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市場調査レポート
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1560855

地理空間ソリューションの世界市場:2024年~2031年

Global Geospatial Solution Market - 2024 - 2031


出版日
ページ情報
英文 213 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
地理空間ソリューションの世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年09月23日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 213 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

レポート概要

地理空間ソリューションの世界市場規模は2023年に4,927億6,000万米ドルと評価され、2031年には1兆1,329億3,000万米ドルに達する見込みで、予測期間(2024-2031年)にCAGRで11.0%の成長が予測されています。

拡大する地理空間技術の分野には、地理情報システム(GIS)、全地球測位システム(GPS)、リモートセンシング(RS)などがあり、地域社会や企業を規制するために必要な地図を作成・利用する新しい方法を提供する技術です。地理空間技術を使って地理参照データを取得し、それを分析、モデリング、シミュレーション、視覚化に利用することもあります。

多くの産業が地理空間データモデルやソリューションを生成するために地理ソリューションを採用しています。センサー、リアルタイム通信、フィールドアプリ、フィールド&バックオフィス処理、モデリング、分析がすべて統合され、効率的なワークフロー、高いデータ品質、データ交換が可能になり、生産性、効率性、安全性が向上します。

市場力学

GISシステムにおける3D、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)などの新しい技術やこれからの技術の利用が、地理空間ソリューションの発展を後押ししています。人工知能(AI)、自動化、クラウド、モノのインターネット(IoT)、センサーの小型化が成長の原動力になると予測されています。

AIとMLベースのGISの浸透の高まり

人工知能(AI)、機械学習と地理情報システム(GIS)の連携はますます進んでいます。GISは大規模なデータセットと幅広いAIアプリケーションを持つ強力な技術であるが、人工知能は高度なアプローチを提供することでGISプロジェクトを支援する可能性があります。

AI GISとは、AI技術を組み合わせた空間データ分析アルゴリズム(GeoAI)など、AI技術と様々なGIS手順の組み合わせを指す用語であり、いくつかのAIとGISを可能にする技術もあります。GISシステムの現在のインテリジェントな課題に対処するために、AI GISを使用してGIS技術システムの進化の次の段階を強化し、維持することは、費用対効果の高いソリューションです。AI GISの最初の用途は、コンピュータ・ビジョンを使って衛星画像の写真やビデオから地理情報を抽出することでした。

地理空間データと組み合わせることで、組織はその能力の恩恵を受ける。企業により良い洞察を与えるため、ESRIやSAPなどの地理空間分析ソリューション・プロバイダーによって、AIや機械学習をベースとしたソリューションが展開されています。ドローンの配備と衛星画像は近年劇的に改善されています。例えば、2020年のCOVID-19流行の際、MicroMultiCopter社(深セン)は中国各都市に100機以上のドローンを配備し、地域をパトロールして人や交通を効率的に識別しました。

5G接続と通信技術の採用拡大

5Gネットワークサービスの導入は、地理空間分析サプライヤーに新たな展望を開くと予測されます。5Gネットワークは主に、ローバンド、ミッドバンド、ハイバンドの3つの周波数帯を使用します。サブ1GHz帯はローバンドスペクトラムの別称です。主に通信事業者の周波数帯であり、すぐに枯渇します。ミッドバンド・スペクトラムは、ローバンド・スペクトラムよりもカバレッジとレイテンシーが優れています。しかし、ローバンドスペクトラムとは対照的に、ミッドバンドスペクトラムは建物を透過することができないです。

mm波はハイバンドスペクトラムを表す用語です。低遅延で、最大10GBPSのピークレートに達することができます。スモールセルは、ユーザーの5Gトランシーバー・タワーへの接続を補助するため、5Gの展開に必要です。巨大なアンテナ・アレイと広帯域幅により、5Gネットワークはまもなくデバイスの測位を提供すると思われます。特にLOS(Line of Sight)状況では、極めて正確なDOA(Direction-of-Arrival)とTOA(Time-of-Arrival)の推定が可能になります。5Gインフラの展開は地理空間データに大きく依存しています。

地理空間ソリューションの利点に対する認識が低い

多くの企業は、さまざまな商用アプリケーションで利用可能な地理空間分析ソリューションの利点を認識していないです。地理空間アナリティクスを導入するには、ビジネスの特定の応用分野を十分に認識し、地理空間アナリティクスソリューションの全機能を十分に理解する必要があります。

より良いビジネス上の意思決定は、地理空間データとビジネスインテリジェンス(BI)によって支援され、新たな収入機会、コスト可視性の強化、リスク管理の向上につながります。地理空間分析ソリューションベンダーは、業界全体で地理空間分析を採用するメリットに関する知識を積極的に高めることで、この問題に対処することができると思われます。

市場セグメンテーション分析

地理空間ソリューション市場は、ソリューション別にハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。

ソフトウェアが大きなシェアを占める

ソフトウェアが最も大きな収益を生み出すため、地理空間テクノロジー・ソリューション市場の大部分を占める。地理空間に特化したソフトウェアは、さまざまな地理空間データを実行・分析するためのユーザー・インターフェースとして機能するプラットフォームを構築します。さらに、軍事やサプライチェーン管理などの重要な産業で地理空間ソフトウェアが使用されるようになれば、地理空間ソフトウェアの需要が高まると思われます。

地域別市場分析

北米におけるリモートセンシング技術への依存度の高さ

公益事業、輸送、防衛・情報、インフラ開発など、主要な最終用途産業によるリモートセンシング機能の強力な利用が、同地域の成長に寄与しています。ドローン、航空画像、衛星画像、その他の種類のリモートセンシング・データは、存在のほぼすべての側面の境界を広げます。

近年では、強力なマッピング、地理空間分析、人工地理空間インテリジェンス、モデリング技術を展開することで、リモートセンシング能力の強化において素晴らしい進歩を遂げています。地理空間ソリューションは、米国全体の防衛・軍事能力の強化に非常に有効であることが示されています。防衛能力の強化のための多額の財政配分のため、防衛地理空間ソリューションの需要は劇的に増加しています。

米国上院は2021年12月、監視・モニタリング能力を向上させるため、2022年度に約7,700億米ドルに相当する国防費を採択することを決定しました。例えばESRIは、この分野ですでにArcGISプラットフォームで事業を展開しており、画像やラスターデータをマッピング、分析、視覚化、共有し、より大きな洞察を引き出すことができます。

市場競争情勢

世界の地理空間ソリューション市場の主要企業には、Here Technologies、Pitney Bowes、Hexagon Geospatial、Maxar Technologies、Geospatial Corporation、Topcon Positioning Systems、Harris Corporation orbital Insights、Google Inc.、GE Companyなどがあります。

COVID-19影響分析

地理空間産業は、パンデミック時の救援・復興活動において重要な役割を果たしました。地理空間ネットワークは、ウイルスの蔓延を追跡し、リアルタイムのデータを提供する予防措置を実施しました。地理情報は、疾病の発生を特定し対応するために不可欠であることが判明しました。

疾病トランスミッションの専門家は、GISを使って社会経済的条件、環境要因、地質学、歴史的出来事などの要因に基づいて事象を分析しました。このアプローチによって、病気の流行、その拡大パターン、制御、予防、監視に必要な対策についての理解が深まった。保健機関は、パンデミック時に脆弱な集団を特定し、効果的な介入を計画するためにGISを活用しました。

ロシア・ウクライナ紛争の影響

現在進行中のロシア・ウクライナ紛争は、地理空間ソリューション市場に、当面の間にも長期的にも大きな影響を及ぼすと予想されます。地理空間技術は、軍事作戦、情報収集、戦略立案の複数の分野で不可欠であり、戦闘地域では不可欠なツールとなっています。その結果、衛星画像の分析、地理空間情報の提供、偵察任務の遂行など、軍事・防衛活動を支援する地理空間ソリューションに対するニーズが高まる可能性があります。

さらに、暴動は、影響を受けた地域に所在するデータソース、インフラ、または熟練した個人に依存している地理空間ソリューション・プロバイダーの活動に大きな混乱を引き起こしています。地理空間製品やサービスは、サプライチェーンの遅延、データ収集の中断、地政学的な懸念などにより、世界中の顧客に届ける上で障害に直面する可能性があります。

目次

第1章 地理空間ソリューションの世界市場の調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的と調査範囲

第2章 地理空間ソリューションの世界市場:市場定義と概要

第3章 地理空間ソリューションの世界市場:エグゼクティブサマリー

  • 技術別の市場内訳
  • ソリューション別の市場内訳
  • アプリケーション別の市場内訳
  • エンドユーザー別の市場内訳
  • 地域別の市場内訳

第4章 地理空間ソリューションの世界市場力学

  • 市場への影響要因
    • 促進要因
      • AIとMLベースのGISの普及の高まり
      • 5G接続と通信技術の採用拡大
    • 抑制要因
      • 地理空間ソリューションの利点に対する認知度の低下
    • 機会
    • 影響分析

第5章 地理空間ソリューションの世界市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 地理空間ソリューションの世界市場:COVID-19分析

  • COVID-19の市場分析
  • COVID-19の価格ダイナミクス
  • 需給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み
  • 結論

第7章 地理空間ソリューションの世界市場:技術別

  • 地理空間分析
  • GNSS・ポジショニング
  • スキャニング
  • 地球観測

第8章 地理空間ソリューションの世界市場:ソリューション別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第9章 地理空間ソリューションの世界市場:エンドユーザー別

  • ユーティリティ
  • 輸送
  • ビジネス
  • その他

第10章 地理空間ソリューションの世界市場:アプリケーション別

  • 測量・マッピング
  • ジオビジュアライゼーション
  • その他

第11章 地理空間ソリューションの世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第12章 地理空間ソリューションの世界市場:競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 地理空間ソリューションの世界市場:企業プロファイル

  • Here Technologies
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと内容
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Pitney Bowes
  • Hexagon Geospatial
  • Maxar Technologies
  • Geospatial Corporation
  • Topcon Positioning Systems
  • Harris Corporation
  • Orbital Insights
  • Google Inc.
  • GE Company

第14章 地理空間ソリューションの世界市場:重要考察

第15章 地理空間ソリューションの世界市場:DataM

目次
Product Code: ICT5308

Report Overview

The Global Geospatial Solutions Market size was worth US$ 492.76 billion in 2023 and is estimated to reach US$ 1132.93 billion by 2031, growing at a CAGR of 11.0% during the forecast period (2024-2031).

The expanding field of geospatial technology includes the Geographic Information System (GIS), the Global Positioning System (GPS) and Remote Sensing (RS), a technology that offers a new way of producing and using maps that are needed to regulate communities and companies. We may acquire georeferenced data using geospatial technology and use it for analysis, modeling, simulations and visualization.

Many industries employ geographic solutions to generate geospatial data models and solutions. Sensors, real-time communications, field apps, field & back-office processing, modeling and analytics are all integrated to enable efficient workflow, high data quality and data interchange to boost productivity, efficiency and safety.

Market Dynamics

The use of new and forthcoming technologies such as 3D, Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) in GIS systems has aided the development of geospatial solutions. Artificial intelligence (AI), automation, cloud, the Internet of Things (IoT) and sensor downsizing are projected to be the engines for growth.

The rising penetration of AI and ML-based GIS

Artificial intelligence (AI), machine learning and geographic information systems (GIS) have increasingly collaborated. While GIS is a powerful technology with large data sets and a wide range of AI applications, artificial intelligence may help with GIS projects by providing advanced approaches.

AI GIS is a term that refers to a combination of AI technology and various GIS procedures, such as spatial data analysis algorithms (GeoAI) that combine AI technology, as well as several AI and GIS-enabled technologies. To address the current intelligent challenge of GIS systems, using AI GIS to enhance and maintain the next stage of the evolution of GIS technology systems is a cost-effective solution. The initial use of AI GIS was to extract geographic information from satellite imaging photographs and videos using computer vision.

Organizations benefit from the capabilities when they are paired with geospatial data. To give enterprises better insights, AI and machine learning-based solutions are being deployed by geospatial analytics solution providers such as ESRI and SAP. Drone deployment and satellite images have improved dramatically in recent years. For example, during the COVID-19 epidemic in 2020, MicroMultiCopter (Shenzhen) deployed over 100 drones in various Chinese cities to patrol regions and efficiently identify people and traffic.

Growing adoption of 5G connectivity and communication technology

The introduction of 5G network services is projected to open up new prospects for geospatial analytics suppliers, as 5G technology may be used to capture highly precise geographical data. The 5G network would primarily use three bands of the spectrum: low-band, mid-band and high-band. Sub 1GHz spectrum is another term for low-band spectrum. It is largely a carrier's spectrum band and it quickly becomes depleted. The mid-band spectrum offers better coverage and latency than the low-band spectrum. However, when opposed to a low-band spectrum, a mid-band spectrum fails to penetrate buildings.

mm-Wave is a term used to describe a high-band spectrum. It has low latency and can reach peak rates of up to 10 GBPS. Small cells are required for 5G deployment because they aid users' connectivity to 5G transceiver towers. Due to huge antenna arrays and broad bandwidths, 5G networks will likely provide device positioning shortly. Particularly in Line of Sight (LOS) situations, these would have extremely accurate Direction-of-Arrival (DOA) and Time-of-Arrival (TOA) estimations. The deployment of 5G infrastructure relies heavily on geospatial data.

Limited awareness of the benefits of geospatial solutions

Many businesses are unaware of the benefits of geospatial analytics solutions, which may be utilized in a variety of commercial applications; as a result, adoption is still low in several industries. Implementing geospatial analytics necessitates a thorough awareness of the specific application area of business and a thorough comprehension of the complete capabilities of geospatial analytics solutions.

Better business decision-making is aided by geospatial data and business intelligence (BI), which leads to new income opportunities, enhanced cost visibility and better risk management. Geospatial analytics solution vendors may address this issue by aggressively raising knowledge about the advantages of adopting geospatial analytics across industries.

Market Segment Analysis

The geospatial solutions market by solutions is segmented into hardware, software and service.

Software to hold the lion's share

As software generates most income, it accounts for a larger portion of the geospatial technologies and solutions market. Geospatial-specific software creates a platform that serves as a user interface for executing and analyzing various geospatial data. In addition, increased geospatial software use across important industries such as military and supply chain management would boost demand for geospatial software.

Market Geographical Analysis

Heavy reliance on remote sensing technology in North America

The strong use of remote sensing capabilities by key end-use industries, such as utilities, transportation, defense & intelligence and infrastructure development, is credited with the region's growth. Drone, aerial and satellite images and other types of remotely sensed data expand the boundaries of almost every aspect of existence.

In recent years, the country has made excellent progress in strengthening remote sensing capabilities by deploying strong mapping, geospatial analytics, artificial geospatial intelligence and modeling technologies. Geospatial solutions have shown to be quite effective in enhancing defense and military capabilities across U.S. Demand for defense geospatial solutions is increasing dramatically due to the significant financial allocation for enhancing defense capabilities.

U.S. Senate voted in December 2021 to adopt a defense spending measure worth around US$ 770 billion for FY 2022 to improve surveillance and monitoring capabilities. ESRI, for example, is already operating in this space with its ArcGIS platform, which can map, analyze, visualize and share imagery & raster data to draw greater insights.

Market Competitive Landscape

Major global geospatial solutions market companies include Here Technologies, Pitney Bowes, Hexagon Geospatial, Maxar Technologies, Geospatial Corporation, Topcon Positioning Systems, Harris Corporation orbital Insights, Google Inc. and GE Company.

COVID-19 Impact Analysis

The geospatial industry played a crucial role in the relief and recovery efforts during the pandemic. The geospatial network implemented preventive measures to track the spread of the virus and provide real-time data. Geographic information proved essential for identifying and responding to disease outbreaks.

Disease transmission experts used GIS to analyse events based on factors such as socioeconomic conditions, environmental factors, geology, and historical events. This approach enhanced the understanding of flare-ups, their spread patterns, and the necessary measures for control, prevention, and monitoring. Health organizations utilized GIS to identify vulnerable populations and plan effective interventions during the pandemic.

Russia-Ukraine War Impact

The ongoing conflict between Russia and Ukraine is expected to have substantial consequences for the geospatial solutions market, both in the immediate and extended periods. Geospatial technologies are vital in multiple areas of military operations, intelligence collection and strategic planning, making them indispensable tools in combat zones. Consequently, there might be a higher need for geospatial solutions to assist military and defense operations, such as analyzing satellite imagery, providing geospatial intelligence and conducting reconnaissance missions.

Furthermore, the violence has caused significant disruptions to the activities of geospatial solution providers who depend on data sources, infrastructure or skilled individuals situated in the impacted areas. Geospatial products and services may face obstacles in reaching customers worldwide due to supply chain delays, interruptions in data collecting or geopolitical concerns.

By Technology

Geospatial Analysis

GNSS & Positioning

Scanning

Earth Observation

By Solution

Hardware

Software

Services

By Application

Utility

Transportation

Business

Others

By End-user

Surveying and Mapping

Geo-visualization

Others

By Region

North America

U.S.

Canada

Mexico

Europe

Germany

UK

France

Italy

Spain

Rest of Europe

South America

Brazil

Argentina

Rest of South America

Asia-Pacific

China

India

Japan

Australia

Rest of Asia-Pacific

Middle East and Africa

Key Developments

In February 2024, Korem, a prominent authority in geospatial solutions, declared a strategic partnership with Woosmap, an innovative firm specializing in mapping and geolocation technologies. This cooperation is a major achievement for Woosmap as it expands its presence in North America. Korem will play a crucial role as a partner in distributing Woosmap's products in this rapidly growing market.

In March 2022, Infotech, a well-known company specializing in software solutions for infrastructure construction, announced a strategic alliance with Cultivate Geospatial Solutions (CGS) to enhance the integration of Geographic Information Systems (GIS) into Infotech's software suite. The collaboration aims to enhance the efficiency of tracking digital as-built data by seamlessly integrating geospatial capabilities into Infotech's solutions.

Why Purchase the Report?

Visualize the composition of the geospatial solutions market segmentation by technology, solution, application, end-user and region, highlighting the critical commercial assets and players.

Identify commercial opportunities in the geospatial solutions market by analyzing trends and co-development deals.

Excel data sheet with thousands of geospatial solutions market-level 4/5 segmentation points.

Pdf report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.

Product mapping in excel for the key product of all major market players

The global geospatial solutions market report would provide access to an approx. 69 market data tables, 64 figures and 213 pages.

Target Audience 2024

Geospatial Solutions Service Providers/ Buyers

Industry Investors/Investment Bankers

Education & Research Institutes

Emerging Companies

Geospatial Solutions Manufacturers

Table of Contents

1. Global Geospatial Solutions Market Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Global Geospatial Solutions Market - Market Definition and Overview

3. Global Geospatial Solutions Market - Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Technology
  • 3.2. Market Snippet by Solution
  • 3.3. Market Snippet by Application
  • 3.4. Market Snippet by End-User
  • 3.5. Market Snippet by Region

4. Global Geospatial Solutions Market-Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The rising penetration of AI and ML-based GIS
      • 4.1.1.2. Growing adoption of 5G connectivity and communication technology
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Limited awareness of the benefits of geospatial solutions
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Global Geospatial Solutions Market - Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. Global Geospatial Solutions Market - COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Global Geospatial Solutions Market - By Technology

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
  • 7.2. Geospatial Analytics*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. GNSS & Positioning
  • 7.4. Scanning
  • 7.5. Earth Observation

8. Global Geospatial Solutions Market - By Solution

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Solution
  • 8.2. Hardware*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Software
  • 8.4. Service

9. Global Geospatial Solutions Market - By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Utility*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Transportation
  • 9.4. Business
  • 9.5. Others

10. Global Geospatial Solutions Market - By Application

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 10.2. Surveying & Mapping*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Geovisualization
  • 10.4. Others

11. Global Geospatial Solutions Market - By Region

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 11.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.4. North America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. U.S.
      • 11.4.7.2. Canada
      • 11.4.7.3. Mexico
  • 11.5. Europe
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. Germany
      • 11.5.7.2. UK
      • 11.5.7.3. France
      • 11.5.7.4. Italy
      • 11.5.7.5. Spain
      • 11.5.7.6. Rest of Europe
  • 11.6. South America
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.6.7.1. Brazil
      • 11.6.7.2. Argentina
      • 11.6.7.3. Rest of South America
  • 11.7. Asia-Pacific
    • 11.7.1. Introduction
    • 11.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
    • 11.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.7.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.7.7.1. China
      • 11.7.7.2. India
      • 11.7.7.3. Japan
      • 11.7.7.4. Australia
      • 11.7.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.8. Middle East and Africa
    • 11.8.1. Introduction
    • 11.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
    • 11.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.8.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

12. Global Geospatial Solutions Market - Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Global Geospatial Solutions Market - Company Profiles

  • 13.1. Here Technologies
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Pitney Bowes
  • 13.3. Hexagon Geospatial
  • 13.4. Maxar Technologies
  • 13.5. Geospatial Corporation
  • 13.6. Topcon Positioning Systems
  • 13.7. Harris Corporation
  • 13.8. Orbital Insights
  • 13.9. Google Inc.
  • 13.10. GE Company (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

14. Global Geospatial Solutions Market - Premium Insights

15. Global Geospatial Solutions Market - DataM

  • 15.1. Appendix
  • 15.2. About Us and Services
  • 15.3. Contact Us