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市場調査レポート
商品コード
1795121

中国における持続可能性市場

Sustainability in China


出版日
ページ情報
英文 45 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.53円
中国における持続可能性市場
出版日: 2025年08月14日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

中国の消費者の間では持続可能性への意識が高く、60%近くが気候変動に関心を持ち、食品廃棄物やプラスチックの使用量を減らすなど、影響を与えるための行動をとっています。中国の消費者の3分の1以上が自然派であり、人工的な成分や化学物質、超加工食品に対する懸念が高まる中、自然派やオーガニックは、人間やペットに関連するさまざまな産業で主張されています。

Euromonitor Internationalの持続可能性市場レポートでは、5地域の業界リーダーから、特定の業界関連の動向、ビジネスキャンペーン、持続可能性に対する態度や期待を調査することで、業界の声を聞くことができます。レポートでは、国や製品カテゴリーにおける持続可能性の導入レベルをモニターしています。また、持続可能な製品ポートフォリオでリードしている企業やブランド、後塵を拝している企業やブランドを発見することもできます。世界の主要市場における消費者の持続可能性に対する姿勢、期待、導入の進化について知るための参考資料としてご活用いただけます。

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • 持続可能性市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

範囲

  • 図表1:持続可能性の国別調査範囲

主な調査結果

  • 図表2:持続可能性に関する国別レポート - 2025年の主な調査結果

イントロダクション

  • 図表3:中国の持続可能性市場:2024年までの産業別主要指標

消費者行動

  • 環境意識
  • 図表4:中国における消費者の持続可能性意識と行動(2020年~2025年)
  • グリーンアクション
  • 図表5:中国における消費者の環境行動(2025年)
  • グリーンラベルへの信頼
  • 図表6:中国における製品クレームに対する消費者の信頼度(2025年)
  • ショッピングの好み
  • 図表7:中国における消費者の循環型ショッピング嗜好(2025年)
  • 持続可能な消費者タイプ
  • 図表8:中国における持続可能な消費者のタイプ(2025年)
  • 図表9:ゼロウェイスター:中国最大の消費者タイプ(2025年)

市場規模と製品の普及率

  • 図表10:中国における産業別持続可能性市場規模(2020年~2024年)
  • 図表11:中国における産業別持続可能性製品の普及率(2020年~2024年)

持続可能な製品

  • 図表12:美容・パーソナルケア:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表13:乳製品と代替品:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表14:ティッシュと衛生用品:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表15:ペットケア:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表16:消費者の健康:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表17:ホームケア:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表18:調理材料と食事:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表19:主食:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表20:ソフトドリンク:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表21:スナック菓子:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表22:ホットドリンク:価格ポジショニングと一人当たり支出額、および中国における上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)

競合分析

  • 図表23:中国における持続可能性特性を持つSKUの販売上位10社(2020~2024年)
  • 図表24:中国における持続可能性製品の普及率上位10社(2020年~2024年)年

チャンスを掴む- 業界別

  • 図表25:美容・パーソナルケア:中国における持続可能性関連上位10項目の市場規模(2020~2024年)
  • 図表26:乳製品および代替品:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表27:ティッシュ・衛生用品:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表28:ペットケア:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表29:コンシューマヘルス:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表30:ホームケア:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表31:調理材料と食事:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表32:主食:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表33:ソフトドリンク:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表34:スナック菓子:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表35:ホットドリンク:中国における上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)

機会を掴む- 主要属性グループ別

  • 図表36:人工成分不使用表示:主要国における持続可能な製品の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表37:持続可能な調達に関する主張:主要国における持続可能な製品の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表38:地球に優しい主張:主要国における持続可能な製品の市場規模(2020年~2024年)
目次
Product Code: SUSCN

Sustainability awareness is strong among Chinese consumers, with nearly 60% worried about climate change and taking action to make an impact such as reducing their food waste and plastic use. Over a third of consumers in the country are categorised as naturalists, and as concerns rise surrounding artificial ingredients, chemicals, and ultra-processed foods, natural and organic lead claims across several industries, both human- and pet-related. The biggest industry, beauty and personal care, has...

Euromonitor International's Sustainability reports allows to hear the voice of the industry by exploring specific industry related trends, business campaigns, and attitudes and expectations for sustainability from industry leaders in 5 regions. Reports monitor the levels of sustainability adoption across countries and product categories. Reports also allows to discover where companies and brands lead in terms of a sustainable product portfolio and which ones are falling behind. Use it to learn more about consumers' evolving attitudes, expectations and adoption of sustainability across key global markets.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Sustainability market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

SCOPE

  • CHART 1 Sustainability Country Report Scope 2025

KEY FINDINGS

  • CHART 2 Sustainability Country Report Main Findings 2025

INTRODUCTION

  • CHART 3 Sustainability Market in China: Key Metrics by Industry 2024

CONSUMER BEHAVIOUR

  • Environmental awareness
  • CHART 4 Consumers' Sustainability Awareness and Actions in China 2020-2025
  • Green actions
  • CHART 5 Consumers' Environmental Action in China 2025
  • Trust in green labels
  • CHART 6 Consumer Trust in Product Claims in China 2025
  • Shopping preferences
  • CHART 7 Consumer Circular Shopping Preferences in China 2025
  • Sustainable consumer types
  • CHART 8 Sustainable Consumer Types in China 2025
  • CHART 9 Zero Wasters: Largest Consumer Type in China 2025

MARKET SIZE AND PRODUCT PREVALENCE

  • CHART 10 Sustainability Market Size by Industry in China 2020-2024
  • CHART 11 Sustainability Product Prevalence by Industry in China 2020-2024

SUSTAINABLE PRODUCTS

  • CHART 12 Beauty and Personal Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 13 Dairy Products and Alternatives: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 14 Tissue and Hygiene: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 15 Pet Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 16 Consumer Health: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 17 Home Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 18 Cooking Ingredients and Meals: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 19 Staple Foods: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 20 Soft Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 21 Snacks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 22 Hot Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024

COMPETITOR ANALYSIS

  • CHART 23 Top 10 Companies: Company Sales of SKUs with Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 24 Top 10 Companies: Sustainability Product Prevalence in China 2020-2024

SEIZING THE OPPORTUNITY - BY INDUSTRY

  • CHART 25 Beauty and Personal Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 26 Dairy Products and Alternatives: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 27 Tissue and Hygiene: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 28 Pet Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 29 Consumer Health: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 30 Home Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 31 Cooking Ingredients and Meals: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 32 Staple Foods: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 33 Soft Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 34 Snacks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 35 Hot Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024

SEIZING THE OPPORTUNITY - BY KEY ATTRIBUTE GROUP

  • CHART 36 No Artificial Ingredients Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
  • CHART 37 Sustainable Sourcing Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
  • CHART 38 Planet Friendly Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024