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市場調査レポート
商品コード
1336740

ジェリカンの世界市場-2023年~2030年

Global Jerry Cans Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 201 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ジェリカンの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 201 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ジェリカンの世界市場は2022年に21億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 4.1%で成長し、2030年には290万米ドルに達すると予測されています。

世界のジェリカン市場は競争が激しく、複数の既存メーカーと新興企業が市場シェアを争っています。主要企業が市場の40.5%近くを占め、中国とインドを中心とする小規模企業が54.4%以上のシェアを占めています。成長企業は、競争優位性を獲得するため、製品の革新、品質、費用対効果に重点を置くことが多く、これが市場の将来的な成長見通しを生み出しています。

石油・ガス分野は、ガソリンやディーゼルなど様々な製品の需要増加により、世界のジェリカン市場で1/3以上のシェアを占めると予想されています。同分野の需要拡大により、様々な種類の燃料や潤滑油の貯蔵、輸送、分配に信頼性と耐久性のあるソリューションを提供する金属製ジェリカンの成長見通しも高まっています。

市場力学

石油・潤滑油業界における耐久性と安全性の高い包装ソリューションに対する需要の高まり

オイルや潤滑油は汚染されやすく、汚染物質や異物の存在は、その効き目や寿命に影響を及ぼす可能性があります。そのため、耐薬品性材料でコーティングされたジェリカンは、容器が内容物と反応して汚染するのを防ぐために、石油・潤滑油会社で使用されています。

ジェリカンは、重い液体を入れても持ち運びや移動が簡単なハンドルやグリップなど、扱いやすい特性を持っているため、石油や潤滑油の分野で高い需要を示しています。産業環境や保守・整備作業中にこれらの容器を扱う作業員は、この機能が非常に便利であることに気づくと思われます。

プラスチック・フリー包装へのシフト

環境問題が広く知られるようになるにつれ、消費者や企業は環境への影響がより少ない包装の選択を模索しています。プラスチックの使用を減らそうとしている個人にとって、金属や生分解性プラスチックなどの素材で作られたプラスチックフリーのジェリカンは、より環境に優しいと考えられているため、好ましい選択肢となっています。また、企業はプラスチックフリーのパッケージングに投資しており、さまざまな地域でジェリカン市場を牽引しています。

例えば、2021年11月29日、国際的なソーシャルブランドであるJERRYBAGは、世界のクラウドファンディングサイトKICKSTARTERで、環境に優しいジェリカン水筒を発売します。ヴィンテージのジェリカンが、リサイクル・ジェリカン水筒の制作のインスピレーションとなっています。400mlと800mlの2つのサイズがあり、400mlのボトルはポケットに入れて持ち運べるため、最も携帯性に優れています。

厳しい規制

厳しい規制は包装業界の成長を著しく妨げてきたが、プラスチックへの影響とそれに関連する規制が高まるにつれ、多くの国が依存度を減らしています。例えば、2022年6月24日、EPRインドネシアが発表したプレスリリースでは、様々なホテルやレストランが再生ジェリカンでプラスチックを削減することに合意しました。

ジャカルタ地域では、少なくとも12のホテルとレストランのパートナー、そして2つの卸売業者がこのプログラムへの参加を承諾しました。「今後12ヶ月の間に、私たちは少なくとも5,000個の使用済みHDPEプラスチック製ジェリカンパッケージの回収に参加し、リサイクルを行うと同時に、最適な循環型経済手順の採用を奨励する予定です。

さらに、ジェリカンは、石油や潤滑油のような取引に大きく依存する産業で高い需要があります。国によってジェリカンに対する規制が異なるため、製品を輸出するメーカーにとってはコンプライアンスが複雑になります。コンプライアンス違反による貿易障壁は、ジェリカンメーカーの市場参入を制限する可能性があります。

COVID-19影響分析

COVID-19の大流行は、ジェリカン市場にいくつかの影響を与えました。ロックダウンと社会的隔離措置の結果、消費者はオンライン購入に目を向けました。ジェリカンは、特に食品、飲食品、クリーニング業界において、液体を安全かつ効率的に輸送するために使用されるため、オンラインショッピングの普及はジェリカンの必要性を高めました。

さらに、パンデミックの間、医療業界は未曾有の困難に直面しました。缶は医療用品、消毒剤、殺菌剤の保管と輸送に欠かせないもので、COVID-19の対応に役立っています。しかし、サプライチェーンの混乱、産業活動の低下、環境への配慮などにより、市場は課題に直面しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 石油・潤滑油業界における耐久性と安全性に優れた包装ソリューションへの需要の高まり
      • eコマースと小売業の成長
      • プラスチックフリー包装へのシフト
    • 抑制要因
      • 厳しい規制
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 素材別

  • プラスチック
  • 金属

第8章 容量別

  • 5リットル以下
  • 5~10リットル
  • 10~20リットル
  • 20~30リットル
  • 30リットル以上

第9章 エンドユーザー別

  • 飲食品
    • 植物油
    • ジュース・牛乳
  • 化学・石油化学
    • 危険物
    • 非危険物
  • 農業
    • 肥料
    • 農薬
  • 石油・潤滑剤
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • SCHUTZ GmbH & Co. KGaA
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Greif, Inc
  • Barrier Plastics, Inc
  • Scepter Corporation
  • Midwest Can Company
  • Mauser Group
  • Denios AG
  • CurTec
  • NUOVA PLASTICA ADRIATICA Srl
  • Parekhplast India Limited

第13章 付録

目次
Product Code: PAC6716

Market Overview

Global Jerry Cans market reached US$ 2.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 2.9 million by 2030 growing with a CAGR of 4.1% during the forecast period 2023-2030.

The global jerry cans market is highly competitive, with several established manufacturers and emerging players vying for market share. Key players hold nearly 40.5% of the market and small players predominantly in China and India cover more than 54.4% share in the region. The growing companies often focus on product innovation, quality and cost-effectiveness to gain a competitive edge which is creating future growth prospects for the market.

The oil & gas segment is anticipated to hold more than 1/3rd share in the global jerry can market owing to the rising demand for various products such as petrol and diesel, among others. The growing segment's demand has also escalated the growth prospect for metal jerry cans providing a reliable and durable solution for the storage, transportation and dispensing of various types of fuel and lubricants.

Market Dynamics

Rising Demand for Durability and Safety Packaging Solutions in Oil and Lubricants Industry

Oils and lubricants are prone to contamination and the presence of contaminants or foreign materials can have an impact on how well they work and how long they last. Therefore, jerry cans coated with chemical-resistant materials are used by oil and lubricant companies to prevent the containers from reacting with the contents and contaminating them.

Jerry cans have shown high demand in oil and lubricants due to their easy-to-handle properties which include handles or grips that make them simple to carry and move, even when they are loaded with heavy liquids. Personnel handling these containers in industrial environments or during maintenance and servicing tasks will find this capability extremely useful.

Shift Towards Plastic-Free Packaging

Consumers and businesses are looking for packaging choices that have less of an effect on the environment as environmental issues are becoming more widely known. For individuals trying to cut back on their use of plastic, plastic-free jerry cans made of materials like metal or biodegradable plastic are a preferred option because they are seen as being more environmentally friendly. Companies are also investing in booting plastic-free packaging leading to driving the market of jerry cans in various regions.

For instance, On November 29, 2021, the international social brand JERRYBAG will launch its environmentally friendly Jerrycan Water Bottle on the KICKSTARTER worldwide crowdfunding website. The vintage Jerrycans served as the inspiration for the creation of the recycled Jerrycan Water Bottle. They come in two sizes, 400 ml and 800 ml, with the 400 ml bottle being the most portable because it can be carried around in our pockets

Stringent Regulations

Stringent regulations have severely hampered the growth of the packaging industry and with rising plastic impact and its associated regulations, many countries are reducing the dependency. For instance, on June 24, 2022, in a press release published by EPR Indonesia, Various hotels and restaurants agreed to reduce plastic with recycled jerrycans.

In the Jakarta region, at least 12 hotel and restaurant partners, as well as 2 wholesalers, consented to participate in this program. "Over the next 12 months, we expect to take part in the collection of at least 5,000 used HDPE plastic jerry can packaging for recycling, while also encouraging the adoption of the best circular economy procedures.

Furthermore, jerry cans hold high demand in industries that majorly rely on trading like oil and lubricants. Different countries have specific regulations for jerry cans, leading to compliance complexities for manufacturers exporting their products. Trade barriers due to non-compliance could limit the market reach for jerry can manufacturers.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic has shown several impacts on the jerry cans market. Consumers turned to online purchasing as a result of lockdowns and social isolation measures. Since jerry cans are used for the safe and effective transportation of liquids, notably in the food, beverage and cleaning industries, the popularity of online shopping has increased the need for them.

Furthermore, during the pandemic, the healthcare industry was faced with unprecedented difficulties. Cans were crucial for the storage and transportation of medical supplies, sanitizers and disinfectants, which helped with the COVID-19 response. However, the market has faced challenges due to disruptions in supply chains, reduced industrial activity and environmental considerations.

Segment Analysis

The global jerry cans market is segmented based on material, capacity, end-user and region.

Metals' Reusability And Longevity

Plastic holds a dominant share in the global jerry cans market however the rising shift of countries in reducing plastic dependency has encouraged the adoption of materials such as metal in the market. The metal jerry cans hold nearly 1/3rd share of the market however expected to show significant growth in the forecast period due to their reusability and longevity.

Furthermore, there are several uses for metal jerry cans in the oil and gas sector which is driving segmental growth. They are used to store and transport fuel for vehicles, machinery and equipment at construction sites, isolated regions and other places where there may be limited access to fuel stations.

Geographical Analysis

Asia-Pacific Growing Packaging Industry and Presence of Key Players

Asia-Pacific is growing significantly in the global jerry cans market and countries like India, China and South Korea hold more than 6.1% share in the region. There are several jerry can producers in the region that serve both domestic and foreign markets. Local production facilities offer financial benefits and permit prompt delivery to clients in the area leading to boost the product's growth.

Furthermore, increasing awareness of environmental issues and sustainable packaging practices is influencing the demand for eco-friendly jerry cans made from recycled materials or those that can be recycled after use. The demand for jerry cans is also significantly influenced by the food and beverage sector in the region. Food goods that are liquid, such as sauces, drinks and edible oils, are packaged and transported in these containers.

Competitive Landscape

The major global players include: SCHUTZ GmbH & Co. KGaA, Greif, Inc, Barrier Plastics, Inc, Scepter Corporation, Midwest Can Company, Mauser Group, Denios AG, CurTec, NUOVA PLASTICA ADRIATICA Srl and Parekhplast India Limited.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global jerry cans market segmentation based on material, capacity, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global jerry cans market report would provide approximately 61 tables, 60 figures and 201 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Material
  • 3.2. Snippet by Capacity
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising Demand for Durability and Safety Packaging Solutions in Oil and Lubricants Industry
      • 4.1.1.2. Growth in E-commerce and Retail
      • 4.1.1.3. Shift Towards Plastic-Free Packaging
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Stringent Regulations
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Material

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
  • 7.2. Plastic*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Metal

8. By Capacity

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Capacity
  • 8.2. Below 5 liters *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. 5 to 10 liters
  • 8.4. 10 to 20 liters
  • 8.5. 20 to 30 liters
  • 8.6. Above 30 liters

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Food and Beverages *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 9.2.3. Vegetable Oils
    • 9.2.4. Juice & Milk
  • 9.3. Chemicals and Petrochemicals
    • 9.3.1. Hazardous
    • 9.3.2. Non-Hazardous
  • 9.4. Agriculture
    • 9.4.1. Fertilizers
    • 9.4.2. Pesticides
  • 9.5. Oil and Lubricants
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. SCHUTZ GmbH & Co. KGaA *
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Recent Developments
  • 12.2. Greif, Inc
  • 12.3. Barrier Plastics, Inc
  • 12.4. Scepter Corporation
  • 12.5. Midwest Can Company
  • 12.6. Mauser Group
  • 12.7. Denios AG
  • 12.8. CurTec
  • 12.9. NUOVA PLASTICA ADRIATICA Srl
  • 12.10. Parekhplast India Limited

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us