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市場調査レポート
商品コード
1336649

逆回転プロペラスピナーの世界市場-2023年~2030年

Global Contrarotating Propeller Spinners Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 190 Pages | 納期: 約2営業日

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逆回転プロペラスピナーの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

逆回転プロペラスピナーの世界市場は、2022年に6億7,240万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 4.5%で成長し、2030年には9億5,620万米ドルに達すると予測されます。

世界の主要国による国防支出の増加は、予測期間中、世界の逆回転プロペラ市場の成長を促進する主要因となります。特にロシア・ウクライナ戦争をきっかけに、欧州と北米で国防支出が大幅に増加しています。軍隊は、戦闘態勢を強化するために、UAV、浮遊弾薬、その他の先進兵器システムを導入しています。

今後数年間にわたる新型電動航空機の開発は、航空産業における重要な発展となることが予想されます。プロペラ駆動の航空機は電動航空機のパワートレイン・システムの主要な選択肢となることが予想されるため、逆回転プロペラが電動航空機に利用されることが期待されます。

市場力学

無人航空機の採用増加

軍は無人航空機(UAV)の採用と利用を増やしています。UAVは監視や偵察、戦闘任務など様々な役割を担うことができます。より安価な無人機は、敵防空圏制圧(SEAD)任務の制圧にも活用されています。対人・対装甲作戦には、滞空弾が活用されています。

ジェットエンジンを利用する一部の大型長距離ドローンを除き、主要なドローンはほぼすべてプロペラを使用しています。垂直離着陸(VTOL)ドローンは一般に、あらゆる飛行条件下での安定性を確保するためにマルチローターを備えています。逆回転プロペラは、運用範囲と効率を高めるために、これらのドローンに使用されています。様々な役割のための軍によるUAVの採用の増加は、今後数年間、逆回転プロペラスピナーの需要を増大させる。

魚雷技術の進歩

魚雷技術の進歩により、魚雷の速度と機動性が向上し、魚雷の高速移動と標的への効果的な攻撃が可能になっています。魚雷の射程距離と耐久性を向上させることは、魚雷の作戦能力を強化する上で極めて重要です。

逆回転プロペラは、より高い推力とより速い加速を提供するため、魚雷推進に一般的に使用され、魚雷は発射後数秒でより高い速度を達成し、より機敏に操縦することができます。魚雷技術の進歩は魚雷生産量の増加につながり、逆回転プロペラの需要を高めます。

限られた応用範囲

逆回転プロペラスピナーは、軍事および民間産業でニッチな用途を持つユニークな技術です。ジェットエンジン推進などの代替技術が優れているため、軍用機や民間機ではあまり利用されていません。さらに、同軸ローターベースの逆回転翼を利用したヘリコプターは、通常、高度に特殊な役割を果たすために作られ、生産量も限られています。

様々な分野での無人航空機(UAV)の使用は大幅に増加し、多くのUAVがプロペラベースの推進システムを使用していますが、逆回転プロペラは特定のマルチローターモデルにのみ使用されています。電気航空機は、逆回転プロペラの有望な用途を提示しているが、本格的な商業運航にはまだ数年かかります。逆回転プロペラの用途が限られていることは、世界市場の成長にとって大きな課題です。

COVID-19の影響分析

COVID-19パンデミックは、世界の逆回転プロペラスピナー市場に様々な課題をもたらしました。パンデミックの規制は研究開発および製造活動の大きな混乱を招き、開発中の新製品のタイムラインの長期化につながっています。パンデミックの間、中断することなく継続を維持した重要な防衛プロジェクトはわずかでした。

パンデミック後の世界市場は健全な回復を見せましたが、いくつかの課題はまだ残っています。世界のサプライチェーンの混乱は、パンデミックの余波がまだ残っています。この混乱は、短期・中期的に世界市場が回復を続けるための課題となる可能性があります。

AIの影響分析

AI対応アルゴリズムは、逆回転プロペラの設計を最適化するために活用できます。過去の試験データに基づく機械学習可能な数値流体力学(CFD)シミュレーションを使用することで、AIは、効率を最大化し、騒音を最小化し、システム全体の性能を向上させるプロペラ設計の開発を支援することができます。

AIベースの技術は、過去の性能データからなる大規模なデータセットから洞察を導き出すのにも役立ちます。運用データとメンテナンス記録を分析することで、AIベースのシステムは、効率改善、運用コスト削減、運用性能向上のための実用的な提案を行うことができます。

ロシア・ウクライナ紛争の影響分析

紛争初期、ロシアはウクライナでの攻撃任務にTu-95戦略爆撃機を利用しました。この爆撃機は4基のNK-12エンジンを搭載し、逆回転プロペラを使用しています。Tu-95は現在生産されていないが、ロシアはTu-95をより効果的にし、耐用年数を延ばすために、Tu-95フリートの大規模な近代化に取り組んでいます。この近代化により、逆回転プロペラの短期的な需要が見込まれます。

紛争が進むにつれ、ロシアは対装甲作戦やウクライナの歩兵反撃を阻止するために、カモフKa-52攻撃ヘリコプターの利用を増やしています。カモフKa-52攻撃ヘリコプターは、推進力に逆回転同軸プロペラ・システムを採用しています。ロシアが戦争のためにKa-52ヘリコプターの生産を増やしたため、逆回転プロペラスピナーの需要が増えると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 世界の防衛費の増加
      • 電動航空機開発への注目の高まり
      • 無人航空機の採用増加
      • 魚雷技術の進歩
    • 抑制要因
      • 他の技術との競合
      • 応用範囲の狭さ
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 プロペラサイズ別

  • 小型プロペラ
  • 中型プロペラ
  • 大型プロペラ

第8章 用途別

  • 無人航空機(UAV)
  • 軍用機
  • 民間航空機
  • 船舶

第9章 エンドユーザー別

  • 航空宇宙・防衛
  • レジャー
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • General Electric
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Collins Aerospace
  • MT-Propeller
  • Hartzell Propeller
  • Safran
  • Textron Aviation
  • CR Flight, LLC
  • Warp Drive Incorporated
  • Culver Props
  • HOFFMANN PROPELLER GmbH & Co. KG

第13章 付録

目次
Product Code: AD6637

Market Overview

Global Contrarotating Propeller Spinners Market reached US$ 672.4 million in 2022 and is expected to reach US$ 956.2 million by 2030, growing with a CAGR of 4.5% during the forecast period 2023-2030.

Increasing defence spending by major global powers will be a key factor in driving the growth of the global contrarotating propellers market during the forecast period. Defence spending has significantly increased in Europe and North America, particularly in the wake of the Russia-Ukraine war. Armed forces are inducting UAVs, loitering munitions and other advanced weapon systems to boost combat preparedness.

The development of new electric aircraft over the coming years is expected to be a significant development in the aviation industry. Contrarotating propellers are expected to be utilized for electric aircraft, since propeller driven aircraft are expected to be the primary choice for electric aircraft powertrain systems.

Market Dynamics

Increasing Adoption of Unmanned Aerial Vehicles

Militaries are increasing their adoption and usage of unmanned aerial vehicles (UAVs). UAVs can undertake various roles such as surveillance and reconnaissance and combat missions. Cheaper drones are also being utilized for suppression of enemy air defense (SEAD) missions. Loitering munitions are being utilized for anti-personnel and anti-armour operations.

With the exception of some large long-range drones which utilize jet engines, almost all major drones use propellers. Vertical take off and landing (VTOL) drones generally have multi-rotors to ensure stability during all types of flight conditions. Contrarotating propellers are being used on these drones to increase their operational range and efficiency. The increasing adoption of UAVs by militaries for various roles will augment demand for contrarotating propeller spinners over the coming years.

Advances in Torpedo Technology

Torpedoes are an important weapon in naval warfare and are used for anti-ship and anti-submarine attacks, Advancements in torpedo technology have led to increased speed and maneuverability, allowing torpedoes to travel faster and engage targets more effectively. Increasing the range and endurance of torpedoes is critical to enhance their operational capabilities.

Contrarotating propellers are commonly used for torpedo propulsion since they deliver higher thrust and faster acceleration, enabling torpedoes to achieve higher speeds within seconds of launching and maneuver with greater agility. Advances in torpedo technology will lead to increase torpedo production, thus enhancing the demand for contrarotating propellers.

Limited Range of Applications

Contrarotating propeller spinners are a unique technology that has niche applications in military and civilian industries. Due to the superiority of alternative technologies such as jet engine propulsion, it is not widely utilized in military or civilian aircrafts. Furthermore, helicopters utilizing co-axial rotor-based contrarotating wings are typically made to perform highly specialized roles and have limited production.

Although the usage of unmanned aerial vehicles (UAVs) in various fields has increased considerably and although many UAVs used propeller-based propulsion systems, contrarotating propellers are only used on certain multi-rotor models. Electric aircraft present a promising application for contrarotating propellers, however, they are still several years away from full commercial operation. The limited range of applications for contrarotating propellers present a major challenge for global market growth.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic presented various challenges for the global contrarotating propeller spinners market. Pandemic restrictions led to a major disruption of R&D and manufacturing activities, leading to prolonged timelines for new products under development. Only a few critical defence projects maintained uninterrupted continuity during the pandemic.

The post-pandemic period has witnessed a healthy rebound for the global market, however, some challenges still remain. The global supply chain disruptions still linger in the aftermath of the pandemic. The disruptions could pose a challenge for the continued recovery of the global market over the short and medium term.

AI Impact Analysis

AI-enabled algorithms can be utilized to optimize the design of contrarotating propellers. By using machine learning enabled computational fluid dynamics (CFD) simulations based on historical testing data, AI can assist in the development of propeller designs to maximize efficiency, minimize noise and improve overall system performance.

AI-based technologies can also help to derive insights from large datasets consisting of historical performance data. By analyzing the operational data and maintenance records, AI-based systems can provide actionable recommendations for improving efficiency, reducing operational costs, and enhancing operational performance.

Russia- Ukraine War Impact Analysis

During the initial period of the conflict, Russia utilized Tu-95 strategic bombers for strike missions in Ukraine. The bombers are powered by four NK-12 engines using contrarotating propellers. The Tu-95 is no longer in production, however, Russia is undertaking deep modernization of its Tu-95 fleet to make it more effective and extend their service life. The modernization is expected to generate short-term demand for contrarotating propellers.

As the conflict has progressed, Russia has increasingly utilized the Kamov Ka-52 attack helicopter for anti-armor operations and for thwarting Ukraine's infantry counterattacks. The Kamov Ka-52 attack helicopters use a contrarotating co-axial propeller system. for propulsion. As Russia increased Ka-52 helicopter production due to the war, it will increase demand for contrarotating propeller spinners.

Segment Analysis

The global contrarotating propeller spinners market is segmented based on propeller size, application, end-user and region.

Marine Applications are Expected to Account for a Significant Share of the Global Market

Marine applications account for more than a third of the global market. One of the biggest marine applications for contrarotating propellers is torpedo propulsion. Almost all modern lightweight and heavyweight torpedoes typically utilize contrarotating propellers to ensure maximum operational speed despite the torpedo's small size. Furthermore, contrarotating propellers counteracts the torque and prevents the torpedo from spinning around its own axis.

Another major application for contra rotating propellers is within azimuth thrusters used in modern ship propulsion systems. Azimuth thrusters give the ship better maneuverability and eliminate the need for a fixed rudder system. Azimuth thrusters are becoming more popular as more and more ships are utilizing integrated electric propulsion (IEP).

Geographical Analysis

Ongoing Rearmanent in Europe

Europe is expected to account for a third of the global market. All major countries in Europe are currently undertaking major rearmament programs in wake of the Russia-Ukraine war. Recently, Germany has committed to establishing a fund of €100 billion (US$ 109.85 billion) for rearmament of the German armed forces. Furthermore, Poland has also announced plans to increase defence spending to 4% of GDP.

The increase in defence spending is expected to create large number of orders for defence contractors and weapons manufacturers. It will augment the demand for contrarotating propellers from various manufacturers for use in various drone systems and torpedoes. The European demand for contrarotating propellers will increase over the medium and long term.

Competitive Landscape

The major global players include: General Electric, Collins Aerospace, MT-Propeller, Hartzell Propeller, Safran, Textron Aviation, CR Flight, LLC, Warp Drive Incorporated, Culver Props and HOFFMANN PROPELLER GmbH & Co. KG.

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The global contrarotating propeller spinners market report would provide approximately 57 tables, 58 figures and 190 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Propeller Size
  • 3.2. Snippet by Application
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Increase in Global Defence Spending
      • 4.1.1.2. Increasing Focus on Development of Electric Aircraft
      • 4.1.1.3. Increasing Adoption of Unmanned Aerial Vehicles
      • 4.1.1.4. Advances in Torpedo Technology
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Competition from Other Technologies
      • 4.1.2.2. Limited Range of Applications
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Propeller Size

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Propeller Size
  • 7.2. Small-Scale Propellers*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Medium-Scale Propellers
  • 7.4. Large-Scale Propellers

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 8.2. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Military Aircraft
  • 8.4. Civilian Aircraft
  • 8.5. Marine

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Aerospace & Defense*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Recreational & Leisure
  • 9.4. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Target Audience
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.7.1. China
      • 10.5.7.2. India
      • 10.5.7.3. Japan
      • 10.5.7.4. Australia
      • 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. General Electric*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Recent Developments
  • 12.2. Collins Aerospace
  • 12.3. MT-Propeller
  • 12.4. Hartzell Propeller
  • 12.5. Safran
  • 12.6. Textron Aviation
  • 12.7. CR Flight, LLC
  • 12.8. Warp Drive Incorporated
  • 12.9. Culver Props
  • 12.10. HOFFMANN PROPELLER GmbH & Co. KG

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us