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市場調査レポート
商品コード
1560831

非侵襲的糖尿病治療の世界市場:2024年~2031年

Global Non-Invasive Diabetes Therapy Market - 2024 - 2031


出版日
ページ情報
英文 181 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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非侵襲的糖尿病治療の世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年09月23日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

レポート概要

世界の非侵襲的糖尿病治療の市場規模は、2023年に2億4,530万米ドルに達し、2031年には4億4,610万米ドルに達すると予測され、予測期間2024年~2031年のCAGRは7.9%で成長すると予測されます。

糖尿病は、膵臓で十分なインスリンが分泌されないか、分泌されたインスリンを体が効果的に使用できない場合に発症する慢性疾患です。インスリンは血糖を調節するホルモンです。高血糖は、コントロールされていない糖尿病の一般的な影響であり、時間の経過とともに体の多くのシステム、特に神経と血管に深刻な損傷をもたらします。

1型糖尿病は、インスリン依存型、若年型、小児型とも呼ばれ、インスリン産生不全を特徴とし、毎日のインスリン投与が必要です。2型糖尿病は、身体が糖分をエネルギーとして利用する方法に影響します。インスリンの適切な使用が妨げられるため、治療を行わないと血糖値が高くなります。長期にわたると、2型糖尿病は身体、特に神経や血管に深刻なダメージを与えます。2型糖尿病は予防できることが多いです。2型糖尿病発症の要因としては、太りすぎ、運動不足、遺伝などが挙げられます。

医療処置は、皮膚に裂け目を作らず、自然または人工的な体の開口部を越えて粘膜、皮膚の裂け目、体内腔に接触しない場合に非侵襲的と定義されます。非侵襲的治療は、糖尿病治療に関わる最も重要な方法の一つです。

市場力学:

促進要因

糖尿病有病率の増加

糖尿病有病率の上昇は、市場の成長を促進します。例えば、世界保健機関(WHO)によると、世界中で約4億2,200万人が糖尿病を患っており、その大部分は低所得国および中所得国に居住しています。また、毎年150万人が糖尿病に直接起因して死亡しています。 糖尿病の患者数と有病率は、過去数十年にわたって着実に増加しています。

さらに、Institute for Health Metrics and Evaluationが2023年6月に発表した論文によると、最新の最も包括的な計算によると、現在の世界の有病率は6.1%であり、糖尿病は死亡と身体障害の主要原因のトップ10に入っています。超地域レベルでは、最も高いのは北アフリカと中東の9.3%で、この数字は2050年までに16.8%に跳ね上がると予測されています。ラテンアメリカとカリブ海諸国では11.3%に増加すると予測されています。

糖尿病は、どの国でも65歳以上の高齢者に特に顕著であり、全世界でその層の有病率は20%以上を記録しました。最も高かったのは75~79歳の24.4%でした。超地域別にみると、この年齢層では北アフリカと中東が39.4%と最も高く、中欧、東欧、中央アジアは19.8%と最も低くなりました。

抑制要因

製品に関連する高コストやモニタリングの精度といった要因が、市場の妨げになると予想されます。糖尿病に使用される製品の価格は高いです。糖尿病は慢性疾患であるため、投薬は非常に長い期間続けなければならず、その結果、購入可能率が低下します。

市場セグメンテーション

世界の非侵襲的糖尿病治療市場は、製品、糖尿病タイプ、エンドユーザー、地域によって区分されます。

経口インスリンセグメントは非侵襲的糖尿病治療の世界市場シェアの約56.4%を占める

予測期間中、経口インスリンセグメントは最大の市場シェアを占めると予想されます。このセグメントでは、技術の進歩、民間メーカーの臨床試験資金の増加がこの市場を牽引すると思われます。

経口インスリンは、消化管から門脈に吸収されるため、この正確な生理学的経路を模倣しており、その結果、肝臓の直接的な関与とグルコース代謝における役割の再開により、有益な代謝結果をもたらす可能性があります。さらに、経口インスリン製剤は、高インスリン血症の軽減、全身インスリン療法に伴う体重増加の抑制、低血糖のリスク軽減など、臨床的に有益と思われる付加的な利点をもたらす可能性が高いです。

例えば、2024年6月、Li研究所のShyh-Dar Li博士と彼の研究チームは、舌下に置くと素早く効率的に体内に吸収され、インスリン注射の必要性を代替しうる経口インスリンドロップを開発しました。このドロップには、インスリンとユニークな細胞透過性ペプチド(CPP)の混合物が含まれています。

地域別の市場分析

北米は非侵襲的糖尿病治療の世界市場シェアの約42.1%を占める

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想されます。同地域における糖尿病罹患率の上昇と技術の進歩が、同市場の推進力となっています。

例えば、米国疾病予防管理センター(CDC)によると、2023年11月、米国では1億3,600万人の成人が糖尿病または糖尿病予備軍であると推定されています。男女ともに、糖尿病と診断された有病率は、アメリカン・インディアンおよびアラスカン・ネイティブの成人(13.6%)が最も高く、ヒスパニック系以外の黒人成人(12.1%)、ヒスパニック系成人(11.7%)、ヒスパニック系以外のアジア人成人(9.1%)、ヒスパニック系以外の白人成人(6.9%)がこれに続きました。世帯収入が連邦貧困レベルの500%を超える成人は、貧困レベル以下の世帯(13.1%)に比べ、男性(6.3%)、女性(3.9%)ともに糖尿病有病率が最も低くなりました。

さらに2023年6月、FDAはエンパグリフロジン(ジャーディアンス)とエンパグリフロジン/メトホルミン塩酸塩(シンジャルディ)を、10歳以上の2型糖尿病の小児の血糖コントロールを改善するために食事療法と運動療法と併用することを承認しました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 糖尿病の有病率の増加
    • 抑制要因
      • 製品に関連する高コスト
      • モニタリングの精度
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析
  • アンメットニーズ
  • PESTEL分析
  • 特許分析
  • SWOT分析

第6章 製品別

  • 経口インスリン
  • 口腔インスリン
  • 眼用インスリン
  • 吸入インスリン
  • 経鼻インスリン
  • 経皮インスリン
  • その他

第7章 糖尿病タイプ別

  • 1型
  • 2型

第8章 エンドユーザー別

  • 病院
  • 専門クリニック
  • 在宅医療
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Oramed
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • Novo Nordisk A/S
  • Biocon
  • Merck KGaA
  • Pfizer Inc.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Abbott
  • AstraZeneca
  • Eli Lilly and Company
  • Novartis AG

第12章 付録

目次
Product Code: PH3478

Report Overview

The Global Non-Invasive Diabetes Therapy Market reached US$ 245.3 million in 2023 and is expected to reach US$ 446.1 million by 2031, growing at a CAGR of 7.9% during the forecast period 2024-2031.

Diabetes is a chronic disease that occurs either when the pancreas does not produce enough insulin or when the body cannot effectively use the insulin it produces. Insulin is a hormone that regulates blood glucose. Hyperglycaemia, also called raised blood glucose or raised blood sugar, is a common effect of uncontrolled diabetes and over time leads to serious damage to many of the body's systems, especially the nerves and blood vessels.

Type 1 diabetes, also known as insulin-dependent, juvenile, or childhood-onset is characterized by deficient insulin production and requires daily administration of insulin. Type 2 diabetes affects how the body uses sugar for energy. It stops the body from using insulin properly, which can lead to high levels of blood sugar if not treated. Over time, type 2 diabetes can cause serious damage to the body, especially nerves and blood vessels. Type 2 diabetes is often preventable. Factors that contribute to developing type 2 diabetes include being overweight, not getting enough exercise, and genetics.

A medical procedure is defined as non-invasive when no break in the skin is created and there is no contact with the mucosa, skin break, or internal body cavity beyond a natural or artificial body orifice. The non-invasive treatment is one of the most important methods involved in diabetes therapeutics.

Market Dynamics: Drivers

Increasing prevalence of diabetes

The rising prevalence of diabetes propels the market growth. For instance, according to the World Health Organization, about 422 million people worldwide have diabetes, the majority living in low-and middle-income countries, and 1.5 million deaths are directly attributed to diabetes each year. Both the number of cases and the prevalence of diabetes have been steadily increasing over the past few decades.

Moreover, according to an article published by the Institute for Health Metrics and Evaluation in June 2023, The latest and most comprehensive calculations show the current global prevalence rate is 6.1%, making diabetes one of the top 10 leading causes of death and disability. At the super-region level, the highest rate is 9.3% in North Africa and the Middle East, and that number is projected to jump to 16.8% by 2050. The rate in Latin America and the Caribbean is projected to increase to 11.3%.

Diabetes was especially evident in people 65 and older in every country and recorded a prevalence rate of more than 20% for that demographic worldwide. The highest rate was 24.4% for those between ages 75 and 79. Examining the data by super-region, North Africa and the Middle East had the highest rate at 39.4% in this age group, while Central Europe, Eastern Europe, and Central Asia had the lowest rate at 19.8%.

Restraints

Factors such as high cost associated with the products, and accuracy of monitoring are expected to hamper the market. The prices of the products that are used for diabetes are high. Since diabetes is a chronic disease, the medication must be followed for a very long time which results in a decrease in the affordability rate.

Market Segment Analysis

The global non-invasive diabetes therapy market is segmented based on product, diabetes type, end-user, and region.

The segment oral insulin accounted for approximately 56.4% of the global non-invasive diabetes therapy market share

The oral insulin segment is expected to hold the largest market share over the forecast period. In this segment, technological advancements, and rising funds for private manufacturers for clinical trials would drive this market.

Oral insulin mimics this precise physiologic route as it is absorbed from the gastrointestinal tract into the portal vein and consequently may have salutary metabolic consequences due to the direct engagement of the liver and the resumption of its role in glucose metabolism. Furthermore, oral insulin is likely to convey additional advantages with plausible beneficial clinical ramifications, including the reduction of hyperinsulinemia, the forestalling of weight gain associated with systemic insulin therapy, and reducing the risk of hypoglycemia.

For instance, in June 2024, Dr. Shyh-Dar Li and his research team at the Li Lab developed oral insulin drops that when placed under the tongue are quickly and efficiently absorbed by the body, potentially replacing the need for insulin injections. The drops contain a mixture of insulin and a unique cell-penetrating peptide (CPP).

Market Geographical Analysis

North America accounted for approximately 42.1% of the global non-invasive diabetes therapy market share

North America region is expected to hold the largest market share over the forecast period. The rising incidence of diabetes, and technological advancements, in this region, help to propel the market.

For instance, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), in November 2023, it is estimated that, estimates that 136 million adults are living with diabetes or prediabetes in the United States. For both men and women, the prevalence of diagnosed diabetes was highest among American Indian and Alaskan Native adults (13.6%), followed by non-Hispanic Black adults (12.1%), adults of Hispanic origin (11.7%), non-Hispanic Asian adults (9.1%), and non-Hispanic White adults (6.9%). Adults with a family income above 500% of the federal poverty level had the lowest prevalence of diabetes for both men (6.3%) and women (3.9%), compared to families with a family income at or below the poverty level (13.1%).

Moreover in June 2023, The FDA approved empagliflozin (Jardiance) and empagliflozin/metformin hydrochloride (Synjardy) used with diet and exercise to improve blood sugar control in children 10 years and older with type 2 diabetes.

Market Segmentation

By Product

Oral Insulin

ORMD-0801

Eligen

IN-105

Macrulin

Buccal Insulin

Oral-Lyn

Others

Ocular Insulin

Inhaled Insulin

Exubera

Afrezza

Technosphere insulin

AERx iDMS

Aerodose

Nasal Insulin

Nasulin

QDose

Others

Transdermal Insulin

Others

By Diabetes Type

Type 1

Type 2

By End-User

Hospitals

Specialty Clinics

Homecare

Others

By Region

North America

U.S.

Canada

Mexico

Europe

Germany

U.K.

France

Spain

Italy

Rest of Europe

South America

Brazil

Argentina

Rest of South America

Asia-Pacific

China

India

Japan

South Korea

Rest of Asia-Pacific

Middle East and Africa

Market Competitive Landscape

The major global players in the global non-invasive diabetes therapy market include Oramed, Novo Nordisk A/S, Biocon, Merck KGaA, Pfizer Inc., Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Abbott, AstraZeneca, Eli Lilly and Company, Novartis AG among others.

Key Developments

In January 2024, Drug firm Lupin announced that it had received approval from the US health regulator to market a generic medication to treat diabetes. The company has received approval from the US Food and Drug Administration (USFDA) for its abbreviated new drug application for Dapagliflozin and Saxagliptin tablets.

In July 2024, Zydus Lifesciences received approval from the US health regulator for its new drug application for diabetes medication. The company has received final approval for its new drug application (NDA) from the US Food and Drug Administration (USFDA) to market Zituvimet XR (sitagliptin and metformin hydrochloride).

Why Purchase the Report?

To visualize the global non-invasive diabetes therapy market segmentation based on product, diabetes type, end-user, and region as well as understand key commercial assets and players.

Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development

Excel data sheet with numerous data points of global non-invasive diabetes therapy market level with all segments.

PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.

Product mapping is available in Excel consisting of key products of all the major players.

The global non-invasive diabetes therapy market report would provide approximately 51 tables, 54 figures, and 181 Pages.

Target Audience 2024

Manufacturers/ Buyers

Industry Investors/Investment Bankers

Research Professionals

Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Product
  • 3.2. Snippet by Diabetes Type
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Increasing Prevalence of Diabetes
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Cost Associated with the Products
      • 4.1.2.2. Accuracy of Monitoring
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Unmet Needs
  • 5.6. PESTEL Analysis
  • 5.7. Patent Analysis
  • 5.8. SWOT Analysis

6. By Product

  • 6.1. Introduction
    • 6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 6.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
  • 6.2. Oral Insulin*
    • 6.2.1. Introduction
    • 6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 6.3. Buccal Insulin
  • 6.4. Ocular Insulin
  • 6.5. Inhaled Insulin
  • 6.6. Nasal Insulin
  • 6.7. Transdermal Insulin
  • 6.8. Others

7. By Diabetes Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diabetes Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Diabetes Type
  • 7.2. Type 1*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Type 2

8. By End-User

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 8.2. Hospitals*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Specialty Clinics
  • 8.4. Homecare
  • 8.5. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diabetes Type
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.6.1. U.S.
      • 9.2.6.2. Canada
      • 9.2.6.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diabetes Type
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.6.1. Germany
      • 9.3.6.2. UK
      • 9.3.6.3. France
      • 9.3.6.4. Italy
      • 9.3.6.5. Spain
      • 9.3.6.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diabetes Type
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.6.1. Brazil
      • 9.4.6.2. Argentina
      • 9.4.6.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diabetes Type
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.6.1. China
      • 9.5.6.2. India
      • 9.5.6.3. Japan
      • 9.5.6.4. South Korea
      • 9.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diabetes Type
    • 9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Oramed *
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. Novo Nordisk A/S
  • 11.3. Biocon
  • 11.4. Merck KGaA
  • 11.5. Pfizer Inc.
  • 11.6. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 11.7. Abbott
  • 11.8. AstraZeneca
  • 11.9. Eli Lilly and Company
  • 11.10. Novartis AG (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us