デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1678131

マレーシアの小売市場

Retail in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
マレーシアの小売市場
出版日: 2025年03月06日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアの小売の市場規模は、2021年および2022年よりは鈍化しましたが、2023年と比較して2024年の小売業経常額の伸びが若干速まっています。レビュー期間終了時点で、マレーシア人は引き続き、食料品や飲料のような必需品、または食料品以外の緊急に必要な商品を、必需品でない、または緊急に必要でないと思われる商品よりも優先して購入しました。消費者の消費に対する慎重な姿勢は、インフレ、高金利、生活費圧力に影響されています。

当レポートでは、マレーシアの小売市場について調査し、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店などのチャネル別の分析を提供するとともに、業績や直面している課題などを提供しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

動作環境

  • 非公式小売業
  • 実店舗の営業時間
  • 季節性
  • 旧正月
  • ハリラヤ・アイディルフィトリ
  • ディパバリ
  • クリスマス

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのコンビニエンスストア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者行動がより身近な買い物へと大きくシフトする中、堅調な成長を記録
  • 参入企業が急速な拡大計画に投資するにつれて、競合情勢は激化している
  • フードサービスとデジタル化はコンビニエンスストアの開発を引き続き推進している

展望と機会

  • 参入企業は積極的な拡大モードを維持しており、見通しは明るい
  • 新しい公衆衛生法案と小分けパックのトレンドがコンビニエンスストアに影響を与える
  • コンビニエンスストアは新たな店内テクノロジーを導入し、ビジネス戦略を強化

チャンネルデータ

マレーシアのディスカウント店

主なデータ結果

2024年の発展

  • 厳しいマクロ経済環境により、2024年には消費者はディスカウント店に向かう
  • D'martはブランド再構築を実施、一方Tunas Manjaは投資戦略を継続
  • ディスカウント業者に必要なガイドラインと支援メカニズム

展望と機会

  • 有力な参入企業は、フォーマットの外で開発することで制限から逃れようとしている
  • ディスカウント店は引き続き主に低所得層消費者をターゲットに
  • ディスカウント店は主要な田舎や準都市部で激しい競合に直面している

チャンネルデータ

マレーシアのハイパーマーケット

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハイパーマーケットは忙しいライフスタイルの復活から恩恵を受けるが、競合は激化
  • 大手参入企業はポートフォリオを合理化する
  • ハイパーマーケットは、消費者が生活費の高騰に対処できるよう、ラーマ・バスケット・プログラムに参加しています。

展望と機会

  • 競争力維持のため投資する事業者
  • ハイパーマーケットは、運営者のコストを削減しながら、消費者にワンストップショッピングのメリットを提供する
  • マクロバリューがジャイアントをリブランドし変革へ

チャンネルデータ

マレーシアのスーパーマーケット

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアムアウトレットと輸入プレミアム製品の提供の増加により、2024年にカテゴリーの成長が促進される
  • Jaya Grocerはマレーシアで新規店舗のオープンを通じて強力な拡大戦略を推し進めている
  • TFP Retailは、高級スーパーマーケットに投資して、この分野での存在感を高めている

展望と機会

  • スーパーマーケットは予測期間中に強力な投資を受ける
  • イオンなど大手スーパーは価格競争力維持と技術導入へ
  • 健康と持続可能性は、スーパーマーケットの戦略と消費者の需要において引き続き重視される

チャンネルデータ

マレーシアの小さな地元食料品店

主なデータ結果

2024年の発展

  • コンビニエンスストアやスーパーマーケットとの競合の激化は、地元の小規模食料品店に大きな圧力をかけている
  • 独立系伝統的食料品小売業者は経済と小売業の発展の餌食となっている
  • 地元の小規模食料品店は、より健康的な品揃え、プロモーション、最新の決済手段を活用して、店内の来店客数を増やしている

展望と機会

  • 地元の小規模食料品店は競争力を維持するために近代化する必要がある
  • 近代的な食料品小売業者の台頭にもかかわらず、アクセシビリティは依然として競争上の優位性である
  • 製品ミックスと消費者ロイヤルティの取り組みは、地元の小規模食料品店にとって明るい兆しとなる

チャンネルデータ

マレーシアの雑貨店

主なデータ結果

2024年の発展

  • マレーシアでは百貨店への投資が続く
  • Eco ShopとAEONはブランド構築の取り組みから利益を得る
  • バラエティストアは消費者獲得のためにコストパフォーマンスに優れたポジショニングを活用

展望と機会

  • 百貨店各社、店舗のリニューアルや改装で競争力強化へ
  • 低価格のポジショニングが地元消費者にアピールし、雑貨店の見通しは明るい
  • 百貨店業界にとってオムニチャネル戦略が最前線

チャンネルデータ

マレーシアのアパレルとフットウェアのスペシャリスト

主なデータ結果

2024年の発展

  • このカテゴリーはファストファッションブランドへの投資から引き続き恩恵を受けている
  • より多くの参入企業がショッピング体験の進化に期待を寄せており、新しい高級モールは高級ブランドにチャンスを提供
  • eコマースが発展し、成長し、実店舗のアパレルや靴の小売業に圧力をかけている

展望と機会

  • アパレル・靴専門店はスポーツ用品店との激しい競合に直面している
  • スポーツウェアブランドがアパレルとフットウェアの専門店に進出
  • eコマースの拡大によりオムニチャネルアプローチが促進される

チャンネルデータ

マレーシアの家電製品および電子機器のスペシャリスト

主なデータ結果

2024年の発展

  • 増加するeコマース小売業者との競合により、家電製品や電子機器の専門店の不況が明らかになっている
  • Harvey Normanは強力な拡張と開発計画の恩恵を受ける
  • スマートで持続可能な家庭生活の開発には大きな成長の可能性がある

展望と機会

  • 家電・電子機器専門店の間でオムニチャネルアプローチが勢いを増す
  • 消費者の関心を高めるエネルギー効率化の取り組みと利用しやすい支払いプラン
  • 携帯電話専門店が家電・電子機器小売業に活力を与える

チャンネルデータ

マレーシアの健康と美容の専門家

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康と美容の専門家は、健康と美容に関心の高いマレーシア人の波に乗り続けている
  • 薬局は店舗の拡大と消費者のモビリティの回復を通じて成長機会を見出している
  • Guardianは旗艦店の改装を通じて体験型ショッピング体験を発表

展望と機会

  • 健康と美容の専門家を刺激する積極的な拡大計画
  • Watson'sはプレミアムコンセプトストアのポートフォリオを構築する予定
  • 小売業者は、よりニッチな美容動向を捉えるために、健康と「韓流」の動きに注意を払う必要がある

チャンネルデータ

マレーシアのホーム製品スペシャリスト

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済状況は消費者行動に影響を与え続けている
  • Mr DIYはホームセンターや園芸用品店の好調な業績を後押し
  • Ikeaは消費者の認知度と信頼を活用して家庭用品と家具の店舗をリード

展望と機会

  • 消費者の経済的負担を軽減できる参入企業は繁栄する立場にある
  • ペットの人気が高まるにつれ、ペットショップやスーパーマーケットでブランドが拡大し、台頭している
  • Mr DIYとIkeaは開発と拡張への強力な投資を継続

チャンネルデータ

マレーシアでの直接販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • マレーシア人の間では、直接販売が販売と収入を生み出すチャネルとして人気を博している
  • 競合が激化する中、大手企業は消費者の健康とウェルネスに注力している
  • Amwayがリードしているが、カテゴリーのダイナミズムが新興企業にチャンスをもたらす

展望と機会

  • 既存および新規の参入企業がマレーシアで直接販売を推進
  • 消費者のエンゲージメントと体験を向上させるためのデジタル化の加速
  • ダイレクトセリングにおける相乗効果を生み出すコラボレーション

チャンネルデータ

マレーシアでの販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 利便性を高め、消費者の関心を高める新しい自動販売機のアイデア
  • 自動販売機は、提供内容と消費者の収入源としての面で発展
  • デジタル開発の進展に伴い、製品の提供が多様化

展望と機会

  • マレーシアの自動販売機の発展を支援するために、より多くのブランド小売店、新しい場所、低い立ち上げコストが役立つ
  • 自動販売機の厳しい規制
  • マレーシアでは予測期間中に斬新なアイデアの自動販売機の数が増加する見込み

チャンネルデータ

マレーシアの小売eコマース

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者が利便性と競争力のある価格を評価するにつれて、小売eコマースは繁栄する
  • Shopee Marketplaceは強力なマーケティングインプットでリードし、Lazada MarketplaceはAI eコマースを推進
  • 食料品のオンライン販売が急増する可能性があるが、新たな税制が電子商取引の成長軌道を脅かす

展望と機会

  • 消費者が魅力的な価格と楽しいショッピング体験を求める中、小売eコマースは勢いを増す
  • TikTok Shopは地元の売り手と買い手のエンゲージメントに重点を置いている
  • 激しい競合とAIの発展がeコマースを刺激する

チャンネルデータ

目次
Product Code: RTMY

Retail in Malaysia saw slightly faster retail current value growth in 2024, compared with 2023, albeit slower than in 2021 and 2022. At the end of the review period, Malaysians continued to prioritise purchasing essentials like food and drinks or immediate need non-grocery items over perceived non-essential or non-immediate need products. The ongoing consumer caution over spending remained informed by inflation, high interest rates and cost-of-living pressures. Constrained household budgets saw...

Euromonitor International's Retail in Malaysia report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Retail E-Commerce, Retail Offline.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Retail market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Retail in 2024: The big picture
  • Expansion plans and price competition intensify the landscape
  • Players look to technology and experiential shopping to gain a competitive edge
  • What next for retail?

OPERATING ENVIRONMENT

  • Informal retail
  • Opening hours for physical retail
  • Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2024
  • Seasonality
  • Chinese New Year
  • Hari Raya Aidilfitri
  • Deepavali
  • Christmas

MARKET DATA

  • Table 1 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2019-2024
  • Table 6 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
  • Table 7 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
  • Table 8 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 9 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 11 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
  • Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
  • Table 15 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 16 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 17 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
  • Table 20 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 22 Retail GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 23 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 24 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 25 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 26 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 27 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 28 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 29 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 30 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 31 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 32 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 33 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 34 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2024-2029
  • Table 35 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 38 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2024-2029
  • Table 39 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
  • Table 40 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 43 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 44 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
  • Table 45 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 46 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
  • Table 47 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
  • Table 48 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 49 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 50 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
  • Table 51 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 52 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
  • Table 53 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 2 Research Sources

CONVENIENCE RETAILERS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strong growth performance amid significant shift in consumer behaviour towards closer proximity shopping
  • The competitive landscape intensifies as players invest in rapid expansion plans
  • Foodservice and digitalisation continue to push the development of convenience retailers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook as players remain in aggressive expansion mode
  • New public health bill and small packs trend to impact convenience retailers
  • Convenience retailers to incorporate new in-store technology to strengthen business strategies

CHANNEL DATA

  • Table 54 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 55 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 59 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 60 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 61 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 62 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 63 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2024-2029
  • Table 64 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029

DISCOUNTERS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Challenging macroeconomic environment drives consumers towards discounters in 2024
  • D'mart undergoes rebranding exercise while Tunas Manja continues investment strategy
  • Guidelines and support mechanisms needed for discounters

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Leading players look to escape limitations by developing outside the format
  • Discounters to continue to target mainly lower-income consumers
  • Discounters face strong competition in key rural and semi-urban locations

CHANNEL DATA

  • Table 65 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 66 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 67 Discounters GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 68 Discounters GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 69 Discounters LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 70 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 71 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

HYPERMARKETS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hypermarkets benefit from the return to busy lifestyles but the competition intensifies
  • Leading players rationalise their portfolios
  • Hypermarkets participate in Rahmah Basket programme to help consumers cope with high living costs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Operators to invest to remain competitive
  • Hypermarkets to push one-stop shopping benefits to consumers while lowering costs for operators
  • Macrovalue to rebrand and transform Giant

CHANNEL DATA

  • Table 72 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 73 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 74 Hypermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 75 Hypermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 76 Hypermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 77 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 78 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

SUPERMARKETS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Higher number of premium outlets and imported premium product offers boost category growth in 2024
  • Jaya Grocer follows strong expansion strategy in Malaysia through new outlet openings
  • TFP Retail invests in its stable of premium supermarkets to grow its presence in the category

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Supermarkets to enjoy strong investment in the forecast period
  • AEON and other top supermarkets to maintain price competitiveness and embrace technologies
  • Health and sustainability to continue to gain weight in supermarket strategies and consumer demand

CHANNEL DATA

  • Table 79 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 80 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 81 Supermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 82 Supermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 83 Supermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 84 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 85 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

SMALL LOCAL GROCERS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising competition from convenience retailers and supermarkets exerts strong pressure on small local grocers
  • Independent traditional grocery retailers are prey to economic and retailing developments
  • Small local grocers use healthier selections, promotions and modern payment opportunities to increase in-store traffic flows

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Small local grocers need to modernise to remain competitive
  • Accessibility remains a competitive advantage despite the rise of modern grocery retailers
  • Product mixes and consumer loyalty initiatives offer bright spots for small local grocers

CHANNEL DATA

  • Table 86 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 87 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 88 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 89 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 90 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 91 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 92 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

GENERAL MERCHANDISE STORES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Department stores continue to see investment in Malaysia
  • Eco Shop and AEON benefit from brand-building initiatives
  • Variety stores leverage value for money positioning to win over consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Department stores players to revamp and refurbish outlets to strengthen their competitiveness
  • Positive outlook for variety stores as their lower-price positioning appeals to local consumers
  • Omnichannel strategies to the fore for department stores players

CHANNEL DATA

  • Table 93 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 94 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 95 Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2019-2024
  • Table 96 Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 97 General Merchandise Stores GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 98 General Merchandise Stores GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 99 General Merchandise Stores LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 100 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 101 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 102 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2024-2029
  • Table 103 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2024-2029

APPAREL AND FOOTWEAR SPECIALISTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The category continues to benefit from investments in fast fashion brands
  • More players bank on evolving the shopping experience while new upscale malls offer opportunities for luxury brands
  • E-commerce develops and grows to exert pressure on physical apparel and footwear retailing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Apparel and footwear specialists face strong competition from sports goods stores
  • Sportswear brands to expand within apparel and footwear specialists
  • E-commerce expansion encourages omnichannel approach

CHANNEL DATA

  • Table 104 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 105 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 106 Apparel and Footwear Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 107 Apparel and Footwear Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 108 Apparel and Footwear Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 109 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 110 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

APPLIANCES AND ELECTRONICS SPECIALISTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Competition from a rising number of e-commerce retailers informs the downturn in appliances and electronics specialists
  • Harvey Norman benefits from strong expansion and development plans
  • Strong growth potential lies in the development of smart and sustainable home living

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Omnichannel approach to gain momentum among appliances and electronics specialists
  • Energy-efficiency initiatives and accessible payment plans to pique the interest of consumers
  • Mobile phone specialists to add dynamism to appliances and electronics retailing

CHANNEL DATA

  • Table 111 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 112 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 113 Appliances and Electronics Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 114 Appliances and Electronics Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 115 Appliances and Electronics Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 116 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 117 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Health and beauty specialists continue to ride the wave of health- and beauty-conscious Malaysians
  • Pharmacies see growth opportunities through outlet expansion and renewed consumer mobility
  • Guardian unveils experiential shopping experience through the redesign of its flagship store

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Aggressive expansion plans to fuel health and beauty specialists
  • Watson's is set to build its premium concept stores portfolio
  • Retailers need to heed health and "Korean wave" movements to tap into more niche beauty trends

CHANNEL DATA

  • Table 118 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 119 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 120 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2019-2024
  • Table 121 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 122 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 123 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 124 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 125 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 126 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 127 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2024-2029
  • Table 128 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029

HOME PRODUCTS SPECIALISTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The economic situation continues to shape consumer behaviour
  • Mr DIY pushes the strong performance of home improvement and gardening stores
  • Ikea leverages consumer recognition and trust to lead homewares and home furnishing stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Players able to ease the financial burden on consumers are well placed to prosper
  • Expanding and emerging brands in pet shops and superstores as pets gain popularity
  • Mr DIY and Ikea to continue to see strong investments in development and expansion

CHANNEL DATA

  • Table 129 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 130 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 131 Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2019-2024
  • Table 132 Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 133 Home Products Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 134 Home Products Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 135 Home Products Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 136 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 137 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 138 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2024-2029
  • Table 139 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029

DIRECT SELLING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Direct selling enjoys popularity as a sales and income generating channel among Malaysians
  • Major players focus on consumer health and wellness while the competition intensifies
  • Amway leads but category dynamism offers opportunities for emerging players

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Existing and new players to push direct selling in Malaysia
  • Accelerated digitalisation to improve consumer engagement and experience
  • Collaboration to create synergies in direct selling

CHANNEL DATA

  • Table 140 Direct Selling by Product: Value 2019-2024
  • Table 141 Direct Selling by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 142 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 143 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 144 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2024-2029
  • Table 145 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029

VENDING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • New vending ideas to enhance convenience and pique consumer interest
  • Vending develops in terms of offer and as a consumer income option
  • Product offer diversifies amid growing digital development

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More branded retailers, new locations and low start-up costs to help develop vending in Malaysia
  • Strong regulation of vending
  • Malaysia to see growing number of vending machines with novel ideas in the forecast period

CHANNEL DATA

  • Table 146 Vending by Product: Value 2019-2024
  • Table 147 Vending by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 148 Vending GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 149 Vending GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 150 Vending Forecasts by Product: Value 2024-2029
  • Table 151 Vending Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029

RETAIL E-COMMERCE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Retail e-commerce prospers as consumers appreciate convenience and competitive pricing
  • Shopee Marketplace leads with strong marketing input while Lazada Marketplace fosters AI e-commerce
  • Groceries could take off online but a new tax threatens e-commerce's growth trajectory

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Retail e-commerce to gain momentum as consumers seek attractive prices and exciting shopping experiences
  • TikTok Shop focuses on engaging local sellers and shoppers
  • Intense competition and AI developments to spur e-commerce

CHANNEL DATA

  • Table 152 Retail E-Commerce by Channel: Value 2019-2024
  • Table 153 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 154 Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
  • Table 155 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 156 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 157 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 158 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2024-2029
  • Table 159 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 160 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
  • Table 161 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029