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市場調査レポート
商品コード
1304491

グリーンパッケージングの世界市場-2023年~2030年

Global Green Packaging Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 204 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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グリーンパッケージングの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 204 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

グリーンパッケージングの世界市場は、2022年に2,551億米ドルに達し、2030年には3,505億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは7.2%で成長する見込みです。

リサイクルの増加と環境への影響の減少に伴い、政府はプラスチック廃棄物の量を減らそうとしています。環境に到達する前に廃棄物をなくします。それには、より持続可能な技術やリサイクル製品の開発で業界を支援することが含まれます。世界のグリーンパッケージング市場は、持続可能なパッケージングに向けた政府のイニシアティブの高まりにより、予測期間中に成長を遂げると思われます。

例えば、英国政府のSmart Sustainable Plastic Packaging Initiative Industrial Strategy Challenge Fundは、2025年までにプラスチック廃棄物を大幅に削減することを意図しています。インテリジェントで持続可能なプラスチック包装のパイオニアとして米国を確立するためのプロジェクトへの投資額は8,051万米ドルに増加しています。

市場力学

持続可能な包装への需要拡大

グリーンパッケージングは食品廃棄物や環境への害を減らすため、生鮮品の包装や保管によく使われます。グリーンパッケージングは二酸化炭素排出量が少ないため、農業分野でも果物、野菜、その他の製品の保管や輸送に使われています。小売業では、衣料品、電化製品、パーソナルケア用品などの消費財の包装にもグリーンパッケージングが使われています。

例えば、Colgate-Palmoliveは2020年現在、持続可能な包装を優先しています。リサイクル可能な歯磨きチューブやマウスウォッシュボトルなどの製品を提供することで、環境からプラスチック廃棄物を取り除き、顧客を満足させることに注力しています。持続可能性を促進し、廃棄物を削減するため、ヘルスケア業界では医療機器、医薬品、その他の関連製品がグリーンパッケージングで包装されています。

製品の高コスト

グリーンパッケージングは通常、複雑な製造工程を必要とします。例えば、生分解性または堆肥化可能な包装材を製造するには、様々な材料の混合や添加物の適用など、様々な工程が必要になる場合があります。このような工程を経ることで、製造価格が上昇する可能性があります。包装用のリサイクル材料から作られた製品は、新製品よりも製造コストが高くなります。

ブランドの場合、そのコストは1%程度だが、メーカーの場合は先行投資が必要なため、10%程度になります。さらに、廃棄物の処理費用には、廃棄物のリサイクルに約30米ドル、廃棄物を埋立地に運ぶのに50米ドル、大気中に有害ガスを排出する焼却に65~75米ドルが含まれます。

COVID-19の影響分析

COVID-19の流行は、使い捨て包装がより多くの消費者に注目されるようになったため、市場に好影響を与えました。使い捨て包装は衛生上の懸念から流行中に人気が高まっています。食品配送用のプラスチック包装や個人用保護具のような使い捨て包装の需要は、グリーンパッケージングの選択肢の増加を一瞬追い越しました。

包装の使用期限を重視することは、包装の持続可能性において極めて重要です。使い捨てプラスチックへの課税が準備されつつあり、包装の寿命が延びるにつれて普及しつつあります。欧州におけるグリーンディールの影響や、中国や米国におけるその他の気候変動に関する約束が、重要な影響要因となると思われます。その中で、持続可能な包装へのシフトに成功した企業は、有利に報われます。

ロシア・ウクライナ紛争の影響分析

ロシアとウクライナの紛争はグリーンパッケージングの世界市場に影響を与えます。競合によって市場力学が変化し、企業や消費者が目標や嗜好を再評価する可能性があります。変化する地政学的シナリオと経済状況に基づき、企業はグリーンパッケージング・イニシアチブの重視を含め、持続可能性の目標を変更する可能性があります。

例えば、Mondi Syktyvkarの親会社であり、紙とパッケージングのスペシャリストであるMondiは、ウクライナのリヴィウにある紙袋工場の操業を停止し、ロシアでの選択肢に頼っていると報じられています。同社はコミ共和国のシクティフカルに製紙工場を所有し、総合発電所を運営しており、ロシア政府から約6万人にエネルギーを供給するよう法律で義務付けられています。

人工知能の影響分析

人工知能の開拓は、世界のグリーンパッケージング市場に利益をもたらすと予想されます。AIは、環境に優しい包装を作るための品質管理と検査プロセスを改善することができます。AIアルゴリズムは、カメラやセンサーからのリアルタイムデータを分析し、商品や包装の欠陥、異常、汚染を探すことができます。

機械学習アルゴリズムはより環境に優しいパッケージデザインを開発できるため、AIは持続可能性を高めると同時に、顧客体験を向上させることができます。例えば、Amazon は2018年からPackOptサービスを利用し、年間約6万トンの段ボールを削減しています。AIアルゴリズムを使ってサプライチェーンを監視し、製品を追跡することもできます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 環境問題に対する意識の高まり
      • 持続可能な包装に対する需要の拡大
    • 抑制要因
      • 製品の高コスト
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 素材別

  • プラスチック
  • 金属
  • ガラス
  • その他

第8章 タイプ別

  • ドラム
  • プラスチック容器
  • その他

第9章 エンドユーザー別

  • 飲食品
  • ヘルスケア
  • パーソナルケア
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • BASF SE
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと概要
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • WestRock Company
  • Amcor Limited
  • Sealed Air
  • Mondi PLC
  • Bemis Company Inc.
  • The Dow Chemical Company
  • Ball Corporation
  • L'Oreal International
  • Tetra Pack

第13章 付録

目次
Product Code: PAC904

Market Overview

Global Green Packaging Market reached US$ 255.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 350.5 billion by 2030, growing with a CAGR of 7.2% during the forecast period 2023-2030.

With a rise in recycling and a decrease in environmental effects, the government is attempting to reduce the amount of plastic waste. Eliminate waste before they reach the environment; it involves assisting the industry in developing more sustainable technology and recycling products. The Global Green Packaging Market will experience growth during the forecast period due to rising government initiatives towards sustainable packaging.

For instance, UK Government's Smart Sustainable Plastic Packaging Initiative Industrial Strategy Challenge Fund intends to drastically reduce plastic waste by 2025, according to UK Government. The amount invested in projects to establish the UK as a pioneer in intelligent and sustainable plastic packaging has increased to US$ 80.51 million.

Market Dynamics

Expanding Demand for Sustainable Packaging

Green packaging is often used to wrap and store perishable goods since it reduces food wastage and environmental harm. Green packaging is also used in agriculture to store and transport fruits, vegetables and other products because it has a lower carbon footprint. In retail, green packaging is also used for packaging consumer goods like clothing, electronics and personal care items.

For instance, Colgate-Palmolive has prioritized sustainable packaging as of 2020. They focus on removing plastic waste from the environment and satisfying customers by offering products like recyclable toothpaste tubes and mouthwash bottles. To promote sustainability and cut waste, medical devices, pharmaceuticals, and other relevant products are packaged in green packaging in the healthcare industry.

High Costs of Products

Green packaging usually requires complex manufacturing processes. For instance, different processes like blending various materials or applying additives may be necessary to produce biodegradable or compostable packaging materials. The procedures could increase the price of production. Products made from recycled materials for packaging will be more expensive to produce than new products.

For brands, the cost will be about 1%, while for manufacturers, it will be about 10% because they must make an upfront investment. Additionally, the cost of disposing of includes approximately US$30 for recycling waste, US$50 for transporting waste to a landfill and US$65-US$75 for incineration, emitting hazardous gases into the atmosphere.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 epidemic had a favorable effect on the market since single-use packaging was brought to the attention of more consumers. Single-use packaging has grown in popularity during the outbreak due to hygienic concerns. The demand for disposable packagings, such as plastic wrapping for food delivery and personal protective equipment, has momentarily overtaken the increase of green packaging options.

The emphasis on packaging's end-of-life is crucial in packaging sustainability. Taxes on single-use plastics are being prepared and are becoming more prevalent as it increases the lifespan of packaging. The Green Deal's impact in Europe and other climate promises made in China and U.S. will be the key impacting factors. In this, successful companies in shifting to sustainable packaging are rewarded favorably.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

The conflict between Russia and Ukraine impacts the global market for green packaging. The competition has altered market dynamics, possibly causing businesses and consumers to reevaluate their goals and preferences. Based on the transforming geopolitical scenario and economic conditions, businesses may alter their sustainability goals, including their emphasis on green packaging initiatives.

For instance, Mondi, the parent company of Mondi Syktyvkar and a specialist in paper and packaging, has reportedly stopped operations at its paper bag plant in Lviv, Ukraine and has been relying on options in Russia. The company owns a paper mill in Syktyvkar, Komi Republic, which runs an integrated power plant and is mandated by law to provide energy to about 60,000 people by the Russian government.

Artificial Intelligence Impact Analysis

The development of artificial intelligence is anticipated to benefit the global green packaging market. AI can improve the quality control and inspection processes to create eco-friendly packaging. AI algorithms can analyze real-time data from cameras and sensors to look for imperfections, anomalies, or contamination in goods or packaging.

AI can boost sustainability while also enhancing the customer experience since machine learning algorithms can develop packaging designs that are more environmentally friendly. Forinstance, Amazon has been using its PackOpt service since 2018 to save about 60,000 tonnes of cardboard yearly. The supply chain may be monitored and products tracked using AI algorithms.

Segment Analysis

The Global Green Packaging Market is segmented based on material, type, end-user and region.

Rising Hygiene and Environmental Concerns in Healthcare Sector

The second-largest segment, healthcare, holding around 1/4th of the market share, is anticipated to grow at a significant CAGR during the forecast period. Hospitals and other healthcare facilities are increasingly choosing green packaging over traditional reusable utensils in favor of convenience. Additionally, recyclable aluminum foil is used in the packaging of prescription oral pharmaceuticals, including pills and capsules.

90 billion pieces of paper used to manufacture prescribing information labels are produced annually using more than 4.8 million trees, according to data from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and Sierra Club. Rising consumer hygiene concerns are another factor driving the healthcare sector's expanding need for sustainable throwaway packaging.

Geographical Analysis

Growing Awareness of Sustainability in Asia-Pacific

Owing to an increase in demand for sustainability, particularly in the region's FMCG industry, the Asia-Pacific market for green packaging is anticipated to grow at the highest rate over the projected period. With numerous government laws and programs, including Prevention and Control of Environmental Pollution by Solid Wastes, China is a significant manufacturer and consumer of green packaging.

Additionally, many shops are implementing green packaging solutions to satisfy the rising consumer demand for environmentally friendly packaging and comply with governmental regulations.

For instance, the e-commerce giant Alibaba encourages and rewards its sellers for using eco-friendly packaging materials, stimulating the market. To reduce plastic waste, Nestle also provides reusable containers for its food & beverage items in nations like Japan and more than 80% of its plastic packaging solutions are recyclable.

Competitive Landscape

The major global players include: BASF SE, WestRock Company, Amcor Limited, Sealed Air, Mondi PLC, Bemis Company Inc., The Dow Chemical Company, Ball Corporation, L'Oreal International and Tetra Pack.

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The Global Green Packaging Market Report Would Provide Approximately 61 Tables, 60 Figures And 204 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet By Material
  • 3.2. Market Snippet By Type
  • 3.3. Market Snippet By End-User
  • 3.4. Market Snippet By Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Growing Awareness of Environmental Concerns
      • 4.1.1.2. Expanding Demand for Sustainable Packaging
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Cost of Products
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Material

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
  • 7.2. Paper*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Plastic
  • 7.4. Metal
  • 7.5. Glass
  • 7.6. Others

8. By Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 8.2. Drums*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Plastic Containers
  • 8.4. Others

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Food & Beverages*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Healthcare
  • 9.4. Personal Care
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. The U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. The UK
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia-Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. BASF SE
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. WestRock Company
  • 12.3. Amcor Limited
  • 12.4. Sealed Air
  • 12.5. Mondi PLC
  • 12.6. Bemis Company Inc.
  • 12.7. The Dow Chemical Company
  • 12.8. Ball Corporation
  • 12.9. L'Oreal International
  • 12.10. Tetra Pack

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us