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市場調査レポート
商品コード
1336663
自動車用センターコンソールの世界市場-2023年~2030年Global Automotive Center Console Market - 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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自動車用センターコンソールの世界市場-2023年~2030年 |
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車用センターコンソールの世界市場は、2022年に813億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 5.9%で成長し、2030年には1,281億米ドルに達すると予測されています。
電気自動車や自動運転車の成長は、メーカーがこれらの車の乗員の特定のニーズや好みに応える革新的なセンターコンソール設計を開発する大きな機会を提供しています。さらに、快適で便利な運転体験に対する消費者の嗜好の高まりが、世界の自動車用センターコンソール市場を牽引しています。
アジア太平洋は、世界で53.3%以上のシェアを占め、自動車用センターコンソール市場で最も急成長しています。同地域の成長は、老舗の自動車産業が存在することと、国内外メーカーを基盤とする競争の激しい企業の存在によるものです。各社は、この地域で革新的で高品質なセンターコンソールソリューションを提供するため、研究開発に投資しています。
電気自動車需要の高まり
中国、欧州、米国の3つの市場が、現在までに電気自動車販売の大部分を占めています。中国は市場のリーダーであり、2022年には世界の電気自動車販売台数の60%を占めています。中国は現在、どの国よりも多くの電気自動車を走らせています。第2位と第3位の市場である欧州と米国は、いずれも2022年に急成長を遂げ、販売台数はそれぞれ15%と55%増加しました。
さらに、この10年以降には、EUのFit for 55パッケージや米国のインフレ削減法のような、主要経済国の野心的な政府イニシアチブが、電気自動車の市場シェアをさらに高めると予想されます。中国、EU、米国では、2030年までに新車販売台数の約60%が電気自動車になると予想されています。上記のような電気自動車の販売台数の増加は、自動車用センターコンソールに大きな投資機会をもたらし、製品の成長を牽引しています。
環境に優しい取り組みの高まり
持続可能な素材を採用し、環境に配慮した製造プロセスを採用することで、カーボンフットプリント全体の削減を目指しています。これには、再生可能な資源からの材料調達や生産時のエネルギー消費の最適化などが含まれます。企業は、他の素材と比較してカーボンフットプリントが少なく、効率的な機能を提供する素材を自動車用センターコンソールに採用することに投資しています。
さらに、多くの自動車メーカーは、CSR戦略に環境に配慮したプログラムを盛り込んでいます。企業は、環境に優しいセンターコンソールの使用など、持続可能な慣行を採用することで、ブランドイメージを向上させ、環境に優しい顧客を呼び込むことができます。
高い生産コスト
顧客体験を向上させるための先進技術の統合は、自動車用センターコンソールの生産コスト全体を押し上げます。インフォテインメントシステム、タッチスクリーンディスプレイ、ワイヤレス充電、コネクティビティ機能などを統合した先進技術をセンターコンソールに組み込むと、生産コストが高くなります。
さらに、二酸化炭素排出量を削減できるため、環境に優しく持続可能な材料の使用が増加していることも、製品コストの高騰の一因となっています。これらの材料は余分な加工を必要とし、原材料や部品の不足といったサプライチェーンの混乱が生産に影響を及ぼし、納期の遅れやOEMへのセンターコンソールの価格上昇につながる可能性があります。
パンデミックは世界のサプライチェーンに混乱をもたらし、センターコンソールの製造に必要な原材料や部品の入手に影響を与えました。工場の閉鎖、出荷の遅れ、生産能力の低下などがサプライチェーンの課題につながっています。
さらに、ウイルスの蔓延を抑えるため、世界中の多くの自動車製造施設が一時的に操業を停止したり、生産能力を低下させたりしました。その結果、センターコンソールの生産とOEMへの納入に遅れが生じました。しかし、世界中でワクチン接種の動きが活発化しているため、市場は徐々に回復し、革新的で持続可能なセンターコンソール・ソリューションに引き続き焦点を当てながら、消費者の状況の変化に適応していくと予想されます。
Global Automotive Center Console market reached US$ 81.3 billion in 2022 and is expected to reach US$ 128.1 billion by 2030 growing with a CAGR of 5.9% during the forecast period 2023-2030.
The growth of electric and autonomous vehicles is providing great opportunities for manufacturers to develop innovative center console designs that cater to the specific needs and preferences of these vehicles' occupants. Furthermore, rising consumers' preference for comfortable and convenient driving experiences is driving the global automotive center console market.
Asia-Pacific is the fastest-growing automotive center console market covering more than 53.3% share globally. The region's growth is due to the presence of well-established automotive industries and the presence of highly competitive companies based, with both local and international manufacturers. Companies are investing in research and development to offer innovative and high-quality center console solutions in the region.
Rise in Demand for Electric Vehicles
Three markets-China, Europe and U.S.-have seen the vast bulk of electric car sales to date. China is the market leader, accounting for 60% of all electric vehicle sales worldwide in 2022. China currently has more electric vehicles on the road than any other country. The second and third-largest markets, Europe and U.S., both had rapid growth in 2022, with sales rising by 15% and 55%, respectively.
Furthermore, in this decade and beyond, it is anticipated that ambitious governmental initiatives in major economies, like the Fit for 55 package in the European Union and the Inflation Reduction Act in U.S., will further raise the market share for electric vehicles. Around 60% of all new automobiles sold in China, the EU and U.S. are expected to be electric by the year 2030. The above rising number in EV sales is creating huge opportunities for the automotive center consoles to invest in the market leading to driving the product's growth.
Rising Eco-Friendly Initiatives
The growing incorporation of sustainable materials and adoption of environmentally responsible manufacturing processes, aimed to reduce the overall carbon footprint. This includes sourcing materials from renewable sources and optimizing energy consumption during production. Companies are investing in adopting materials for automotive center consoles which have less carbon footprint and offer efficient functions as compared to other materials.
Furthermore, Many automakers include environmentally friendly programs in their CSR strategy. Companies can improve their brand image and draw in eco-friendly customers by adopting sustainable practices, such as the usage of eco-friendly center consoles.
High Production Costs
Integration of advanced technologies to improve customer experience adds to the overall production cost of automotive center consoles. The incorporation of advanced technology into center consoles with integrated infotainment systems, touch-screen displays, wireless charging and connectivity capabilities results in higher production costs.
Furthermore, the growing use of eco-friendly and sustainable materials due to their reduce carbon footprinting is another factor for the high cost of the product. These materials require extra processing and are followed by disruptions in the supply chain, such as shortages of raw materials or components which can impact production and lead to delays in delivery and the increased price of center consoles to OEMs.
The pandemic led to disruptions in global supply chains, affecting the availability of raw materials and components required for manufacturing center consoles. Factory closures, shipping delays and reduced production capacity contributed to supply chain challenges.
Furthermore, to reduce the spread of the virus, many automotive manufacturing facilities worldwide temporarily shut down or operated at reduced capacity. This resulted in delays in center console production and delivery to OEMs. However, due to the rising vaccination drive across the globe., the situation is evolving hence the market is expected to gradually recover and adapt to the changing consumer landscape, with a continued focus on innovative and sustainable center console solutions.
The global automotive center console market is segmented based on material, component, vehicle, design, distribution channel and region.
Rising Investments in Luxury Vehicles
Leather is a growing segment in the material category which has covered nearly 1/4th share in the global automotive center console market. The growth of luxury vehicles is a major market driving factor for leather material. Genuine leather is created using an animal's hide or skin, usually cattle.
The center consoles of high-end and luxurious vehicles are made of this premium material. Genuine leather has a luxurious appearance and feel, as well as attractive natural variances and grain patterns. While genuine leather is highly desirable, it can be more expensive and requires proper care and maintenance to preserve its quality and appearance which acts as a major market hampering factor for the segment.
Asia-Pacific Increasing Adoption of Electric Vehicles (EVs)
Asia-Pacific holds a significant share of the global automotive center console market and countries like India, China and Japan hold a major share in it. India is among the developing economy making it cover 1/3rd of the market. India has seen significant growth in the adoption of electric vehicles. As EVs gain popularity, the demand for customized center consoles to accommodate EV-specific features and controls is expected to increase.
China is the world's largest producer and consumer of cars and Asia-Pacific is home to some of the largest automotive markets in the world. The market for automotive center consoles has grown as a result of the rising demand for automobiles in nations like China and India and the presence of key players in the region.
The major global players include: Magna International Inc, Faurecia, Toyota Boshoku Corporation, Yanfeng Automotive Interiors, Grupo Antolin, IAC Group, Johnson Controls International Plc, Lear Corporation, Inteva Products and Visteon Corporation.
The global automotive center console market report would provide approximately 77 tables, 78 figures and 220 Pages.
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