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市場調査レポート
商品コード
1696232

AIを活用したコンテンツ制作ツールの世界市場:2025年~2032年

Global AI-Powered Content Creation Tools Market - 2025-2032


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
AIを活用したコンテンツ制作ツールの世界市場:2025年~2032年
出版日: 2025年03月25日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のAIを活用したコンテンツ制作ツールの市場規模は、2024年に21億4,000万米ドルに達し、2032年には78億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間の2025年~2032年のCAGRは17.58%となる見込みです。

AIを活用したコンテンツ制作ツール市場は、ソーシャルメディア利用者の増加に伴い、急速に拡大すると予想されます。ソーシャルメディア・プラットフォームは、ユーザーが情報を作成・共有し、社会的につながり、互いにコミュニケーションすることを可能にするオンライン・サービスまたはウェブサイトです。AIを活用したコンテンツ制作は、よりパーソナライズされた、興味深く、関連性の高い素材を提供することで、クリエイターと消費者の双方にとってのソーシャルメディア体験を向上させ、その結果、これらのプラットフォームにおける利用率とユーザー・エンゲージメントが高まります。例えば、英国のメディア組織であるWe Are Social Ltdは、ソーシャルメディアの利用率が2023年1月の0.9%から2024年1月には1.5%に増加したと述べています。その結果、ソーシャルメディアの利用拡大が、AIを活用したコンテンツ産業の拡大を後押ししています。

人工知能は、オーダーメイドのマーケティング・キャンペーンやハイパー・ターゲティング・コンテンツを開発するために、ブランドや企業によって急速に利用されるようになっています。AIを搭載したシステムは、ユーザーの行動、嗜好、エンゲージメント指標を分析し、コンバージョン率を高めるパーソナライズされたコンテンツを作成します。例えばネットフリックスは、AIを搭載したレコメンデーション・エンジンを採用し、おすすめの映画やテレビ番組を調整することで、視聴者のエンゲージメントを高めています。同様に、Jasper AIとCopy.AIは、特定の視聴者に合わせたAI生成マーケティング・コンテンツの作成を支援しています。

AIが生成するコンテンツは、虚偽表示、ディープフェイク、著作権侵害に関する懸念を引き起こします。AIがコンテンツ生成を自動化するにつれ、偏った、不正確な、またはコピーされた情報を生成するリスクがあり、規制当局の注意を促します。OpenAIのChatGPTやGoogle Bardは、時折不正確なデータや偏ったデータを生成したとして非難されています。同様に、AIが生成した画像や動画(ディープフェイク)は、メディアや政治的コミュニケーションに脅威をもたらし、倫理的な配慮やより厳しい法律が必要となります。

当レポートでは、世界のAIを活用したコンテンツ制作ツール市場について調査し、市場の概要とともに、オファリング別、展開タイプ別、コンテンツタイプ別、用途別、地域別動向、競合情勢、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制およびコンプライアンス分析
  • AIと自動化の影響分析
  • 研究開発とイノベーション分析
  • 持続可能性とグリーンコンテンツタイプの分析
  • サイバーセキュリティ分析
  • 次世代コンテンツタイプ分析
  • コンテンツタイプのロードマップ
  • DMIオピニオン

第6章 オファリング別

  • ソリューション
  • サービス

第7章 展開タイプ別

  • オンプレミス
  • クラウドベース

第8章 コンテンツタイプ別

  • テキスト
  • ビジュアル
  • グラフィカル
  • オーディオ
  • その他

第9章 用途別

  • マーケティングと広告
  • eコマース
  • ネットワーク最適化
  • エンターテイメントとメディア
  • 教育
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市場ポジショニング/シェア分析
  • 合併と買収の分析

第12章 企業プロファイル

  • OpenAI
  • Google DeepMind
  • Adobe
  • Canva
  • Synthesia
  • Jasper AI
  • Murf AI
  • Copy.ai
  • Surfer SEO
  • Stability AI

第13章 付録

目次
Product Code: ICT9390

Global AI-powered content creation tools market reached US$2.14 billion in 2024 and is expected to reach US$7.81 billion by 2032, growing with a CAGR of 17.58% during the forecast period 2025-2032.

The market for AI-powered content creation is expected to expand rapidly as the number of social media users grows. Social media platforms are online services or websites that allow users to create and share information, connect socially and communicate with one another. AI-driven content production improves the social media experience for both creators and consumers by providing more personalized, interesting and relevant material, resulting in greater usage and user engagement on these platforms. For example, We Are Social Ltd, a UK-based media organization, stated that social media usage increased to 1.5% in January 2024, up from 0.9% in January 2023. As a result, the increasing usage of social media is driving the expansion of the AI-powered content industry.

Dynamic

Growing Demand for Personalized Content

Artificial intelligence is rapidly being used by brands and enterprises to develop tailored marketing campaigns and hyper-targeted content. AI-powered systems analyze user behavior, preferences and engagement metrics to create personalized content that increases conversion rates. Netflix, for example, employs AI-powered recommendation engines to tailor movie and TV show recommendations, thereby increasing viewer engagement. Similarly, Jasper AI and Copy.AI assist organizations in creating AI-generated marketing content tailored to certain audiences.

Ethical Concerns & Content Authenticity Issues

AI-generated content causes concerns about misrepresentation, deepfakes and copyright infringements. As AI automates content generation, there is a risk of producing biased, inaccurate or copied information, prompting regulatory attention. OpenAI's ChatGPT and Google Bard have been chastised for occasionally producing inaccurate or biased data. Similarly, AI-generated images and videos (deepfakes) pose threats to media and political communication, necessitating ethical considerations and tougher laws.

Segment Analysis

The global AI-powered content creation tools market is segmented based on offering, deployment type, content type, application and region.

Solutions in the global market are expected to drive the market.

In 2024, the solutions segment accounted for the largest percentage of global sales. The solution section includes software or platforms that key suppliers offer for AI video generation. For example, Synthesia is an AI video generation tool utilized in marketing and commercial initiatives by Reuters, Accenture, BBC and others. The pricing and implementation of the software is the largest expenses connected with the component category, resulting in a significant market share.

Geographical Penetration

Rapid Technological Advancements in Asia-Pacific.

Asia-Pacific is expected to play a significant part in the global AI-powered content creation market. Tencent, Alibaba and Baidu in China, as well as Sony, Panasonic and SoftBank in Japan, make significant investments in AI research and development, resulting in advances in natural language processing, picture recognition and content-generating algorithms.

Asia-Pacific's large and diverse consumer market offers attractive potential for AI-powered content creation in a variety of industries, including entertainment, e-commerce, advertising and social media. Avtr Meta Labs' Naina, India's first AI-powered podcast broadcaster, began a podcast series in February 2024. The podcast includes in-depth interviews with celebrities. The interactive broadcast allows the global audience to participate by contributing questions and comments.

Sustainability and Green Content Type Analysis

As more firms and industries use AI-powered content creation, there is a greater emphasis on sustainability and ecologically responsible content generation. Green content initiatives seek to reduce digital carbon footprints, promote environmentally beneficial themes and ensure ethical AI content creation. AI content tools demand a substantial amount of computational power, which influences carbon emissions. Companies are investing in low-energy AI and carbon-neutral cloud computing. OpenAI, Google and Microsoft are working on energy-efficient AI training models that use renewable energy sources.

Competitive Landscape

The major global players in the market include OpenAI, Google DeepMind, Adobe, Canva, Synthesia, Jasper AI, Murf AI, Copy.ai, Surfer SEO and Stability AI.

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Target Audience 2024

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Offering
  • 3.2. Snippet by Deployment Type
  • 3.3. Snippet by Content Type
  • 3.4. Snippet by Application
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Growing Demand for Personalized Content
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Ethical Concerns & Content Authenticity Issues
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Value Chain Analysis
  • 5.4. Pricing Analysis
  • 5.5. Regulatory and Compliance Analysis
  • 5.6. AI & Automation Impact Analysis
  • 5.7. R&D and Innovation Analysis
  • 5.8. Sustainability & Green Content Type Analysis
  • 5.9. Cybersecurity Analysis
  • 5.10. Next Generation Content Type Analysis
  • 5.11. Content Type Roadmap
  • 5.12. DMI Opinion

6. By Offering

  • 6.1. Introduction
    • 6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 6.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering
  • 6.2. Solution*
    • 6.2.1. Introduction
    • 6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 6.3. Service

7. By Deployment Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Type
  • 7.2. On-premises*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Cloud-based

8. By Content Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content Type
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Content Type
  • 8.2. Textual*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Visual
  • 8.4. Graphical
  • 8.5. Audio
  • 8.6. Others

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Marketing and Advertising*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. E-Commerce
  • 9.4. Network Optimization
  • 9.5. Entertainment and Media
  • 9.6. Education
  • 9.7. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content Type
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.7.1. US
      • 10.2.7.2. Canada
      • 10.2.7.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content Type
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.7.1. Germany
      • 10.3.7.2. UK
      • 10.3.7.3. France
      • 10.3.7.4. Italy
      • 10.3.7.5. Spain
      • 10.3.7.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content Type
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.7.1. Brazil
      • 10.4.7.2. Argentina
      • 10.4.7.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content Type
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.7.1. China
      • 10.5.7.2. India
      • 10.5.7.3. Japan
      • 10.5.7.4. Australia
      • 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content Type
    • 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. OpenAI*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Google DeepMind
  • 12.3. Adobe
  • 12.4. Canva
  • 12.5. Synthesia
  • 12.6. Jasper AI
  • 12.7. Murf AI
  • 12.8. Copy.ai
  • 12.9. Surfer SEO
  • 12.10. Stability AI

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us