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市場調査レポート
商品コード
1795125

インドの持続可能性市場

Sustainability in India


出版日
ページ情報
英文 42 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.53円
インドの持続可能性市場
出版日: 2025年08月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 42 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

インドでは持続可能な生活習慣が根強く残っており、約半数の消費者がリサイクルを行い、食品廃棄物やプラスチックの使用を減らしています。さらに、70%近くの消費者が、日々の行動を通じて世界を変えることができると感じています。かなりの数の消費者が自然派です。ベジタリアンと自然派の主張は、デジタル棚でのシェアが高く、様々な業界で価格上昇を促し、価値ある販売を支えています。特に自然派商品は幅広い訴求力があり、一人当たりの消費額も高いです。

Euromonitor Internationalの持続可能性レポートでは、5地域の業界リーダーから、特定の業界関連動向、ビジネスキャンペーン、持続可能性に対する姿勢や期待を調査することで、業界の声を聞くことができます。レポートでは、国や製品カテゴリーにおける持続可能性の導入レベルをモニターしています。また、持続可能な製品ポートフォリオでリードしている企業やブランド、後塵を拝している企業やブランドを発見することもできます。世界の主要市場における消費者の持続可能性に対する姿勢、期待、導入の進化について知るための参考資料としてご活用いただけます。

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • 持続可能性市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

範囲

  • 図表1:持続可能性国別調査範囲

主な調査結果

  • 図表2:持続可能性に関する国別レポート(2025年)の主な調査結果

イントロダクション

  • 図表3:インドの持続可能性市場:2024年までの業界別主要指標

消費者行動

  • 環境意識
  • 図表4:インドにおける消費者の持続可能性意識と行動(2020年~2025年)
  • グリーンアクション
  • 図表5:インドにおける消費者の環境行動(2025年)
  • グリーンラベルへの信頼
  • 図表6:インドにおける製品クレームに対する消費者の信頼度(2025年)
  • ショッピングの好み
  • 図表7:インドにおける消費者の循環型ショッピング嗜好(2025年)
  • 持続可能な消費者タイプ
  • 図表8:インドにおける持続可能な消費者のタイプ(2025年)
  • 図表9:ゼロウェイスター:インド最大の消費者タイプ(2025年)

市場規模と製品の普及率

  • 図表10:インドにおける産業別持続可能性市場規模(2020年~2024年)
  • 図表11:インドにおける産業別持続可能性製品の普及率(2020年~2024年)

持続可能な製品

  • 図表12:調理材料と食事:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表13:乳製品と代替品:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表14:スナック菓子:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表15:美容・パーソナルケア:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表16:ホットドリンク:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表17:主食:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表18:ソフトドリンク:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表19:消費者の健康:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表20:ホームケア:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表21:ペットケア:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)
  • 図表22:ティッシュと衛生用品:価格ポジショニングと一人当たり支出額、およびインドにおける上位10の持続可能性特性を備えたSKUの製品普及率(2024年)

競合分析

  • 図表23:インドにおける持続可能性特性を持つSKUの販売上位10社(2020~2024年)
  • 図表24:インドにおける持続可能性製品の普及率上位10社(2020年~2024年)

チャンスを掴む- 業界別

  • 図表25:調理材料と食事:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表26:乳製品および代替品:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表27:スナック菓子:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表28:美容・パーソナルケア:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020~2024年)
  • 図表29:ホットドリンク:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表30:主食:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表31:ソフトドリンク:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表32:消費者の健康:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表33:ホームケア:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020~2024年)
  • 図表34:ペットケア:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表35:ティッシュと衛生用品:インドにおける上位10の持続可能性特性の市場規模(2020年~2024年)

機会を掴む- 主要属性グループ別

  • 図表36:人工成分不使用表示:主要国における持続可能な製品の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表37:ダイエットに関する主張:主要国における持続可能な製品の市場規模(2020年~2024年)
  • 図表38:持続可能な調達に関する主張:主要国における持続可能な製品の市場規模(2020年~2024年)
目次
Product Code: SUSIN

Sustainable practices remain strong in India, with around half of consumers recycling and reducing food waste and plastic use. Furthermore, nearly 70% of consumers feel they can make a difference to the world through everyday actions. A significant number of consumers are naturalists. Vegetarian and natural claims have greater shares of digital shelf and drive higher prices across various industries, supporting value sales. Natural products, especially, have wide appeal and strong spend per capi...

Euromonitor International's Sustainability reports allows to hear the voice of the industry by exploring specific industry related trends, business campaigns, and attitudes and expectations for sustainability from industry leaders in 5 regions. Reports monitor the levels of sustainability adoption across countries and product categories. Reports also allows to discover where companies and brands lead in terms of a sustainable product portfolio and which ones are falling behind. Use it to learn more about consumers' evolving attitudes, expectations and adoption of sustainability across key global markets.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Sustainability market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

SCOPE

  • CHART 1 Sustainability Country Report Scope 2025

KEY FINDINGS

  • CHART 2 Sustainability Country Report Main Findings 2025

INTRODUCTION

  • CHART 3 Sustainability Market in India: Key Metrics by Industry 2024

CONSUMER BEHAVIOUR

  • Environmental awareness
  • CHART 4 Consumers' Sustainability Awareness and Actions in India 2020-2025
  • Green actions
  • CHART 5 Consumers' Environmental Action in India 2025
  • Trust in green labels
  • CHART 6 Consumer Trust in Product Claims in India 2025
  • Shopping preferences
  • CHART 7 Consumer Circular Shopping Preferences in India 2025
  • Sustainable consumer types
  • CHART 8 Sustainable Consumer Types in India 2025
  • CHART 9 Zero Wasters: Largest Consumer Type in India 2025

MARKET SIZE AND PRODUCT PREVALENCE

  • CHART 10 Sustainability Market Size By Industry in India 2020-2024
  • CHART 11 Sustainability Product Prevalence by Industry in India 2020-2024

SUSTAINABLE PRODUCTS

  • CHART 12 Cooking Ingredients and Meals: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 13 Dairy Products and Alternatives: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 14 Snacks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 15 Beauty and Personal Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 16 Hot Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 17 Staple Foods: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 18 Soft Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 19 Consumer Health: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 20 Home Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 21 Pet Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024
  • CHART 22 Tissue and Hygiene: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in India 2024

COMPETITOR ANALYSIS

  • CHART 23 Top 10 Companies: Company Sales of SKUs with Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 24 Top 10 Companies: Sustainability Product Prevalence in India 2020-2024

SEIZING THE OPPORTUNITY - BY INDUSTRY

  • CHART 25 Cooking Ingredients and Meals: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 26 Dairy Products and Alternatives: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 27 Snacks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 28 Beauty and Personal Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 29 Hot Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 30 Staple Foods: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 31 Soft Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 32 Consumer Health: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 33 Home Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 34 Pet Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024
  • CHART 35 Tissue and Hygiene: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in India 2020-2024

SEIZING THE OPPORTUNITY - BY KEY ATTRIBUTE GROUP

  • CHART 36 No Artificial Ingredients Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
  • CHART 37 Diets Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
  • CHART 38 Sustainable Sourcing Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024