表紙:前立腺肥大症の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1140745

前立腺肥大症の世界市場-2022-2029

Global Benign Prostate Hyperplasia (BPH) Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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前立腺肥大症の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

市場力学

高齢者人口の増加が市場成長の原動力

前立腺肥大症(BPH)は、高齢男性の間で高まる健康への懸念としてより一般的に認識されるようになっています。この問題の大きさは、高齢男性の増加に伴い、今後数年間で倍増することが予測されています。世界の老年人口は著しく増加しています。ここ数年、米国では高齢者人口が増加しています。例えば、2020年にはアメリカの人口の約16.9%が65歳以上となり、2050年には22%に達すると予想されています。また、米国の出生率はここ20年来低下しています。米国では、カリフォルニア州とフロリダ州が圧倒的に多いです。世界保健機関(WHO)の推計によると、2030年には6人に1人が60歳以上の高齢者になると予想されています。60歳以上の人口に占める割合は、2020年の10億人から14億人に増加します。2050年には、世界の60歳以上人口は倍増します。80歳以上の高齢者人口は、2020年から2050年にかけて3倍の4億2,600万人に達すると予想されます。60歳までに男性の約半数が病理組織学的なBPHを発症し、85歳までに90%が発症するといわれています。BPHの兆候は、世界で3,000万人の男性、米国では1,400万人の男性が罹患しています。

その他、前立腺がんやその他の泌尿器科疾患に対する意識の高まりや、世界の前立腺肥大症患者数の増加も需要開拓の要因となっています。

しかし、前立腺肥大症治療薬に伴う副作用が市場の成長を妨げています。前立腺肥大症の治療には薬物療法と手術療法がありますが、どちらも重大な副作用があります。BPHの治療には、α遮断薬、5-ARI(5α還元酵素阻害薬)、その他の薬剤群が広く使用されています。めまい、起立性低血圧、逆行性射精、鼻炎などは、いずれもα遮断薬の代表的な副作用です。めまいや起立性低血圧は高齢者に多く、転倒や骨折などの重大な問題につながります。薬剤の使用に伴う合併症は、予測期間中、世界市場の成長を抑制すると予想される重要な要因です。

地理的浸透度

予測期間中、北米が支配的な地域となっています。

本調査では、地域別に、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカなどの世界市場における前立腺肥大症(BPH)市場を分析しています。

2021年の世界の前立腺肥大症(BPH)市場では、北米が圧倒的な地位を占めています。北米では、米国が予測期間中にかなりの成長を表すと予想されます。BPHおよびその他の関連する下部尿路症状の高い有病率。過去10年間の複数の研究により、米国では45歳から80歳の多数の男性が下部尿路症状に苦しんでおり、その大部分がBPH症状を経験していることが明らかになっており、その結果、前立腺肥大症(BPH)市場が巨大なものとなっています。さらに、米国は予測期間中に金額ベースで大きな成長を示すと予想されています。研究開発および先進的な製品開発への多額の投資が、地域別市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋地域の前立腺肥大症(BPH)市場は、特にインドと中国における人口の多さを背景に、予測期間中に急成長が見込まれます。また、医療費の増加やさまざまな泌尿器科疾患の有病率の急増が、アジア太平洋地域の前立腺肥大症(BPH)市場の成長を増大させると予測されます。

競合情勢

前立腺肥大症(BPH)市場は、大手医療企業の存在により、非常に競争が激しい市場です。世界市場の成長に貢献している主要企業は、Endo International plc、KARL STORZ GMBH &CO.KG、Lumenis、Olympus Corporation、Urologix Inc、Boston Scientific Corporation、Coloplast A/S、 Lisa Laser、 Medifocus Inc、 Neotract Incなどです。大手企業は、前立腺肥大症(BPH)市場の世界の成長のために、新製品の発売や拡大戦略を採用しています。2020年12月、Endo International plcは、コマーシャルステージのバイオ医薬品会社であるBioSpecifics Technologies Corp.を1株当たり88.50ドルで全額現金取引により買収しました。この買収により、同社は調整後EBITDAとXIAFLEXおよびQwoの両製品の収益性プロファイルを拡大しました。この2つの製品は、最も耐久性があり、差別化された製品であり、長期的に大きな成長が期待できるものです。2021年8月、ストライド・ファーマは、米国のEndo International plc(エンド社)の武器を2400万米ドルで買収しました。この買収により、同社はEndo International plcから20品目の新規商材を取得しました。この買収により、ストライド・ファーマは米国のポートフォリオを倍増させ、四半期ごとに5~6種類の新製品を発売する可能性があります。2022年8月、テレフレックスは、バーチャルリアリティシミュレーションによるトレーニングの向上を目的としたFundamental VRとのコラボレーションを発表しました。このコラボレーションを通じて、前立腺肥大症(BPH)治療技術である同社のウロリフト2システムの効果的な使用を加速させるVRトレーニングプラットフォームとテレフレックス。

COVID-19の影響。世界の前立腺肥大症(BPH)市場にネガティブな影響を与えます。

COVID-19の流行は、BPH治療産業に大きな影響を及ぼすと予測されます。COVID-19による医療システムへの負担が軽減されるまで、良性病変の選択的手術は延期するよう勧告されたため、病院はCOVID-19の発生が増加する可能性に対処するためのサービスに対する多大な必要性に直面します。TURP、HoLEP、ThuLEP、PVPなどの外科手術は、結果として延期せざるを得ませんでした。

世界の前立腺肥大症(BPH)市場レポートでは、約61の市場データ表、52の図、170ページへのアクセスを提供します。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 薬物タイプ別市場内訳
  • 手術別市場内訳
  • エンドユーザー別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • 老年人口の増加
      • 前立腺癌やその他の泌尿器科疾患に対する認知度の向上
    • 抑制要因
      • 阻害要因:前立腺肥大症治療薬別副作用
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • PEST分析
  • プライシング分析
  • 法規制分析
  • 保険償還分析
  • アンメットニーズ
  • 特許動向

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、あるいは将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 薬剤タイプ別

  • αブロッカー
  • 5-αリダクターゼ阻害剤

第8章 手術別

  • タープ
  • TUMT
  • TUNA
  • その他

第9章 エンドユーザー別

  • 病院
  • 在宅医療
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Endo International plc
    • 企業概要
    • 薬物タイプのポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • KARL STORZ GMBH & CO.KG.
  • Lumenis
  • Olympus Corporation
  • Urologix Inc.
  • Boston Scientific Corporation
  • Coloplast A/S
  • Lisa Laser
  • Medifocus Inc.
  • Neotract Inc.(LIST NOT EXHAUSTIVE)

第13章 重要考察

第14章 DataM

目次
Product Code: DMPH3158

Market Overview

Benign Prostate Hyperplasia (BPH) Market was valued at USD XX million in 2021. It is forecasted to reach USD XX million by 2029, growing at a CAGR of 6 % during the forecast period (2022-2029).

BPH (benign prostatic hyperplasia) is a urological disease marked by the non-cancerous proliferation of prostate gland cells. The gland enlarges due to this disease, rubbing against the urethra and limiting urine flow. Ageing, hormonal imbalances, and irregular cell growth are also related to this disease. BPH is characterized by excessive urination, trouble starting urine, a poor urinary tract, and the inability to drain the urinary bladder. Men with mild to moderate BPH are currently treated with drugs. The growth in the male geriatric population is driving the global benign prostatic hyperplasia therapeutics industry.

Market Dynamics: The rise in geriatric population drives market growth

BPH (benign prostatic hyperplasia) is becoming more commonly recognized as a growing health concern among elderly men. The magnitude of the problem is predicted to multiply in the coming years as the number of elderly men increases. The global geriatric population is growing significantly. In the past few years, the aging population of the United States increasing. For instance, in 2020, about 16.9 percent of the American population was 65 years old or over, which is expected to reach 22 percent by 2050. In addition birth rate in the United States has been falling over the last 20 years. California and Florida are the dominant states in the United States. According to World Health Organization's estimated data, by 2030, 1 in 6 people will be aged 60 years or above. The share of the population aged 60 years and over will increase from 1 billion in 2020 to 1.4 billion. By 2050, the world's population of people aged 60 years and older will double. The aging population above 80 or older is expected to triple between 2020 and 2050 to reach 426 million. By the age of 60, nearly half of men have histopathologic BPH, and by the age of 85, 90% of men have it. BPH signs affect 30 million men globally and 14 million men in the United States.

Other factors driving demand development include increased awareness of prostate cancer and other urological diseases and a rise in the number of patients with benign prostatic hyperplasia worldwide.

However, the side effects associated with BPH medications hamper the market growth. Although both medications and surgery can be used to treat BPH, both have serious side effects. Alpha-blockers, 5-ARIs (5-alpha reductase inhibitors), and other drug groups are widely used to treat BPH. Dizziness, orthostatic hypotension, retrograde ejaculation, and rhinitis are all typical side effects of alpha-blockers. Dizziness and orthostatic hypotension are most frequent in the elderly, leading to severe problems such as falls and fractures. The complications associated with the use of drugs are a key factor expected to curtail the growth of the global market over the forecast period.

Market Segmentation: TURP segment is projected to be the dominant segment in the market during the forecast period.

The global benign prostate hyperplasia (BPH) is segmented based on surgery, which includes TURP, TUMT, TUNA and Others.

TURP held the dominant position in the global market during the forecast period owing to the surge in TURP surgery globally. Prostate transurethral resection is a urological technique used to treat benign prostatic hyperplasia (BPH). It includes visualizing the prostate through the urethra and cutting tissue with electrocautery or sharp dissection. As a result, the demand is expected to increase as TURP becomes more common. Moreover, the TURP is expected to project a considerable CAGR during the forecast period.

Benign prostate hyperplasia (BPH) is segmented based on end-user, which includes hospitals, home care and others.

The homecare segment held a significant market share in the forecast period. The majority of patients are given drugs instead of surgery. Patients should continue taking their medications for a few weeks after surgery. As a result, the market is driven by home treatment compared to hospital services. Moreover, the demand is expected to increase with a rising preference for home care settings. Therefore, home care is expected to project a considerable CAGR during the forecast period.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period.

Based on geography, the study analyzes the Benign Prostate Hyperplasia (BPH) market in the global market, including North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and the Middle East & Africa.

North America held a dominant position in the global benign prostate hyperplasia (BPH) market in 2021. In North America, the U.S. is expected to represent considerable growth during the forecast period. High prevalence of BPH and other associated lower urinary tract symptoms. Several studies over the past decade have shown that a large number of men in the U.S. aged 45 to 80 suffer from lower urinary tract symptoms, with the bulk of them experiencing BPH symptoms, which results in a huge market for benign prostate hyperplasia (BPH). Moreover, the United States is expected to represent significant growth in terms of value during the forecast period. Significant investment in R&D and advanced product development is expected to propel regional market growth.

The benign prostate hyperplasia (BPH) market for the Asia Pacific is expected to observe rapid growth over the forecast period, backed by the large population base, especially in India and China. Moreover, the rise in health care expenditure and the rapidly increasing prevalence of various urologic diseases are expected to augment the growth of the Asia Pacific Benign Prostate Hyperplasia (BPH) market.

Competitive Landscape:

The benign prostate hyperplasia (BPH) market is highly competitive, owing to the presence of big medical companies. The key players which are contributing to the growth of the global market include Endo International plc, KARL STORZ GMBH & CO.KG, Lumenis, Olympus Corporation., Urologix Inc., Boston Scientific Corporation, Coloplast A/S, Lisa Laser, Medifocus Inc, Neotract Inc, among others. The major players are adopting new product launches and expansion strategies for global growth in the benign prostate hyperplasia (BPH) market. In December 2020, Endo International plc acquired BioSpecifics Technologies Corp., a commercial-stage biopharmaceutical company, for $88.50 per share in an all-cash transaction. Through this acquisition, the company expanded its adjusted EBITDA and the profitability profile of both XIAFLEX and Qwo. These two products are the most durable and differentiated products with significant long-term growth potential. In August 2021, Strides Pharma acquired arms of Endo International plc (Endo) in the U.S. for $24 million. Through this acquisition, the company acquired 20 new commercial products from Endo International plc. Through this acquisition, Strides Pharma doubled its U.S. portfolio, potentially launching 5-6 new products each quarter. In August 2022, Teleflex announced a collaboration with Fundamental VR to improve training through virtual reality simulation. Through this collaboration Teleflex with a VR training platform to accelerate the effective use of the company's UroLift 2 system, a technology for treating benign prostatic hyperplasia (BPH).

COVID-19 Impact: Negative impact on the global benign prostate hyperplasia (BPH) market.

The COVID-19 epidemic is projected to have a major effect on the BPH care industry. Elective surgeries with benign pathology were advised to be deferred until the burden on the medical system from COVID-19 lessened, so hospitals will face a tremendous need for services to tackle a potential rise in COVID-19 incidents. Surgical operations such as TURP, HoLEP, ThuLEP, and PVP had to be delayed as a result.

The global benign prostate hyperplasia (BPH) market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 52 figures and 170 pages

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Drug Type
  • 3.2. Market Snippet by Surgery
  • 3.3. Market Snippet by End User
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rise in Geriatric Population
      • 4.1.1.2. Increasing awareness of prostate cancer and other urological diseases
    • 4.1.2. Restraints:
      • 4.1.2.1. Side-effects associated with BPH medications
    • 4.1.3. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Value Chain Analysis
  • 5.4. PEST Analysis
  • 5.5. Pricing Analysis
  • 5.6. Regulatory Analysis
  • 5.7. Reimbursement Analysis
  • 5.8. Unmet Needs
  • 5.9. Patent Trends

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Drug Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type Segment
  • 7.3. Market Attractiveness Index, By Drug Type Segment
    • 7.3.1. Alpha Blocker*
      • 7.3.1.1. Introduction
      • 7.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 7.3.2. 5-Alpha Reductase Inhibitors

8. By Surgery

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Surgery Segment
  • 8.3. Market Attractiveness Index, By Surgery Segment
    • 8.3.1. TURP*
      • 8.3.1.1. Introduction
      • 8.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 8.3.2. TUMT
    • 8.3.3. TUNA
    • 8.3.4. Others

9. By End User

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User Segment
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By End User Segment
    • 9.3.1. Hospitals*
      • 9.3.1.1. Introduction
      • 9.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 9.3.2. Home Care
    • 9.3.3. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Surgery
    • 10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Surgery
    • 10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. U.K.
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Surgery
    • 10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Surgery
    • 10.7.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.7.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Surgery
    • 10.8.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.8.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Endo International plc*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Drug Type Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. KARL STORZ GMBH & CO.KG.
  • 12.3. Lumenis
  • 12.4. Olympus Corporation
  • 12.5. Urologix Inc.
  • 12.6. Boston Scientific Corporation
  • 12.7. Coloplast A/S
  • 12.8. Lisa Laser
  • 12.9. Medifocus Inc.
  • 12.10. Neotract Inc. (LIST NOT EXHAUSTIVE)

13. Premium Insights

14. DataM Intelligence

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us