表紙:ポストバイオティクスペットフードの世界市場-2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1319237

ポストバイオティクスペットフードの世界市場-2023年~2030年

Global Postbiotic Pet Food Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 約2営業日

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ポストバイオティクスペットフードの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年07月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ポストバイオティクスペットフードの世界市場は、2022年に8億2,390万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.1%で成長し、2030年までに13億2,310万米ドルに達すると予想されています。

ペット栄養におけるポストバイオティクスに対する消費者の需要の増加が、ポストバイオティクスペットフードの市場成長を後押ししています。ペットのマイクロバイオームサポートには、消化管内の微生物の健康的なバランスを促進することが含まれます。腸の健康はペットの全体的な幸福にとって極めて重要であり、ポストバイオティクスは健康な腸内マイクロバイオームをサポートする上で重要な役割を果たすことができます。発酵製品別はペットにとって貴重な栄養素と生物活性化合物の供給源です。

ペットの健康やポストバイオティクス製品の使用によるメリットに対する消費者の意識の高まりが、市場の成長を後押ししています。発酵製品別には、プロバイオティクス、プレバイオティクス、有機酸、酵素、抗酸化物質などがあります。ペット用のプレバイオティクスとポストバイオティクスの組み合わせは、ペットの腸の健康をサポートし、ペットの免疫システムもサポートします。ポストバイオティクス製品は、ペットの消化器系の健康増進にも役立ちます。

市場力学

世界のペット人口の増加が予測期間中の市場成長を後押しします

米国ペット用品協会(APPA)が実施した全国ペット飼育者調査2021-22によると、米国の世帯の70%、約9,050万世帯がペットを飼育しています。1988年の米国世帯の56%から増加しています。米国のペット産業におけるペットフードへの総支出は、2021年には1,236億米ドルで、2020年の1,036億米ドルから19%増加します。

ペットを必要とする獣医のための慈善団体2022年の調査データによると、英国の成人の52%がペットを飼っています。英国成人の約27%が犬を飼っており、ペットの犬の数は約1,020万頭と推定されます。英国成人の24%が猫を飼っており、推定飼い猫数は1,110万匹。イタリアでは、2021年にドッグフードとキャットフードを購入する世帯が1,220万世帯となり、2020年より約100万世帯増加します。

ペットの健康とウェルネスを重視する消費者の増加がポストバイオティクスペットフード市場の成長を後押しする

ポストバイオティクスペットフードは、腸の健康をサポートするための的を絞ったアプローチを提供することで、ペットの健康とウェルネスに対するこのような焦点に合致しています。消化はペットの健康全般において重要な役割を果たし、栄養吸収、免疫系機能、さらには特定の健康状態の予防にまで影響を及ぼします。ポストバイオティクスが食事から得られる有益な製品別であれば、飼い主はバランスのとれた腸内細菌叢を促進し、ペットの消化器系の健康を増進することができます。

ポストバイオティクスペットフード市場は、ペットの健康と福祉に対する消費者の関心の高まりによって成長しています。ペットの飼い主は、特定の健康ニーズを満たし、ペットの健康全般を積極的にサポートできる機能的でユニークなペットフードを積極的に探しています。この動向は、消化器系の健康に役立ち、ペットがより健康で幸せな生活を送れるようにするポスト殺菌ペットフードの需要につながっています。

ポストバイオティクスの高コストが市場成長を妨げる

ペットフードにおけるポストバイオティクスの需要が拡大しているため、生産量は主流のペットフード製品ほど多くない可能性があります。生産規模が限られているため単価が高くなり、ポストバイオティクスペットフードが高価になります。ポストバイオティクスの生産コストが高くなると、消費者の小売価格も高くなります。特に、予算に制約があったり、他のペットフードと比べて高すぎると感じたりすると、この高価格がペットオーナーのポストバイオティクスペットフード購入の足かせとなります。

ポストバイオティクスは発酵工程を経て製造されるが、この工程には特殊な条件と特殊な設備が必要です。このようなプロセスは、従来のペットフードの製造に比べてコストが高くなる可能性があります。ポストバイオティクスの品質と一貫性を確保するためには、厳格な試験と品質管理措置が必要であり、これが製造コストを押し上げます。製造業者はポストバイオティクスペットフードの有効性と安全性を保証するために厳しい基準を維持する必要があります。

COVID-19の影響

動物がCOVID-19に捕まる脅威が消費者の間でエネルギー豊富な食事を採用する意識を高め、したがって、動物飼料中のポストバイオティクスの需要を増加させたので、パンデミックの間にペットの採用が増加し、消費者による給餌パターンも改善されました。需要の増加に対応するため、市場のプレーヤーはウェブサイト開発への投資を増やすことで、小売店からeコマース・プラットフォームに重点を移しています。

ペット用プロバイオティクス製品では、サプライチェーンの混乱や、COVID-19の影響により深刻な被害を受けた地域での配送業者の減少により、顧客によって価格設定が変動しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 ペットタイプ別

  • その他

第8章 形態別

  • 乾燥
  • 液体
  • カプセル
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Royal Canin
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • Nestle Purina Pet Care Company
  • Mars Inc.
  • Chr. Hansen
  • Kinglike DSM N.V.
  • DowDuPont
  • Evonik Industries
  • Land O'Lakes
  • Lallemand
  • Bluestar Adisseo Co.

第12章 付録

目次
Product Code: FB6593

Market Overview

Global Postbiotic Pet Food Market reached US$ 823.9 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,323.1 million by 2030 growing with a CAGR of 6.1% during the forecast period 2023-2030.

Increase in the consumers demand for postbiotics in pet nutrition helps to boost market growth of postbiotic pet food. Microbiome support for pets involves promoting a healthy balance of microorganisms in their gastrointestinal tract. Gut health is crucial for pets' overall well-being, and postbiotics can play a significant role in supporting a healthy gut microbiome. Fermentation byproducts are a valuable source of nutrients and bioactive compounds for pets.

Increase in the consumers awareness about their pet health and benefits of the use of postbiotic products helps to boost market growth. Some of the fermentation byproducts are probiotics, prebiotics, organic acids, enzymes and antioxidants. A prebiotic-postbiotic combination for pets provides support to the gut health of the pets and also supports immune system of the pets. Postbiotics products are also helps to improve digestive health of the pets.

Market Dynamics

Increasing Pet Population Worldwide Helps to Boost Market Growth Over the Forecast Period.

According to the national pet owner's survey 2021-22 conducted by the American Pet Products Association (APPA), 70% of United States households or about 90.5 million families, own a pet. It is up from 56 % of United States households in 1988. Total pet industry expenditures on the food in the United States is $123.6 billion in 2021, increased 19 % from $103.6 billion in 2020.

According to the vet charity for pets in need 2022 survey data, 52% of U.K. adults own a pet. Around 27% of United kingdom adults have a dog, with an estimated population of around 10.2 million pet dogs. 24% of the United kingdom adult population has a cat, with an estimated 11.1 million pet cats. Italy has 12.2 million households that bought dog and cat food in 2021, about 1 million more than the 2020.

Increase in the Consumers Focus on Pet Health and Wellness Helps to Drive the Postbiotic Pet Food Market Growth

Postbiotic pet food aligns with this focus on pet health and wellness by offering a targeted approach to supporting gut health. Digestion plays an important role in the overall health of a pet, affecting nutrient absorption, immune system function, even the prevention of certain health conditions If postbiotics are beneficial by-products of treating is a dietary presence, pet owners can promote a balanced gut microbiota and enhance the digestive well-being of their pet.

The market for postbiotic pet foods is growing due to increasing consumer interest in pet health and well-being. Pet owners are actively looking for functional and unique pet foods that can meet specific health needs and provide active support for their pet's overall well-being. This trend has led to a demand for post-pasteurized pet foods that provide digestive health benefits and help pets live healthier and happier lives.

High Cost of the Postbiotics Hampers Market Growth

As the demand for postbiotics in pet food is growing, production volumes may not be as high as for mainstream pet food products. This limited scale of production resulted in higher unit costs, making postbiotic pet food more expensive. The higher production costs associated with postbiotics can translate to higher retail prices for consumers. This high price stop pet owners from purchasing postbiotic pet food, particularly if they have budget constraints or if they perceive the cost as too high compared to other pet food options.

Postbiotics are produced through fermentation processes, which require specific conditions and specialized equipment. These processes can be more costly compared to the production of conventional pet food. Ensuring the quality and consistency of postbiotics involves rigorous testing and quality control measures, which add to the production costs. Manufacturers need to maintain strict standards to guarantee the efficacy and safety of postbiotic pet food products.

COVID-19 Impact

Thus growing adoption of pets during pandemic has also improved the feeding pattern by the consumer as the threat of animals getting caught by COVID-19 was increasing the awareness among the consumer to adopted energy rich diet and hence increased the demand for postbiotics in animal feed. To address the growing demand, the players in the market have shifted their focus from retail stores to e-commerce platforms by increasing their investments in developing their websites

There has been fluctuations in the pricing has been seen by the customers in the pet probiotics products due to supply chain disruption and availability of fewer delivering agents in the severely affected areas of the globe due to COVID-19

Segment Analysis

The global postbiotic pet food market is segmented based on pet type, form, and region.

Increase in the Adoption of Dogs Helps to Boost Segment Growth

The global postbiotic pet food market by flavour type has been segmented by cat, dog, and others.

Globally, dogs are the most popular pet worldwide. Pet humanization has recently gotten a lot of attention in the mainstream media worldwide. More so in developed nations, the move from pet ownership to pet parenting is a critical and defining trend in today's global pet food business. Russia has the leading country of the pet dog population in Eastern Europe, at over 12 million.

The growing knowledge about minerals, vitamins, and omega three fatty acids in nutrition tends to increase segment growth in the forecast period. The young generation's preference for compassion for pets and growing concern for pet health and food safety drives the market growth. In addition, growing pet humanization will further provide scope for pet food additives in the dog segment.

Geographical Analysis

The Increased Demand for Postbiotic Pet Food in North America Region Due to its Health Benifits

The US is the world's top producer and exporter of animal feed and is home to numerous leading animal feed producers. According to the National pet owners survey conducted by the Team Lemonade in 2021-22, 70% of U.S. households, or about 90.5 million families, own a pet. 69 million United States household have a pet dog compared to 45.3 million cats. That increase in the pet population tends to increase demand for postbiotics to boost the health benefits of their pets.

Increase in the research and development activities, innovations in the research equipment help to create new innovative product launches and help to boost the market growth. Major key players in the region launched new products in the market which also helps to boost regional growth over the forecast period.

Competitive Landscape

The major global players include: Royal Canin, Nestle Purina Pet Care Company, Mars Inc., Chr. Hansen, Kinglike DSM N.V., DowDuPont, Evonik Industries, Land O'Lakes, Lallemand and Bluestar Adisseo Co.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global Postbiotic Pet Food market segmentation based on product type, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global Postbiotic Pet Food market report would provide approximately 57 tables, 48 figures and 122 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Pet Type
  • 3.2. Snippet by Form
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID-19
    • 6.1.2. Scenario During COVID-19
    • 6.1.3. Scenario Post COVID-19
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Pet Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Cat*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Dog
  • 7.4. Others

8. By Form

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
  • 8.2. Dry *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Liquid
  • 8.4. Capsule
  • 8.5. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. The U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. The U.K.
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Pet Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Royal Canin*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. Nestle Purina Pet Care Company
  • 11.3. Mars Inc.
  • 11.4. Chr. Hansen
  • 11.5. Kinglike DSM N.V.
  • 11.6. DowDuPont
  • 11.7. Evonik Industries
  • 11.8. Land O'Lakes
  • 11.9. Lallemand
  • 11.10. Bluestar Adisseo Co.

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us