でしわのないデバイス
  • 成長機会3:ストレッチャブルエレクトロニクス
  • 成長の重要な成功要因
  • 総論:進むべき道

付録

  • 当社のMega Trend Universe

次のステップ

目次
Product Code: PD1E-36

Emerging form Factors will Weave into Everyday Human Lives and Drive Strategic Partnerships

With electronics integrating into customers' daily lives, companies need to invest in the innovation of form and software to move beyond traditionally shaped devices and capture market share. This study explores the various innovations in form factors that companies are currently developing and are expected to develop between 2022 to 2030 to remain competitive. As human reliance on devices increases, traditional form factors will have to be updated to suit evolving consumer needs. Form factors will be the make-or-break element for the development and mass adoption of devices across different regions. Manufacturers will have to find the balance between cost and innovation to unlock optimal market potential.

The study classifies new form factors in the following 5 categories:

  • a) Wearables
  • b) Haptics
  • c) Biometrics
  • d) Implants
  • e) Brain-controlled Interfaces

The study takes a deep dive into each category, outlining its evolution and identifying key drivers, quantitative indicators, and key industry use cases. The study also identifies the growth opportunities emerging from the new form factors for market players to leverage, highlighting the elements critical for growth.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Our Mega Trend Universe: Overview
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Our Mega Trend Universe: New Form Factors
  • Key Findings
  • Growth Opportunities Critical to Future Success

Trend Opportunity Analysis

  • Future Form Factors: Classification and Overview
  • Future Form Factors: Classification and Overview (continued)

Form Factors: Wearables

  • The Evolution of Wearables
  • Form Factors: Wearables-Industry Use Cases
  • Industry Use Case Summary: Healthcare
  • Industry Use Case Summary: Sports and Enhanced Performance
  • Industry Use Case Summary: Government and Military

Form Factors: Haptics

  • The Evolution of Haptics
  • Form Factors: Haptics-Industry Use Cases
  • Industry Use Case Summary: Automotive
  • Industry Use Case Summary: Smart Devices
  • Industry Use Case Summary: Industrial Training, Surgery Training, and Flight Simulation

Form Factors: Biometrics

  • The Evolution of Biometrics
  • Form Factors: Biometrics-Industry Use Cases

Form Factors: Implants

  • The Evolution of Implants
  • Form Factors: Implants-Industry Use Cases

Form Factors: Brain-Computer Interface

  • The Evolution of BCI
  • Form Factors: BCIs-Industry Use Cases
  • Industry Use Case Summary: Healthcare
  • Industry Use Case Summary: Neurogaming
  • Industry Use Case Summary: Neuromarketing
  • New Form Factors: Degree of Availability versus Degree of Regulatory Reform Analysis
  • New Form Factors: Degree of Availability versus Degree of Regulatory Reform Analysis (continued)
  • New Form Factors: Enabling Technologies
  • Opportunity Attractiveness
  • Trend Drivers and Restraints
  • Trend Opportunity: Regional Exposure
  • Key Trend Opportunity Levers
  • Trend Opportunity Impact and Certainty Analysis
  • Trend Opportunity Impact and Certainty Analysis (continued)
  • Trend Opportunity Disruption Index
  • Trend Disruption Attractiveness Score
  • Trend Opportunity Growth Index
  • Growth Attractiveness Score

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Interfacing with Devices through Silent Speech
  • Growth Opportunity 1: Interfacing with Devices through Silent Speech (continued)
  • Growth Opportunity 2: Rollable and Creaseless Devices
  • Growth Opportunity 2: Rollable and Creaseless Devices (continued)
  • Growth Opportunity 3: Stretchable Electronics
  • Growth Opportunity 3: Stretchable Electronics (continued)
  • Critical Success Factors for Growth
  • Conclusion-The Way Forward

Appendix

  • Our Mega Trend Universe
  • Our Mega Trend Universe (continued)

Next Steps

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer