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市場調査レポート
商品コード
1336744

ガラス扉つき陳列棚の世界市場-2023年~2030年

Global Glass Door Merchandiser Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 182 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ガラス扉つき陳列棚の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ガラス扉つき陳列棚の世界市場は、2022年に55億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 5.8%で成長し、2030年には86億米ドルに達すると予測されています。

予測期間中、特に新興諸国における都市化の進展がガラス扉つき陳列棚の世界市場の成長を促進するとみられます。都市化は消費者のライフスタイルを変える大きな社会経済的変化をもたらします。その結果、包装された食品に対する需要が高まり、小売業者の間でガラス扉つき陳列棚の需要が増加します。

また、新興国市場や先進国市場における小売インフラの拡大も、予測期間中の世界市場の成長に貢献します。多くの小売ブランドが事業拡大とサプライチェーン強化のための投資を行っています。例えば、米国の大手小売企業であるターゲットは2023年2月、米国での店舗拡大計画に先立ち、サプライチェーンとラストワンマイル配送ソリューションの強化のために1億米ドルを投資すると発表しました。

市場力学

飲食企業による新製品発表

消費者の利便性追求の高まりに伴い、飲食品に対する需要は過去10年間で大幅に拡大しました。需要の高まりを受けて、飲食品メーカーは調理済み食品や飲食品の製品ラインナップを拡大しています。より多くの消費者にリーチするため、飲食品メーカーはさまざまなサイズや価格帯のさまざまなタイプのパック食品を発売しています。

新製品の発売を左右するもう一つの大きな要因は、企業の新地域への進出です。飲食品企業は一般的に、その土地の嗜好に対応し、その土地の料理をベースにした製品を作っています。大手食品ブランドがこぞって新製品を発売したことで、小売店はガラス扉つき陳列棚専用の売り場面積を拡大しています。

ガラス扉つき陳列棚の技術進歩

ここ数年、冷却技術の進歩と新しい断熱材の開発により、よりエネルギー効率の高いガラス扉つき陳列棚が登場しています。これらの機器は、最適な冷却条件を維持しながら消費電力を抑え、小売店のコスト削減と環境負荷の低減を実現しています。

IoT(モノのインターネット)とスマートセンサーアレイにより、ガラス扉つき陳列棚はより正確で効率的な温度調節が可能になっています。最新のガラス扉つき陳列棚には、デジタル・スクリーンやインタラクティブ・パネルが搭載されるようになってきています。小売業者は、商品情報、プロモーション、ブランディングを表示することができ、購買決定に影響を与える顧客エンゲージメントを高めることができます。新技術の進歩が運営コストの削減につながることから、ガラス扉つき陳列棚の採用は今後数年間で増加するとみられます。

高い運営コスト

ガラス扉つき陳列棚は、冷却システムと照明システムに電力を多用しています。特に欧州などの先進地域ではエネルギー価格が不安定なため、小売業者やその他のエンドユーザーは、利益率を低下させかねない運営費の増加を懸念し、マーチャンダイザーへの投資をためらうようになっています。

ガラス扉つき陳列棚は一般的に開放型ディスプレイユニットよりもエネルギー効率が高いですが、エネルギー消費の削減によるコスト削減効果が初期投資を相殺するにはかなりの時間を要します。長期的には他の様々な要因がエネルギー節約に影響するため、多くの小売業者はガラス扉つき陳列棚の長期的な運用経費を欠点と認識しています。

COVID-19影響分析

COVID-19の大流行は、施錠、旅行制限、工場閉鎖によるサプライチェーンの混乱により、世界市場に深刻な課題をもたらしました。その結果、ガラス扉つき陳列棚の生産と納品に遅れが生じ、小売業者や企業にとって品不足とリードタイムの増加につながっています。新品のガラス扉つき陳列棚の不足は、中古市場での価格上昇につながっています。

スーパーマーケット、コンビニエンスストア、飲食店など多くの小売店では、社会的遠距離政策の実施による営業制限のため、来店客が激減しました。顧客数の減少に伴い、パンデミックの主な期間中、主要なエンドユーザーからのガラス扉つき陳列棚の需要が減少しました。

AIの影響分析

最新のガラス扉つき陳列棚では、AIを搭載したセンサーやアルゴリズムを活用することで、陳列商品の特定の要件に基づいてガラス扉つき陳列棚内の温度レベルを最適に保つことができます。これにより、エネルギー効率の高い冷却が保証され、商品の鮮度と品質が維持されます。

AI対応のガラス扉つき陳列棚は、カメラやマシンビジョン技術を搭載し、顧客の属性や行動動向を分析することができます。小売業者はこの情報を活用し、個人の嗜好に基づいてターゲットを絞った広告や販促を表示することで、販売機会を増やすことができます。

ロシア・ウクライナ戦争の影響分析

ロシアとウクライナの戦争は、世界市場全体には大きな影響を及ぼしていませんが、ガラス扉つき陳列棚の需要は両国とも減少しています。大規模なインフラ破壊と難民の流出により、ウクライナのガラス扉つき陳列棚の需要は短期・中期的に大きく落ち込むと思われます。

ロシアにおけるガラス扉つき陳列棚ーの需要も、ロシア企業に対する西側の厳しい制裁措置により大幅に減少しています。ロシアの多国籍小売企業の多くは、制裁により市場から撤退しました。それ以来、ロシア企業はガラス扉つき陳列棚の需要を満たすために国際的なグレーマーケットに依存しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 飲食品企業による新製品の発売
      • ガラス扉つき陳列棚の技術進歩
    • 抑制要因
      • 高い運営コスト
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • スライドドア
  • ヒンジドア

第8章 エンドユーザー別

  • 小売店舗
  • 複合商業施設
  • 業務用厨房
  • 空港・鉄道駅
  • フードサービス施設

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Hobart Canada
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Turbo Air Inc.
  • ARNEG S.P.A
  • Liebherr
  • True Manufacturing Co., Inc.
  • Migali
  • Procool
  • Traulsen
  • Hussmann Corporation
  • Hoshizaki Corporation

第12章 付録

目次
Product Code: FMCG6712

Market Overview

Global Glass Door Merchandiser Market reached US$ 5.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 8.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.8% during the forecast period 2023-2030.

During the forecast period, growing urbanization, especially in developing countries is likely to propel the growth of the global glass door merchandiser market. Urbanization leads to major socio-economic changes that alter consumer lifestyles. It creates a growing demand for packaged food products, which consequently increases demand for glass door merchandiser among retailers.

The expansion of retail infrastructure, in developing and developed regions will also contribute to global market growth during the forecast period. Many retail brands are undertaking investments to expand their operations and strengthen supply chains. For instance, in February 2023, Target, a major U.S.-based retail company, announced an investment of US$ 100 million to strengthen its supply chains and last mile delivery solutions ahead of a planned expansion of its stores in U.S.

Market Dynamics

New Product Launches by F&B Companies

With consumers increasingly seeking convenience, the demand for packaged food and beverage products has grown considerably over the past decade. Rising demand has led food and beverage manufacturers to expand their product lineup of ready-to-eat foods and packaged beverages. To reach more consumers, food and beverage companies are launching different types of packaged foods in various serving sizes and price points.

Another major factor influencing new product launch is expansion of companies to new regions. Food and beverage companies generally create products that are accommodating to local tastes and are based on local cuisines. With new product launches by every major food brand, retail outlets are expanding their retail space dedicated to glass door merchandiser displays.

Advances in Glass Door Merchandiser Technology

Over the past few years, advancements in cooling technologies and the development of new insulation materials have led to more energy-efficient glass door merchandisers. These units consume less electricity while maintaining optimal cooling conditions, resulting in cost savings for retailers and reduced environmental impact.

IoT (Internet of Things) and smart sensors arrays enable glass door merchandisers to regulate temperatures more accurately and efficiently. Modern glass door merchandiser models are being increasingly equipped with digital screens and interactive panels. Retailers can display product information, promotions and branding, enhancing customer engagement to influence purchasing decisions. With new technological advancements leading to lower operating costs, the adoption of glass door merchandisers is likely to increase over the coming years.

High Operational Costs

Glass door merchandisers extensively use electricity to power their cooling and lighting systems. With volatile energy prices, especially in developed regions such as Europe, retailers and other end-users are becoming increasingly hesitant to invest in merchandisers due to concerns about increased operating expenses, which can erode their profit margins.

While glass door merchandisers are generally more energy-efficient than open display units, the cost savings from reduced energy consumption require significant time to offset the initial investment. Many retailers perceive the long-term operational expenses for glass door merchandisers as a drawback, since various other factors can impact energy savings in the long term.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic created serious challenges for the global market due to supply chains disruptions on account of lockdowns, travel restrictions and factory closures. It resulted in delays in the production and delivery of glass door merchandisers, leading to shortages and increased lead times for retailers and businesses. The shortage of new glass door merchandisers led to increased prices in the second-hand market.

Many retail outlets, such as supermarkets, convenience stores and restaurants, experienced a drastic decline in footfall due to restricted operations caused by the implementation of social distancing measures. With fewer customers, there was a reduced demand for glass door merchandisers from major end-users for a major duration of the pandemic.

AI Impact Analysis

An array of AI-powered sensors and algorithms can be utilized in modern glass door merchandisers to maintain optimal temperature levels inside glass door merchandisers based on the specific requirements of the displayed products. It will ensures energy-efficient cooling and maintain product freshness and quality.

AI-enabled glass door merchandisers can be equipped with cameras and machine vision technology to analyze customer demographics and behavior trends. Retailers can leverage the information to display targeted advertisements and promotions based on individual preferences, thus increasing sales opportunities.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

The war between Russia and Ukraine has not majorly affected the global market at large, but demand for glass door merchandisers has fallen in both countries. Due to large-scale destruction of infrastructure and refugee exodus, the demand for glass door merchandisers from Ukraine will be significantly depressed over the short and medium term.

The demand for glass door merchandisers in Russia has also decreased significantly on account of stringent western sanctions on Russian businesses. Many multinational retail companies in Russia have exited the market due to the sanctions. Russian businesses have since relied upon the international grey market to fulfill demand for glass door merchandisers.

Segment Analysis

The global glass door merchandiser market is segmented based on type, end-user and region.

Retail Outlets are the Biggest End-Users of Glass Door Merchandisers

Retail outlets have the highest share, accounting for nearly half of the global market. Retail outlets such as convenience stores, supermarkets and hypermarkets extensively utilize glass door merchandise to display various types of packaged ready-to-eat and ready-to-cook products, beverages, packaged fresh products and desserts.

Retail outlets typically utilize multiple glass door merchandisers, strategically located in different places all across the store to attract consumer interest. The larger the store, the more merchandisers are used. Furthermore, as retail brands expand to semi-urban and rural areas in developing countries, the demand for glass door merchandiser is expected to increase.

Geographical Analysis

Advancements in Retail Technology to Propel Market Growth in North America

North America accounts for more than a third of the global market. North America is a high-income, developed region with an urbanized population. North America has major global retail chains including Walmart, Target, Kroger, Aldi's, Trader Joe's, Costco, Loblaw's, Lidl's and Whole Foods Market. The retail industry in North America, especially U.S. is highly fragmented and competitive with many chains expanding their operations to new cities.

New technological advances are likely to augment demand in North America over the forecast period. All major retail chains are considering fully automated, self-checkout stores which do not require humans for operation, allowing them to operate large retail spaces with low operating costs and high efficiency. For instance, in April 2023, Walmart, one of the largest U.S.-based retail chains, announced plans to automate the majority of its stores by 2026.

Competitive Landscape

The major global players include: Hobart Canada, Turbo Air Inc., ARNEG S.P.A, Liebherr, True Manufacturing Co., Inc., Migali, Procool, Traulsen, Hussmann Corporation and Hoshizaki Corporation.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global glass door merchandiser market segmentation based on type, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of glass door merchandiser market-level with all segments.
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The global glass door merchandiser market report would provide approximately 50 tables, 48 figures and 182 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet By Type
  • 3.2. Snippet by End-User
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. New product launches by F&B companies
      • 4.1.1.2. Advances in glass door merchandiser technology
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High operational costs
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Sliding Door*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Hinged Door

8. By End-User

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 8.2. Retail Outlets*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Commercial Complexes
  • 8.4. Commercial Kitchens
  • 8.5. Airports and Train Stations
  • 8.6. Food Service Establishments

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. UK
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Hobart Canada*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Recent Developments
  • 11.2. Turbo Air Inc.
  • 11.3. ARNEG S.P.A
  • 11.4. Liebherr
  • 11.5. True Manufacturing Co., Inc.
  • 11.6. Migali
  • 11.7. Procool
  • 11.8. Traulsen
  • 11.9. Hussmann Corporation
  • 11.10. Hoshizaki Corporation

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us