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市場調査レポート
商品コード
1696232
AIを活用したコンテンツ制作ツールの世界市場:2025年~2032年Global AI-Powered Content Creation Tools Market - 2025-2032 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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AIを活用したコンテンツ制作ツールの世界市場:2025年~2032年 |
出版日: 2025年03月25日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のAIを活用したコンテンツ制作ツールの市場規模は、2024年に21億4,000万米ドルに達し、2032年には78億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間の2025年~2032年のCAGRは17.58%となる見込みです。
AIを活用したコンテンツ制作ツール市場は、ソーシャルメディア利用者の増加に伴い、急速に拡大すると予想されます。ソーシャルメディア・プラットフォームは、ユーザーが情報を作成・共有し、社会的につながり、互いにコミュニケーションすることを可能にするオンライン・サービスまたはウェブサイトです。AIを活用したコンテンツ制作は、よりパーソナライズされた、興味深く、関連性の高い素材を提供することで、クリエイターと消費者の双方にとってのソーシャルメディア体験を向上させ、その結果、これらのプラットフォームにおける利用率とユーザー・エンゲージメントが高まります。例えば、英国のメディア組織であるWe Are Social Ltdは、ソーシャルメディアの利用率が2023年1月の0.9%から2024年1月には1.5%に増加したと述べています。その結果、ソーシャルメディアの利用拡大が、AIを活用したコンテンツ産業の拡大を後押ししています。
人工知能は、オーダーメイドのマーケティング・キャンペーンやハイパー・ターゲティング・コンテンツを開発するために、ブランドや企業によって急速に利用されるようになっています。AIを搭載したシステムは、ユーザーの行動、嗜好、エンゲージメント指標を分析し、コンバージョン率を高めるパーソナライズされたコンテンツを作成します。例えばネットフリックスは、AIを搭載したレコメンデーション・エンジンを採用し、おすすめの映画やテレビ番組を調整することで、視聴者のエンゲージメントを高めています。同様に、Jasper AIとCopy.AIは、特定の視聴者に合わせたAI生成マーケティング・コンテンツの作成を支援しています。
AIが生成するコンテンツは、虚偽表示、ディープフェイク、著作権侵害に関する懸念を引き起こします。AIがコンテンツ生成を自動化するにつれ、偏った、不正確な、またはコピーされた情報を生成するリスクがあり、規制当局の注意を促します。OpenAIのChatGPTやGoogle Bardは、時折不正確なデータや偏ったデータを生成したとして非難されています。同様に、AIが生成した画像や動画(ディープフェイク)は、メディアや政治的コミュニケーションに脅威をもたらし、倫理的な配慮やより厳しい法律が必要となります。
当レポートでは、世界のAIを活用したコンテンツ制作ツール市場について調査し、市場の概要とともに、オファリング別、展開タイプ別、コンテンツタイプ別、用途別、地域別動向、競合情勢、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。
Global AI-powered content creation tools market reached US$2.14 billion in 2024 and is expected to reach US$7.81 billion by 2032, growing with a CAGR of 17.58% during the forecast period 2025-2032.
The market for AI-powered content creation is expected to expand rapidly as the number of social media users grows. Social media platforms are online services or websites that allow users to create and share information, connect socially and communicate with one another. AI-driven content production improves the social media experience for both creators and consumers by providing more personalized, interesting and relevant material, resulting in greater usage and user engagement on these platforms. For example, We Are Social Ltd, a UK-based media organization, stated that social media usage increased to 1.5% in January 2024, up from 0.9% in January 2023. As a result, the increasing usage of social media is driving the expansion of the AI-powered content industry.
Dynamic
Growing Demand for Personalized Content
Artificial intelligence is rapidly being used by brands and enterprises to develop tailored marketing campaigns and hyper-targeted content. AI-powered systems analyze user behavior, preferences and engagement metrics to create personalized content that increases conversion rates. Netflix, for example, employs AI-powered recommendation engines to tailor movie and TV show recommendations, thereby increasing viewer engagement. Similarly, Jasper AI and Copy.AI assist organizations in creating AI-generated marketing content tailored to certain audiences.
Ethical Concerns & Content Authenticity Issues
AI-generated content causes concerns about misrepresentation, deepfakes and copyright infringements. As AI automates content generation, there is a risk of producing biased, inaccurate or copied information, prompting regulatory attention. OpenAI's ChatGPT and Google Bard have been chastised for occasionally producing inaccurate or biased data. Similarly, AI-generated images and videos (deepfakes) pose threats to media and political communication, necessitating ethical considerations and tougher laws.
The global AI-powered content creation tools market is segmented based on offering, deployment type, content type, application and region.
Solutions in the global market are expected to drive the market.
In 2024, the solutions segment accounted for the largest percentage of global sales. The solution section includes software or platforms that key suppliers offer for AI video generation. For example, Synthesia is an AI video generation tool utilized in marketing and commercial initiatives by Reuters, Accenture, BBC and others. The pricing and implementation of the software is the largest expenses connected with the component category, resulting in a significant market share.
Rapid Technological Advancements in Asia-Pacific.
Asia-Pacific is expected to play a significant part in the global AI-powered content creation market. Tencent, Alibaba and Baidu in China, as well as Sony, Panasonic and SoftBank in Japan, make significant investments in AI research and development, resulting in advances in natural language processing, picture recognition and content-generating algorithms.
Asia-Pacific's large and diverse consumer market offers attractive potential for AI-powered content creation in a variety of industries, including entertainment, e-commerce, advertising and social media. Avtr Meta Labs' Naina, India's first AI-powered podcast broadcaster, began a podcast series in February 2024. The podcast includes in-depth interviews with celebrities. The interactive broadcast allows the global audience to participate by contributing questions and comments.
Sustainability and Green Content Type Analysis
As more firms and industries use AI-powered content creation, there is a greater emphasis on sustainability and ecologically responsible content generation. Green content initiatives seek to reduce digital carbon footprints, promote environmentally beneficial themes and ensure ethical AI content creation. AI content tools demand a substantial amount of computational power, which influences carbon emissions. Companies are investing in low-energy AI and carbon-neutral cloud computing. OpenAI, Google and Microsoft are working on energy-efficient AI training models that use renewable energy sources.
The major global players in the market include OpenAI, Google DeepMind, Adobe, Canva, Synthesia, Jasper AI, Murf AI, Copy.ai, Surfer SEO and Stability AI.
Target Audience 2024
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