市場調査レポート
商品コード
1120709
北米のSVOD予測North America SVOD Forecasts |
北米のSVOD予測 |
出版日: 2022年08月30日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 44 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
米国のSVOD収益は、世界で最も成熟した市場を持つにもかかわらず、2021年の430億米ドルから2024年には560億米ドルへと、140億米ドルも成長する見通しです。しかし、2024年から2027年にかけては、Disney+やNetflixなどの大手企業による価格競争や、新しいAVOD-SVODハイブリッド層により、成長はほぼ横ばいになると予測されています。
Netflixは、SVODの収益の勝者であり続ける見通しですが、2023年からのARPUの低下により、2022年から2027年の間にSVODの収益で14億米ドルを失うと予想されます。2023年以降、NetflixはAVODの収益により、SVODの収入減を取り戻す以上となる見込みです。
当レポートでは、北米のSVODについて調査し、カナダと米国の詳細な国別分析、2010年から2027年までの各年の世帯普及率、SVOD加入者、映画・テレビエピソードの収益別データ、国別およびプラットフォーム別予測などを掲載しています。
2か国にわたる21のプラットフォーム予測
国 | SVODオペレーター | SVODプラットフォーム |
カナダ | 8 | Netflix、Amazon Prime Video、CraveTV、Illico、Paramount+、Disney+、Apple TV+、Stack TV |
米国 | 13 | Netflix、Amazon Prime Video、Hulu、HBO Max、Showtime、Paramount+、Starz、Sling TV、Hulu Live、YouTube TV、Disney+、Apple TV+、 Peacock |
Despite having the world's most mature market, US SVOD revenues will grow by $14 billion from $43 billion in 2021 to $56 billion in 2024. However, growth will be nearly flat from 2024 to 2027 due to price competition and new hybrid AVOD-SVOD tiers from major players such as Disney+ and Netflix.
Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research, said: "Netflix will remain the SVOD revenue winner. However, the platform will lose $1.4 billion in SVOD revenues between 2022 and 2027 due to lower ARPUs from 2023. Netflix will more than recoup these SVOD revenue losses with AVOD sales from 2023."
Netflix will have 63 million subscribers by 2027 - down by 4 million on 2021. Hulu, Disney+, HBO and Paramount+ will each boast 40-50 million subscribers by 2027. Some consolidation - mergers and closures - is likely.
Forecasts for the following 21 platforms across 2 countries:
Country | SVOD ops | SVOD Platforms |
Canada | 8 | Netflix; Amazon Prime Video; CraveTV; Illico; Paramount+; Disney+; Apple TV+; Stack TV |
USA | 13 | Netflix; Amazon Prime Video; Hulu; HBO Max; Showtime; Paramount+; Starz; Sling TV; Hulu Live; YouTube TV; Disney+; Apple TV+; Peacock |