表紙:エアクッション包装の世界市場-2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1336754

エアクッション包装の世界市場-2023年~2030年

Global Air Cushion Packaging Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 184 Pages | 納期: 約2営業日

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エアクッション包装の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

概要

世界のエアクッション包装は2022年に37億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 7.4%で成長し、2030年には68億米ドルに達すると予測されています。

エアクッション包装市場の牽引材料として、長期的に大幅なコスト削減を保証し、かつ顕著な保護を実現するために、より少ない材料を効果的に使用して低コスト性を達成していることが挙げられます。また、その最小限の重量構成が輸送コストを削減するため、エアクッション包装は、効果的に倉庫の保管コストを削減し、大型ロールでも体積がわずか1立方フィートで、占有空間がより少なくなります。

北米のエアクッション包装市場の成長は、eコマース部門の成長の上昇によって牽引されると予想されます。例えば、米国商務省国勢調査局によると、2023年第1四半期の米国における小売eコマース売上高は推定2,726億米ドルに達し、前期比3.0%増を反映しています。また、売上高の総成長の15%を占めるeコマースの成長は、エアクッションのような効果的かつ効率的な包装ソリューションの需要増加に直接寄与しています。

市場力学

技術の進歩と強化

エアクッション包装は、自動調整クッションソリューションや環境に優しいクッションのような新技術の進歩によって牽引されると予想されます。また、機械技術は、早期損傷を防止し、より高い負荷と速度のための、空気圧システム・バンパー・エアクッションのようなエアクッション包装に革命をもたらす主要なプレーヤーです。

さらに、各社は環境に優しい技術の進歩に注力しています。例えば、シールドエアーはリサイクルプラスチック廃棄物を統合した斬新なバブルラップ保護包装を発表しました。バブルラップブランドのAirCap LRTとBubble Wrap IB Recycled Content Filmsは、30%または50%のリサイクルプラスチック材料を組み込んでいることが特徴です。

環境へのメリット

エアクッション包装業界は大きな成長を遂げており、他の包装材料と比較して再利用やリサイクルの利点を提供する環境に優しい開発によって牽引されると予想されます。包装業界は、環境への懸念を軽減するために、環境に優しい先進の技術革新の道を歩んでおり、これがエアクッション包装の生産における技術進歩の原動力にもなっています。

さらに、オランダのPregis社はカーボンニュートラルなエアクッションフィルム「Renew Zero」を発表しました。この革新的なフィルムは、環境責任を優先しつつ、流通中の製品を保護するように設計されています。

世界貿易への影響

エアクッション包装市場の成長は、ロシア・ウクライナ紛争や地政学的関係によって影響を受けている世界の貿易部門の落ち込みによって制限される可能性があります。貿易部門はまた、包装業界の成長に大きな役割を果たしている世界のeコマースにも影響を与えています。

さらに、国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、2023年第2四半期には世界貿易の成長減速が予想されています。この落ち込みは、最近の世界経済予測の下方修正、インフレの持続、金融の脆弱性、ウクライナで進行中の紛争、地政学的緊張によるものです。

COVID-19の影響分析

COVID-19パンデミックはエアクッション包装業界に大きな影響を及ぼし、COVID-19パンデミックの広範囲に及ぶ影響により、エアクッション包装業界は大きな変貌を遂げました。ロックダウンによる制限でサプライチェーンが混乱し、商品取引が妨げられ、包装業界に大きな影響を与えました。

さらに、エアクッション包装業界はまた、オンラインショッピングの増加による需要の大幅な急増を観察しました。さらに、eコマース業界は顕著な急増を経験し、輸送中の商品の安全性を保証する保護包装の救済に対する要求の高まりを助長しました。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

ロシア・ウクライナ戦争は、インフレの増大と貿易の混乱により、間接的に世界のエアクッション包装市場に影響を与えました。紛争は商品生産を混乱させ、価格の高騰はサプライチェーンに波及し、原材料、生産、輸送のコストに影響を与えました。

さらに、ロシア、中国、西側諸国を包含する地政学的緊張が続いているため、世界の商品価格に影響を与え、必要不可欠な原材料へのアクセスが制限されるため、リサイクルへの取り組みが活発化する可能性があります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 新たなイノベーションと進歩
      • eコマースとオンラインショッピング分野の成長
      • 技術の進歩と強化
      • 環境面でのメリット
    • 抑制要因
      • 世界貿易の停滞
      • 世界貿易への影響
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • エアピロー
  • 気泡包装
  • エアコラム包装
  • エアクッションフィルム
  • エアパッキングバッグ
  • エアーパウチ

第8章 素材別

  • ポリエチレン(PE)
  • ポリプロピレン(PP)
  • エチレン酢酸ビニル(EVA)
  • その他

第9章 用途別

  • ブロック・ブレース
  • コーナー保護・クッション
  • 空隙充填
  • ラッピング

第10章 エンドユーザー別

  • eコマース
  • エレクトロニクス
  • パーソナルケア
  • 飲食品
  • 医薬品
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Pregis LLC
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと概要
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Abriso-Jiffy
  • Airfil Protective Packaging Ltd.
  • AirWave Packaging LLC
  • Fillezy
  • Intertape Polymer Group Inc.
  • Floeter Verpackungs-Service GmbH
  • Sealed Air Corp.
  • Smurfit Kappa Group Plc
  • Storopack Hans Reichenecker GmbH

第14章 付録

目次
Product Code: PAC1413

Overview

Global Air Cushion Packaging reached US$ 3.7 billion in 2022 and is expected to reach US$ 6.8 billion by 2030, growing with a CAGR of 7.4% during the forecast period 2023-2030.

The air cushion packaging market is expected to be driven by its lower cost which is due to its efficiency in using less material to achieve remarkable protection which ensures significant cost savings in the long run. Also its minimal weight composition reduces transportation cost, air cushion packaging provides less occupancy, as just one cubic foot for a large roll, which effectively reduces warehouse storage costs.

North America's growth in the air cushion packaging market is expected to be driven by the rise in growth of the e-commerce sector. For instance, according to the Census Bureau of the Department of Commerce, in the U.S. in the first quarter of 2023, retail e-commerce sales reached an estimated $272.6 billion which reflects the 3.0 percent growth from the previous quarter. Also, the growth in e-commerce sales which accounted for 15% total growth in sales is directly contributing to rising demand for effective and efficient packaging solutions like air cushions.

Market Dynamics

Technology Advancements and Enhancements

Air cushion packaging is expected to be driven by new technology advancements, like self-adjusting cushioning solutions, eco-friendly cushions. Also machine technologies are the key players in revolutionizing air cushion packaging, such as pneumatic systems, bumpers and air cushioning for higher loads and speeds to prevent premature damage.

Furthermore, companies are focusing on advancing towards eco-friendly technology, for instance, Sealed Air has introduced a novel range of Bubble Wrap protective packaging that integrates recycled plastic waste. The brand's new offerings, the Bubble Wrap brand AirCap LRT and Bubble Wrap IB Recycled Content Films, stand out for their incorporation of 30% or 50% recycled plastic material.

Environmental Benefits

The air-cushion packaging industry is experiencing significant growth, expected to be driven by eco-friendly developments which offer the benefits of reuse and recycling in comparison to other packaging materials. The packaging industry is on the technology revolution path for eco-friendly advancement to reduce environmental concerns, which is also driving the technology advancements in air cushion packaging production.

Moreover, Pregis, a Netherlands-based company introduced Renew Zero, a carbon-neutral air-cushioning film. This innovative film is designed to safeguard products during distribution while prioritizing environmental responsibility

Global Trade Impact

The air cushion packaging market growth can be restricted with the downfall in the worldwide trading sector, which is affected due to the Russia-Ukraine conflict and geopolitical relations and also some sectors have still not fully recovered from the pandemic. The trading sector also impacts worldwide e-commerce which plays a major role in the growth of the packaging industry.

Furthermore, according to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), in the second quarter of 2023 points, there is an anticipated deceleration in global trade growth. This downfall is due to recent downgrades in world economic forecasts, persistent inflation, financial vulnerabilities, the ongoing conflict in Ukraine, and geopolitical tensions.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the air cushion packaging industry, which underwent a substantial transformation due to the far-reaching effects of the COVID-19 pandemic. The supply chain disruption due to restriction due to lockdown restrictions, hampered goods trading have majorly impacted the packaging industry.

Furthermore, the air cushion packaging industry also observed a significant surge in demand due to increased online shopping. Moreover the e-commerce industry experienced a notable surge, fostering a heightened requirement for protective packaging remedies that guarantee the security of merchandise during transportation.

Russia- Ukraine War Impact

The Russia-Ukraine war indirectly impacted the global air cushion packaging market due to increased inflation, and trade disruption. The conflict disrupted commodities production which resulted in the surge in prices rippled through supply chains, impacting the cost of raw materials, production, and transportation.

Furthermore, the ongoing geopolitical tensions encompassing Russia, China, and Western countries could impact worldwide commodity prices and stimulate increased recycling efforts as access to essential raw materials becomes limited.

Segment Analysis

The global air cushion packaging market is segmented based on type, material, application, end-user and region.

E-commerce Growth

The e-commerce industry is expected to hold the largest market share in the end-user segment for the air cushion packaging market, driven by an increase in online shopping trends and e-commerce especially in electronic goods worldwide. Air cushion packaging offers a versatile solution that adapts to a wide range of product shapes and sizes, efficiently safeguarding a diverse range of products during transit.

Furthermore, the lightweight nature of these cushions reduces shipping costs, a crucial factor considering that shipping charges often depend on package weight and dimension. Also in the first quarter of 2023, the growth in e-commerce is expected to rise by more than 50% from the last quarter which sequentially provides more opportunities in the packaging sector.

Geographical Analysis

North America's growth in Air Cushion Packaging Industry

North America is one of the fastest-growing markets in air cushion packaging, driven by the growing e-commerce and online shopping industry. Countries like the U.S. and Canada are much more focused towards environmental concerns which encourage the packaging industry towards the development of more eco-friendly technology, and air cushion packaging provides more environmental benefits in comparison to other options.

Furthermore, in the region, the air cushion packaging sector is expected to grow with a good CAGR in the forecast period with the surge in e-commerce activities, resulting in increased demand for efficient and secure transit solutions. Also, the adoption of online shopping apps for ordering food and beverages in the U.S. has further fueled the need for reliable packaging like air cushions.

Competitive Landscape

The major global players include: Abriso-Jiffy, Airfil Protective Packaging Ltd., AirWave Packaging LLC, Fillezy., Intertape Polymer Group Inc., Pregis LLC, Sealed Air Corp., Smurfit Kappa Group Plc, and Storopack Hans Reichenecker GmbH.

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The global air cushion packaging market report would provide approximately 69 tables, 73 figures and 184 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet By Type
  • 3.2. Snippet By Material
  • 3.3. Snippet By Application
  • 3.4. Snippet By End-User
  • 3.5. Snippet By Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. New Innovations and Advancements
      • 4.1.1.2. Growth in E-commerce and Online Shopping Sector
      • 4.1.1.3. Technology Advancements and Enhancements
      • 4.1.1.4. Environmental Benefits
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Downfall in Global Trade
      • 4.1.2.2. Global Trade Impact
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Air Pillows*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Air Bubble Packaging
  • 7.4. Air Column Packing
  • 7.5. Air Cushion Film
  • 7.6. Air Packing Bags
  • 7.7. Air Pouch

8. By Material

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
  • 8.2. Polyethylene (PE)*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Polypropylene (PP)
  • 8.4. Ethylene Vinyl Acetate (EVA)
  • 8.5. Others

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Blocking & Bracing*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Corner Protection & Cushioning
  • 9.4. Void Fill
  • 9.5. Wrapping

10. By End-User

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 10.2. E-commerce*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Electronics
  • 10.4. Personal Care
  • 10.5. Food & Beverages
  • 10.6. Pharmaceuticals
  • 10.7. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. UK
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Russia
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Pregis LLC*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Type Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Recent Developments
  • 13.2. Abriso-Jiffy
  • 13.3. Airfil Protective Packaging Ltd.
  • 13.4. AirWave Packaging LLC
  • 13.5. Fillezy
  • 13.6. Intertape Polymer Group Inc.
  • 13.7. Floeter Verpackungs-Service GmbH
  • 13.8. Sealed Air Corp.
  • 13.9. Smurfit Kappa Group Plc
  • 13.10. Storopack Hans Reichenecker GmbH

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us